Toon posts:

VPN op Windows 2003 EP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het maken van een VPN verbinding naar mijn server.
Ik draai een windows 2003 Enterprise Domain Controller en daarop onder andere een RAS server. Ik heb de Ras server volledig geconfigureerd voor vpn echter ik kan geen verbinding maken vanaf een externe locatie.

Als ik vanaf mijn interne netwerk een verbinding maak komt deze zonder problemen tot stand.

Vanaf extern is het echter een ander verhaal. Ik zie in de network monitor dat de vpn tunnel bijna voltooid is als plotseling van de client een disconnect verzoek uitgaat. Het resultaat is een 721 error melding die mij echter niet veel wijzer maakt.

De vpn server is verbonden met een firewall/gateway die op zijn beurt weer is verbonden met een alcatel speedtouch modem. Het modem heeft een NAT rule die alle data direct doorstuurt naar de firewall en er verder niets mee hoort te doen.

De clients die ik gebruik zijn allemaal XP Pro sp1 machines die achter een router staan op een andere kantoor locatie. Moeten de clients direct verbonden zijn met internet of mag dat niets uitmaken?

Iemand ideen over waar ik nog naar kan kijken?

De firewall blockt niets dus daar ligt het probleem niet.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik je IPSEC?

En ik denk dat je probleem toch echt aan je router en of firewall ligt.

Probeer eens met een systeem tussen je adsl en firewall te gaan zitten om te kijken of je er dan wel door komt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

http://www.google.nl/sear...or+721&ie=UTF-8&hl=nl&lr=
Error 721 In Win2000
Right Click the connection icon
Left click Properties
Click the Networking tab
Click on the Settings button.
In the pop-up, uncheck Negotiate Multi-link for Single-link Connections.

Tijd voor een nieuwe sig..