Toon posts:

Floppy drive, of floppy zelf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben weer eens een probleem:
dit keer is het de floppy drive, of de floppy zelf, dat laatste heel onwaarschijnlijk.

We bouwen een pc in een bierkratje, van allemaal ouwe troep, die WEL werken, alleen we zijn nu bij het installeren van de software beland, maar: wanneer we de opstartdiskette in de drive doen, dan zegt ie iets met dit: ' I/O error', en bij een tweede geprobeerde floppy roept ie dit: ' Remove all media, press any key'.

We hebben nu ook al een 2de floppy drive geprobeert, en deze geeft hetzelfde probleem bij beide floppies.

Dit zijn de PC specs:

Asus P5A, met een Ali chipset
AMD-K6-III 450mHz processor
20.5 GB Western Digital
GF2 16mb
256 mb ram
Werkende Netwerkkaart
4x4x12 brander/cd drive
3.5" floppy drive

Zou het maybe ook aan de cd-drive kunne liggen, daar hebben we alvast al een Win 98 cd in gedaan. (Windows staat er nog nie op)

Als iemand iets hierop weet, plz post het!
we weten niet meer wat we moeten doen :'(

Thx alvast: Stefan & Robin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:36 ]

Verwijderd

al een nieuwe opstartdiskette gemaakt?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je de IDEfloppykabel goed aangesloten in de floppy en in het moederbord? Zie je alle onderdelen ook goed in de bios?
Win98 cd's zijn geloof ik bootable, dus je kunt het proberen met het opstarten van cdrom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:26 . Reden: foei :+ ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu al een aantal IDE kabels geprobeert.

dat leverde niets op.

We hoorden ook ergens, dat een asus P5A, en een hdd van 8.5gig + niet echt samen gaan, daarvoor moest je je bios updaten

Dit durven wij nie aan, door verhalen van mensen waarbij het fout ging, en daardoor de hele pc verkloot was.

Plz mensen help ons _/-\o_

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 17:38:
We hebben nu al een aantal IDE kabels geprobeert.

dat leverde niets op.

We hoorden ook ergens, dat een asus P5A, en een hdd van 8.5gig + niet echt samen gaan, daarvoor moest je je bios updaten

Dit durven wij nie aan, door verhalen van mensen waarbij het fout ging, en daardoor de hele pc verkloot was.

Plz mensen help ons _/-\o_
Ik draai hier in de kelder een systeem op een P5A met 1x 60gb en 3x 20gb, dus qua disksize hoef je je denk ik niet druk te maken, heb 't bios geupdate pas toen ik er een 60gb bij ging prikken.
Ik zou als ik jou was eventjes in 't bios zeggen dat hij van CD moet booten en gewoon win98 booten vanaf 't cdtje

[ Voor 10% gewijzigd door MissingDog op 05-07-2004 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, waar ergens vind ik dat in de bios? dat zou me al veel verder helpen, ben een newbie qua computers bouwen, en dus ook newbie in de bios, en ik weet van anderen dat je daar zeer voorzichtig mee moet zijn ;)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 04:54

MadMan

What the....

Als de opstartdisk I/O error geeft en een niet-opstart disk de melding dat je opnieuw moet opstarten/een bootflop erin moet duwen geeft, lijkt het me nogal logisch dat toch je diskette stuk is. Heb je de disk al eens in een andere pc geprobeerd (en dan bedoel ik opstarten, niet kijken of hij het doet in windows of zo)? Omdat je al 2 drives en meerdere kabels hebt geprobeerd lijkt het me niet aan de drive/kabel te liggen.
Verder zie ik dat je zegt dat je al verschillende IDE kabels hebt geprobeerd? Als je echt IDE kabels hebt gebruikt en geen floppy kabel zou ik toch echt maar eens proberen een floppy kabel te gebruiken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

kabel wel juist aangesloten, die krengen kunnen vrij makkelijk omgekeerd zitten. Als de groene led blijft branden moet hij omgekeerd zitten.

Ook wat in de bios graven, kijken dat hij daarin staat. Kan zijn dat het als de baterij leeg is de bios die niet vindt. Wat zoeken in de bios lijkt mij de boodschap. Althans als de floppy niet kapot is.

1 voordeel aan spelen met de bios, als het niets meer doet, cmos flashen en het staat weer goed (Waneer gaan ze dat in windows inbouwen :9? )

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 13:09:
ok, waar ergens vind ik dat in de bios? dat zou me al veel verder helpen, ben een newbie qua computers bouwen, en dus ook newbie in de bios, en ik weet van anderen dat je daar zeer voorzichtig mee moet zijn ;)
Let bij het aansluiten van de kabel op het volgende:
De rode kant van de kabel moet op pin 1 zitten op het moederbord, aan de floppydrive moet de rode kant ook op pin 1, kan je dit niet goed zien, dan kan je er bijna van uit gaan dat deze aan de kant van de powerconnector zit.

Controleer in je Bios het volgende:
- eerste menuoptie
floppydrive op 3,5" / 1.44Mb
- tweede menuoptie
bij Bootorder moet je A:,CD-ROM,C: kiezen, of in elk geval zorgen dat de CD voor de harddisk staat.

[ Voor 22% gewijzigd door MissingDog op 08-07-2004 01:18 ]

Verwijderd

FDD Kabel zit waarschijnlijk met één van de stekkers, danwel mobo, danwel aan de zijde van de Floppy Disk Drive (meest waarschijnlijk) verkeerd om. Check ook even meneertje Bios.
Pagina: 1