[98/XP] Printer delen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Er zijn hier al meer topics over geweest, maar meestal was toen het systeem met XP er op ook het systeem met de printer. Hier is hele verhaal andersom, aangezien ik een ouder bakje gebruik als printserver.

Het is dus een Windows 98 SE systeem met daarop een Lexmark Z52 printer. Bestand- en printerdeling staan aan en deze printer is dan ook gedeeld. Vanaf een tweede Windows 98 SE systeem gaat dit alles goed en kan er geprint worden.

Alle andere systemen in huis draaien echter Windows XP. Daar vandaan kan ik gewoon zoeken in het netwerk naar printers en deze worden ook gevonden. Als ik echter een bestand wil afdrukken krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/printerror.jpg

Allerlei settings, drivers, delingen en meuk geprobeerd. Ik krijg die XP machines niet zover dat er ook echt geprint kan worden. De vraag is nu natuurlijk waar ligt het aan? Een setting onder XP, een instelling van Windows 98, of gewoon een domme gebruiker? ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 10:54

P-ter

...

Volgens mij, moet je op de windows xp PC's de printer met de xp drivers installeren...
Als het automatisch gebeurt, via netwerkomgeving, pakt hij volgens mij de drivers van de host (win98).

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Volgens mij moet je op de XP machines die printen even opzoeken in je netwerk, en er dan rechts op klikken. Dan staat er iets van "Installeren'. Daar op klikken, dan gaat ie de printen lokaal installeren. Nu moet je hem kunnen gebruiken.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 09:01

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ook als ik de driver van Windows XP zelf gebruik krijg ik de foutmelding. Het opzoeken in het netwerk, rechts klikken en installeren geeft hetzelfde resultaat.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.