geluiden van pc op stereo en dvd

Pagina: 1
Acties:

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Ik heb een pc staan, met onboard geluidskaart. Deze heb ik aangesloten op een aux ingang van mijn stereotoren. Echter wanneer ik de stereo aanzet, dan hoor je de pc "werken" zegmaar. Er is constant een ruis, en als je een programma opstart dan hoor je allerlei andere geluidjes er tussen door. Net of je de harde schijf hoort brommen.

Boven heb ik ook een pc staan, die hebt een pci geluidskaart op een dvd setje, en die heeft precies hetzelfde. De computers zijn wel geaard. De stereo en dvd volgens mij niet, kan het daarmee te maken hebben?
En kan ik dan van de behuizing van de stereo / dvd een draadje naar de verwarming trekken bijvoorbeeld?

Eerder had ik een andere pc, die had dit probleem niet op dezelfde stereo. Ik begrijp het daarom niet, waarom deze pc;s dat wel hebben. Het is nota bene dezelfde audio kabel.

Wie weet wat voor euvel het is en hoe ik het kan oplossen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Over het algemeen ligt dat aan de geluidskaarten zelf.
Koop 2 goede zou ik zeggen.

In een enkel geval wil het verplaatsen van pci slot nog wel helpen (maar ja, met een onboard geluidskaard is dat redelijk lastig), of alle faders (behalve wave) op dempen zetten. (<- scheelt al een hoop rotzooi en ruis)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:56 . Reden: beetje nutteloos om te quoten als je de eerste bent, vindt je ook niet? ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

heb je niet gewoon last van een aardlus? dus dat de aarding langs 2 kanten loopt, en dan interfereert?

Verwijderd

En kan ik dan van de behuizing van de stereo / dvd een draadje naar de verwarming trekken bijvoorbeeld?
Nee :(
Aarden aan de verwarming is NIET toegestaan.
Een verwarming wordt geaard, maar is géén aardingspunt!
Goed verhaal over aarding van je pc (alternatieve URL's: 1, 2, 3)
[rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]

Je hebt last van allerlei stoorgeluiden die je geluidskaart oppikt vanuit de PC kast. Zet in ieder geval alle ongebruikte in/outputs uit en op laagste stand in je mixerpaneel. Ook CDRom audiokabeltjes zijn bekende storingsoppikkers in PC's. Daarnaast zijn fanregelaars en fans zelf ook berucht voor het veroorzaken van storingsgeluiden, evenals goedkope/slechte voedingsregelaars (zowel in je voeding zelf als op je moederbord, videokaart etc).

Als je een losse kwaliteits geluidskaart hebt is deze meestal beter gefilterd als de gemiddelde onboard audiochip. Daarnaast kun je een geluidskaart ook wat beter verplaatsen naar een PCI slot verderop in de kast of voorzien van shielding / extra filtering. Onboard is meestal behelpen met wat je hebt...

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 16:04 ]

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

Topicstarter
Ehm ik heb al alle faders omlaag staan, alleen wave vol, en algemeen geluid vrij laag.

De computers zijn wel geaard maar de stereo en dvd standaard niet.

Dus met goede geluidskaarten zal het probleem over moeten zijn? En wat zijn btw een beetje redelijk betaalbare kaarten die goed genoeg zijn ?