Toon posts:

BozeBol 3d

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met 3 andere ict studenten heb ik het spel BozeBol ontwikkeld. Het spel is gebasseerd op het klassieke beasts (1984; kennen jullie het nog?) en is een combinatie van puzzel en arcade elementen. De 3d engine maakt gebruik van directX 8.1. De laatste fase is het uitbalanceren van de gameplay en het verwijderen van bugs. Vooral voor de gameplay hebben we wat hulp nodig van buitenaf. Wat is jullie mening over de gameplay/grapics/moeilijkheidsgraad/etc?

Het doel van het spel is het uitschakelen van de tegenstander(s) door ze van 4 kanten in te sluiten met blokjes. Pas als er geen bewegingsvrijheid meer is, is de tegenstander uitgeschakeld. De hoogste scrores worden zowel online als lokaal bijgehouden.

Homepage:
http://bozebij.wazzzaaa.nl

Directe download link:
http://bozebij.wazzzaaa.nl/BozeBij_v1.2.zip <- [edit] is nu ook de nieuwste versie

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
het speeld best lekker, alleen het ventje duwt het blokje snel te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.westhuis/ingame.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.westhuis/ingame2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.westhuis/ingame3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.westhuis/ingame4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.westhuis/ingame5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Waar gebruik je mysql voor (libmySQL)?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MySQL gebruiken we voor de online high scores. We konden geen betere oplossing bedenken, aangezien we alleen een php/mysql server tot onze beschikking hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Paar puntjes
* Het bewegen van de camera gaat erg onnatuurlijk, ik kan de camera bijna nooit zo krijgen als dat ik hem wil hebben.
* Het is niet duidelijk of je nou af gaat of een level verder gaat. Een melding "Level voltooid" of "je bent gestoken/dood" zou mooi zijn.
* Soms ga ik af als de bij een vakje opzij en 1 vakje boven/onder me is [bijv vakje rechtsonder van me].
* Je kan blokjes door de bij heen duwen, het lijkt me veel logischer dat je blokjes neit kan duwen als ze tegen de bij aankomen.

Nog een vraagje: Wat is het nut van de "change camera" powerup? VOnd het niet echt makkelijk te besturen en eerder een powerdown. Het effect van de powerup zelf [soort FPS besturing] is op zoch wel leuk.

Verder een geinig spelletje, ik wou dat ik zoiets kon maken ;)

edit:
Aha, de powerup zijn soms powerUP's en soms powerDOWNS. Tis random zie ik nu. En de blokjes kunnen idd wel door de bij heen, maar pas als ie onderweg is naar het volgende hokje en niet als hij daar is aangekomen, tis dus meer een grafische "bug" dan een gameplay ding.

1 extra opmerking: Soms is de bij aan het begin van het spel al ingesloten, misschien even een check inbouwen die kijkt of de bij tenminste x vrije blokjes om zich heen heeft :)

[ Voor 43% gewijzigd door StarLite op 05-07-2004 18:30 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StarLite: bedankt voor je feedback, aan een aantal punten kan zeker wel wat gedaan worden. Alleen 1 punt die je noemde is wat lastig, omdat ik bang ben dat het de gameplay juist niet ten goede komt. Dat is dat blokjes soms door bijen heen kunnen schuiven. Dat komt omdat de bij dan eigenlijk al op het blokje staat waar deze heen beweegt, alleen door de animatie lijkt het soms anders. Ik vermoed dat het spel veel moeilijker zal worden wanneer een bij niet 1 maar 2 plaatsen tegelijk kan bezetten.... Maar misschien heb ik het verkeerd, en moet ik het wel verander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je geleerd zoeits te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zitten alle 4 op een ict opleiding (Hi, Windesheim). Verder is er op internet erg veel te vinden over het maken van een 3d engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Helaas zit ik op mijn werk en daar mag ik geen games doen :(. Maar als ik thuis ben zal ik hem eens proberen. Het ziet er wel grappig uit namelijk.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:35:
We zitten alle 4 op een ict opleiding (Hi, Windesheim). Verder is er op internet erg veel te vinden over het maken van een 3d engine.
Snap ik...
Heb hier ook al wat boeken liggen maar in wat voor taal is dit bijvoorbeeld geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geschreven in c++ (vc++ 6.0). De engine is gebasseerd op directX 8.1. De meeste tijd zat in het maken van de engine ongeveer 160 uur. Een boek dat wij hebben gebruikt is: The Zen of Direct3D Game Programming van Peter Walsh. Uit dit boek kun je veel halen over DirectX, alleen zijn de voorbeelden niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Kvind het wel vet gemaakt hoor _/-\o_

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:35:
2D3D toevallig?
Ik heb gehoord dat dat beok van Zen wel een goed boek was. Tis wel erg dik ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd, module 2d3d :) Echt een aanrader als je ook die opleiding doet!

scheit_02: linkje waarheen? http://www.flipcode.com is een goed linkje!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik weet niet of ik wat fout doe, maar als ik het speel dan ben ik gelijk af, het lijkt net of ik 1000 fps heb, als ik dan klaar bent staat er ook een bijtje naast me, dus ik dat me pc te snel is.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy55: je hebt ook een vrij snelle pc zie ik..:) het spel is idd nooit getest op een ASUS GF FX 9950... kun je rechtsonderin de framerate zien en vertellen? Niet dat dat uit mag maken, want de snelheid wordt op een andere manier berekent!

Wat het anders ook kan is dat de timer die wij gebruiken bij jou niet wordt ondersteund.. Kun je je FPS posten? En zijn er anderen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik zal ff kijken of ik die kan meten, zo snel als dat allemaal gaat.

Sorry maar dat kan ik niet zien dat gaat te snel, maar het lijkt me wel een leuk spelletje.

Greetz,

Ps: die gf 9950 van asus, is eigenlijk maar gewoon een gf5900 ultra, asus geeft er maar een naampje aan, ( mocht je dit al weten ,dan is dit niet als een flame bedoeld hoor.)

[ Voor 68% gewijzigd door Speedy55 op 05-07-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best lachen spelletje, de besturing is alleen soms iets te gevoelig (per ongeluk blokjes te ver duwen bv) IMHO. En die 'powerups' waren in de meeste gevallen alleen maar slecht, je kan ze beter laten liggen :)

Bij het afsluiten krijg ik trouwens een "the memory could not be read" error. Maar verder puik in elkaar gezet, ook een leuk achtergrond deuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain_Crais: dit was vermoedelijk een geheugenfoutje waar geheugen werd vrijgegeven dat niet bezet was door het spel. Hopenlijk hier opgelost: http://members.chello.nl/~w.westhuis/BozeBij_v1.1a_BETA.zip

Zou je dit kunnen controlleren? Ik heb zelf deze fout nooit gekregen namelijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds een error, en het was een memory write ipv een memory read error zag ik net. De C++ debugger maakt er niet veel meer van, die geeft een access violation error.

Mja het kan ook aan mijn PC liggen, ik krijg deze fout nml ook bij een ander thuisgebrouwen spelletje, mischien een of andere runtime dll file van mij die brak is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik er verder niets aan doen. Ik noteer het, mocht ik meer van deze meldingen krijgen zal ik kijken of er ergens een geheugenfoutje optreedt. Bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Hey, ik heb een enorme secu bug ontdekt, mag ik je msn/icq even hebben, voordat iedereen het weet en er misbruik van maakt?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb de game gespeeld en hij speelt erg leuk, hij is ook erg leuk gemaakt, maar er zitten een aantal puntjes aan die naar mijn mening verbeterd moeten worden. Ik heb het niet lang gespeeld, maar goed.
1) Camera werkt niet fijn wanneer hij achter je mannetje komt, het is verwarrend om naar te kijken.
2) De beesten mogen wat mij betreft ook diagonaal bewegen, dat maakt het iets moeilijker.
3) Het menu van de game is erg onoverzichtelijk.
4) Het mannetje duwt de blokjes te snel te ver (het lijkt wel of hij te snel beweegt daarvoor)

[ Voor 17% gewijzigd door Godjira op 06-07-2004 11:06 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 06 juli 2004 @ 10:11:
Hey, ik heb een enorme secu bug ontdekt, mag ik je msn/icq even hebben, voordat iedereen het weet en er misbruik van maakt?
xxxx_xxxxxxxx@hotmail.com <- [edit] is al overgekomen..:) De security hole had enkel betrekking op de server.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe je de aansturing van het geluid doet (Directsound?), maar het lijkt erop alsof er iets misgaat met het streamen van de buffers, ik hoor hier enorm veel gekraak en getik door het spel heen. Daarbij moet ik zeggen dat ik winamp op de achtergrond heb draaien.
Sterker nog, de muziek van winamp gaat af en toe zelfs haperen of langzamer draaien als je game aanstaat. Dit gebeurd niet in het menu btw. Gebruik je soms een hele low-level manier van geluidskaart aansturing ofzo?

Specs:

WinXp Sp1
SBLive
DX9.0b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerB the Supreme: Welke drivers gebruik je voor je SBLive? De oude drivers die standaard bij winXP geleverd zijn bevatten een bug die dat effect heeft (had battlefield 1942 ook last van). Als je oude drivers gebruikt kun je hier http://www.standbyservice.nl/driver_final.aspx?Nummer=128 de nieuwe vinden.

Zou je dit kunnen nakijken en doorgeven? (installeren moet je zelf weten, maar of je oude drivers gebruikt of niet)

edit: We gebruiken directsound en directmusic voor de aansturing, niet echt lowlevel dus maar de DirectX SDK API.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah, ik denk dat ik al een andere oorzaak gevonden heb. Een virus, dat zich misschien heeft binnengedrongen door de securityleak in je programma? Anders zou ik niet weten hoe ik er aan kom. Genaamd Backdoor-Coreflood. Mn pc ligt nu dus eerst even te herstellen van het virus...

In ieder geval kan dit de oorzaak zijn van het rare gedrag van het geluid. Maar ik wil je wel wijzen op de eventuele securityleaks. Misschien zit ik er naast, maar de kans is groot dat dit virus zich via jouw programma zich verspreid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:33

Sebazztiaan

sebas!

Goh je zit op het windesheim zeker.... les gehad van Leo vd Ploeg zeker, het het vak ook gedaan, in blok 3 :) weet even niet wie jij bent.....

Had trouwens een 8 :p

Oh ja, die engine die jullie hebben gekregen hebben wij uitgedocterd en je debuged, meneer walsch is erg slordig in programmeren, en maakt ook de wereld fouten, ask Leo.... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Sebazztiaan op 06-07-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerB the Supreme:
Die securitie leak heeft niets met het spel te maken, als je goed had gelezen, maar met de server waarop de high scores opgeslagen worden. Het is (theoretisch) onmogelijk dat er een virus binnenkomt via het spel, aangezien het geen verbindingen van buitenaf accepteerd. Een beetje jammer dat je dit suggereerd zonder dat daar enige aanleiding voor is. Zelf al zouden er securety leaks in zitten die binnen 5 tellen geexploiteerd kunnen worden (praktisch onmogelijk!) is het vrij onwaarschijnlijk dat deze 11 dagen na het online zetten al is ontdekt en dat een noob denk dat dit spel zoveel gespeeld wordt dat het de moeite loont er een virus op te schrijven!

Sebazztiaan:
Er zaten inderdaad veel bugs in die engine die in het boek gegeven werd, en veel slodige fouten. Wij hebben de engine dan ook bijna compleet aangepast, standaard is er niet mee te werken en de performance erg laag. Maar verder geen kwaad woord over het boek, want zonder dat boek was het veel lastiger uitzoeken allemaal! Jammer dat Peter Walsh zo weinig van OO-programmeren heeft toegepast, waardoor veel memoryleaks en zo ontstonden. De code die erin staat is erg slecht, maar die moet je gewoon als voorbeeld zien. Verder is het gewoon heel leuk dat uit een school opdracht een heel aardig speelbaar spelletje komt rollen die we vrijwel zonder aanpassingen op internet hebben kunnen zetten. We willen nog wat kleine tweaks toepassen, en de laatste bugs verwijderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je spel er inderdaad niet van beschuldigen, omdat ik er geen bewijs voor heb. Alleen alles wijst in de richting van het spel. Misschien heeft iemand de zip op de server geinfecteerd? Ik weet het niet.

Laten we er maar in ieder geval over ophouden. Kennelijk heeft niemand anders er last van gehad, en mijn systeem draait inmiddels weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Speedy55 schreef op 05 juli 2004 @ 20:01:
Ik zal ff kijken of ik die kan meten, zo snel als dat allemaal gaat.

Sorry maar dat kan ik niet zien dat gaat te snel, maar het lijkt me wel een leuk spelletje.

Greetz,

Ps: die gf 9950 van asus, is eigenlijk maar gewoon een gf5900 ultra, asus geeft er maar een naampje aan, ( mocht je dit al weten ,dan is dit niet als een flame bedoeld hoor.)
Heb je al wat op mijn probleem gevonden? of is dat ff langer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De security leak is er inmiddels uit. We hebben gelijk van gebruik gemaakt van de situatie en hebben een paar extra functies toegevoegd. Oa versiebeheer en een uitgebreidere high score lijst. Er is een nieuwe versie online, en kan gedownload worden op: http://bozebij.wazzzaaa.nl/BozeBij_v1.2.zip
We kunnen ook met trots melden dat het spel ingepakt nu slechts 288Kb klein is..:)

Speedy55: Nee, helaaas heb ik daar nog niets aan niet. Ik kan het zelf niet reproduceren wat het veel moeilijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05-2020
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 23:03:
De security leak is er inmiddels uit. We hebben gelijk van gebruik gemaakt van de situatie en hebben een paar extra functies toegevoegd. Oa versiebeheer en een uitgebreidere high score lijst. Er is een nieuwe versie online, en kan gedownload worden op: http://bozebij.wazzzaaa.nl/BozeBij_v1.2.zip
We kunnen ook met trots melden dat het spel ingepakt nu slechts 288Kb klein is..:)

Speedy55: Nee, helaaas heb ik daar nog niets aan niet. Ik kan het zelf niet reproduceren wat het veel moeilijker maakt.
kvind t ook wel grappig spelletje, kun je miss de link in de beginpost aanpassen zodat iedereen daar ook versie 1,2 download, heb ze nu allebei gedownload, verder niet erg alleen een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ik wil op de server alles doorlinken naar die nieuwe versie inderdaad.. Omdat ik nog niet weet hoe dat moet, bevatten beide zipjes nu stieken dezelfde versie 1.2 . :?

Maarre, je hebt gelijk, ik pas meteen de link aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy55: Ik heb een vermoeden dat ik weet waardoor jou systeem het spel niet goed draait. Wij maken gebruik van hoge precisie timers van het systeem. Niet ieder systeem ondersteund dit. We zouden dit kunnen afvangen, dus als dit eht probleem inderdaad is, dan kunnen we het vrij snel oplossen. Ik moet hiervoor alleen het volgende weten; Als je in het menu zit, staat er rechtsonderin het scherm "1 FPS"? Oftewel 1 frame per seconde. Als dit zo is, dan doen de timers in het spel het dus niet.

Zodra ik bij mijzelf de timers uitschakkelde kreeg ik het effect wat je hebt beschreven...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 23:54:
Speedy55: Ik heb een vermoeden dat ik weet waardoor jou systeem het spel niet goed draait. Wij maken gebruik van hoge precisie timers van het systeem. Niet ieder systeem ondersteund dit. We zouden dit kunnen afvangen, dus als dit eht probleem inderdaad is, dan kunnen we het vrij snel oplossen. Ik moet hiervoor alleen het volgende weten; Als je in het menu zit, staat er rechtsonderin het scherm "1 FPS"? Oftewel 1 frame per seconde. Als dit zo is, dan doen de timers in het spel het dus niet.

Zodra ik bij mijzelf de timers uitschakkelde kreeg ik het effect wat je hebt beschreven...
Ja er staat inderdaad 1 fps, ik vind het alleen een beetje vreemd dat mijn pc de timers niet zou ondersteunen, of is dit ook software afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou wel kunnen dat je moederbord heel nieuw is, en windowsXP niet de juiste drivers heeft. Misschien zou je het wel kunnen verhelpen door de moederbord drivers vanaf de cd te installeren, is maar een gokje hoor!

Wel raar inderdaad, want vrijwel alle spellen willen deze timers gebruiken omdat ze ook wel high performance timers genoemd worden. Deze timers zijn veel sneller in gebruik dan de windows timers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:00:
Het zou wel kunnen dat je moederbord heel nieuw is, en windowsXP niet de juiste drivers heeft. Misschien zou je het wel kunnen verhelpen door de moederbord drivers vanaf de cd te installeren, is maar een gokje hoor!

Wel raar inderdaad, want vrijwel alle spellen willen deze timers gebruiken omdat ze ook wel high performance timers genoemd worden. Deze timers zijn veel sneller in gebruik dan de windows timers.
Ik heb als het goed is alle laatste drivers op mijn PC staan. Misschien tijd voor een nieuwe windows, ik heb het probleem alleen met dit spelletje, niet met andere dus ik vind het wel vreemd. Succes met de game in ieder geval, hij ziet er leuk uit, meer kan ik er nog niet over zeggen, ik hoop dat mijn probleem nog een keer verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedy55: Volgens mij moet ie nu wel bij jou draaien. Er wordt nu eerst gecontrolleerd of de high performance timers gevonden kunnen worden, anders worden de timers van Windows gebruikt. Ik heb het hier getest, en ik zie ook geen verschil qua performance. De meeste spellen zullen dit overigens ook wel netjes afhandelen, en dat heb ik nu dus ook geprobeerd ;)

Ik heb ook het menutje iets duidelijker proberen te maken, en het invoeren van de naam voor de high scores is ook iets verduidelijkt. Ook zijn er wat taal foutjes verwijderd, stond wel erg slordig!

Zou je kunnen kijken of deze versie werkt? Hopenlijk is deze bug nu verholpen!
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2a.zip

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 14:22
Ik heb hetzelfde probleem als Speedy55, ook bij versie 1.2a. Meteen af en de teller staat op 1 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan proberen we gewoon even verder, werkt dit wel?
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2b.zip <-versie ZONDER high performance timers

of
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2c.rar <-versie MET high performance timers, maar dan extra nauwkeurig!!!!

Als dit niet werkt, dan is het misschien iets anders.... Wat zijn jou specs Phaedrus?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21
Die zip werkt niet :)

Waarom heet het spel eigenlijk BozeBol en de zip BozeBij? :?

[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel.. moest nog ff uppen
( http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2b.zip <- deze versie is alleen bedoeld voor het testen op machines met problemen met de snelheid, zodat de oorzaak en oplossing gevonden kunnen worden. Versie zonder high performance timers)
of
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2c.rar <-versie MET high performance timers, maar dan extra nauwkeurig!!!!

[edit]
Euhm, lang verhaal... BozeBol is de orginele naam meer, maar wij zeiden wij altijd BozeBij... Maar BozeBij is weer zo Nederlands, dus moeten we het eigenlijk wat consequenter BozeBol gaan noemen.. Vaag genoeg? Mooi

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
File doet het hier toch echt niet hoor. :)

Ja, lekker vaag verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speciaal voor jou dan een rar...:)
http://members.chello.nl/~w.westhuis/BozeBij_v1.2b.rar <- versie ZONDER high performance timers!
of
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2c.zip <-versie MET high performance timers, maar dan extra nauwkeurig!!!!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
het zou leuk zijn als je een paswoord in stelt per level. nu moet je steeds weer helemaal opnieuw beginnen

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sneak[3G]: leuke suggestie! Hoe zie je de scores dan nog voor je? Niet eerlijk als je dood gaat, en je kunt weer vrolijk in level x beginnen en snel een high score halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Veel beter, thanx. :)
Niemand anders problemen met die zip trouwens? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet eerder gehoord nee...

S T A T U S - 09-07-2004

Laatste nieuwe versie voor vandaag...:) genoeg beestjes uitgeroeid voor vandaag:
http://members.chello.nl/w.westhuis/BozeBij_v1.2c.rar

Wat is veranderd:
- Controle of systeem high perfromance timers ondersteund
- Extra nauwkeurige high performance timers, voor 64 bit machines en zo
- Duidelijker menu en naam invoer veld
- MySQL aan de kant geschoven, nu nieuw high score upload systeem
- Versie beheer vanaf server

Openstaande punten:
- Bug van extreem snel spelen verwijderd??
- Wat te doen met level-codes/savegames??
- Uitgebeidere online high scores -> Land (http://bozebij.wazzzaaa.nl/scores.php)

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 14:22
Zowel 1.2b als 1.2c doen het nu goed.

[ Voor 6% gewijzigd door phaedrus op 09-07-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Allebei de versies, b en c werken nu bij mij naar behoren.
Leuk spelletje wel eens frustrerend, maar goed verder heel ok!!!!

Keep up the good Work!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
phaedrus en speedy: Heel erg bedankt voor het testen en melden van de ervaringen met het spel! Weer een bug minder! Ik ben blij dat het nu werkt. Er is nog een systeem waarop ik weet dat ie net werkt, ligt daar helaar niet aan de timers. Ondertussen blijven we het spel nog tweaken en stap voor stap verbetern.

[edit] Ow, de bug willen jullie ook weten: Jullie timers zijn zo nauwkeurig dat we daarop niet gerekend hadden. Per toeval heb ik een 64 bit timer gebruikt wat blijkbaar de oplossing was... :)

En het is idd frustrerend, maar zijn alle klassieke spellen dat niet? Dat is juist het leuke toch?!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met dank aan een fanatiek testpersoon weer een bug verholpen. Het spel werkt nu ook goed met een draadloos iexplorer toetsenbord.

zoals altijd te downloaden op... :)
http://bozebij.wazzzaaa.nl/
Pagina: 1