[html] script om te checken of alles is ingevuld

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 10:18

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
Mensen,

Voor de afstudeerscriptie van mijn vriendin heb ik, als html n00b, een onderzoek in elkaar gezet wat ik al heel knap van mezelf vind.

Nu wil ik er ook graag een soort scriptje in zetten die checkt of alles is ingevuld is, zodat er geen lege of halve data terug kan komen. Dit gaat echter mijn capaciteiten te boven.

Ik heb het geprobeerd, maar krijg het niet werkend.

Hieronder hetgeen ik getracht werkend te krijgen;

function checkRequiredFields(input)
{

var requiredFields = new Array("Vraag 1", "Vraag 2", "Vraag 3", "Vraag 4", "Vraag 5", "Vraag 6", "Vraag 7", "Vraag 8", "Vraag 9", "Vraag 10", "Vraag 11", "Vraag 12", "Vraag 13", "Vraag 14", "Vraag 15", "Vraag 16", "Vraag 17", "Vraag 18", "Vraag 19", "Vraag 20", "Vraag 21", "Vraag 22", "Vraag 23", "Vraag 24", "Vraag 25", "Vraag 26", "Vraag 27", "Vraag 28", "Vraag 29", "Vraag 30", "Vraag 31", "Vraag 32", "Vraag 33", "Vraag 34", "Vraag 35", "Vraag 36", "Vraag 37", "Vraag 38", "Vraag 39", "Vraag 40", "Vraag 41", "Vraag 42", "Vraag 43", "Vraag 44", "Vraag 45", "Vraag 46", "Vraag 47", "Vraag 48", "Vraag 49", "Vraag 50", "Vraag 51", "Vraag 52", "Vraag 53");

var fieldNames = new Array("Vraag 1", "Vraag 2", "Vraag 3", "Vraag 4", "Vraag 5", "Vraag 6", "Vraag 7", "Vraag 8", "Vraag 9", "Vraag 10", "Vraag 11", "Vraag 12", "Vraag 13", "Vraag 14", "Vraag 15", "Vraag 16", "Vraag 17", "Vraag 18", "Vraag 19", "Vraag 20", "Vraag 21", "Vraag 22", "Vraag 23", "Vraag 24", "Vraag 25", "Vraag 26", "Vraag 27", "Vraag 28", "Vraag 29", "Vraag 30", "Vraag 31", "Vraag 32", "Vraag 33", "Vraag 34", "Vraag 35", "Vraag 36", "Vraag 37", "Vraag 38", "Vraag 39", "Vraag 40", "Vraag 41", "Vraag 42", "Vraag 43", "Vraag 44", "Vraag 45", "Vraag 46", "Vraag 47", "Vraag 48", "Vraag 49", "Vraag 50", "Vraag 51", "Vraag 52", "Vraag 53");
var fieldCheck = true;
var fieldsNeeded = "\nVoor dit onderzoek moeten alle vragen worden ingevuld! \nVul alstublieft de volgende vragen in:\n\n\t";

for(var fieldNum=0; fieldNum < requiredFields.length; fieldNum++) {
if ((input.elements[requiredFields[fieldNum]].value == "") ||
(input.elements[requiredFields[fieldNum]].value == " ")) {

fieldsNeeded += fieldNames[fieldNum] + "\n\t";
fieldCheck = false;
}
}

if (fieldCheck == true)
{
return true;
}
else
{
alert(fieldsNeeded);
return false;
}
}
Wilde in het html form een verwijzing naar dit script zetten;

<script language=JavaScript src="checkform.js"></script>

Kan iemand uitkomst bieden? Daar verdien je het eeuwige respect een een virtuele zoen van mijn vriendin mee!

Alvast bedankt,

Rio.

NB, het onderzoek vindt je hier: http://www.rio.demon.nl/J...de%20Casper%20versie.html

Verwijderd

Als je dit wilt gebruiken moet je de submit button van het formulier halen, en er een "gewone" button van maken, en die een onClick actie meegeven.

Je krijgt dan ongeveer zoiets:
code:
1
<input type="button" value="Verstuur" onClick="mijnfunctie()">

En in mijnfunctie heb je dan deze code nodig om het formulier te submitten:
code:
1
document.forms[0].submit();

Hiermee moet je toch een eind kunnen komen lijkt mij, maar verder wordt er hier ook wel verwacht dat je ook zelf moeite hebt gedaan, je plempt hier nu je hele lap code met een vraag, daar zijn ze hier meestal niet zo van gedient :)
BtM909 schreef op 05 juli 2004 @ 14:46:
[...]

Of je gebruikt wel de submit button (Accessibility) en gebruikt onsubmit op je form ;)
Dat is inderdaad ook een optie :)
Hierbij moet je er wel op letten dat je aan het eind van je functie return true; of return false; teruggeeft, om zo het form te submitten/niet te submitten, maar dat staat al in je code :).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:42:
Als je dit wilt gebruiken moet je de "gewone" submit van het formulier halen, en er een gewone button van maken, en die een onClick actie meegeven.
Of je gebruikt wel de submit button (Accessibility) en gebruikt onsubmit op je form ;)

met return true (wel submitten) of false (niet submitten)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 05-07-2004 14:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
window.onload = function(){
document.forms['naamvanjeform'].onsubmit = function(){
  for(var i = 0; i < document.forms['naamvanjeform'].elements.length; i++){
    if(document.forms['naamvanjeform'].elements[i].value == ''){
      document.forms['naamvanjeform'].elements[i].focus();
      alert('Vul dat veld ook ff in apekop');
      return false;
    }
  }
}
}

zo hou je mooi je js uit je html

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 10:18

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
Ik heb wel degelijk het een en ander geprobeerd, maar zoals ik al zei: ik heb zoiets dus nog nooit eerder gedaan, dus wat voor jullie lijkt alsof ik aan jullie vraag 'zoek dit even uit aub' is voor mij in feite een grote worsteling geweest. Ik was er al bang voor op GOT, maar het "simpele mensen forum" op Fok! is down, vandaar... Sorry als het incompleet lijkt.

Wat jullie als oplossing geven is al een beetje abracadabra voor me om eerlijk te zijn, maar ik ga maar weer even wat websites afspeuren dan.

Hier komt nog bij dat het formulier niet online verspreid wordt, maar per email. Er mag dus niks online gezet worden, dat wil het bedrijf niet. Misschien wordt het dan zelfs wel onmogelijk?

edit: die code heb ik dan ook niet zelf gemaakt, maar heeft ee vriend gemaakt. Maar die is aan het werk, net nu de deadline vanmiddag is (om het allemaal nog erge te maken...)

[ Voor 13% gewijzigd door Rio op 05-07-2004 14:53 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Dus gewoon een return functie()

en de functie returned dan een true of een false .........

Maar waarom mbv javascript checken. Als je zo`n groot formulier hebt moet je EN met javascript 200.000 regels check hebben en dan ook nog een keer server based 200.000 regels check hebben want niet iedereen heeft javascript of ze zetten het opzettenlijk uit :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

Bedenk ook dat er in een name-attribuut geen spatie mag staan ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1