[Windows 2000] Problemen met sommige updates

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik heb hier al een tijdje problemen met het installeren van de volgende Windows updates:

- Windows2000-KB823980-x86-NLD.EXE
- Windows2000-KB824146-x86-NLD.EXE
- Windows2000-KB828741-x86-NLD.EXE
- Windows2000-KB835732-x86-NLD.EXE

Deze updates installeer ik op schoongeinstalleerde Windows 2000 machines (NL/IE6.0 Sp1). Dit zijn allemaal Compaq/HP systemen (D510s/D530s) met Service pack 4. Wanneer ik hierna Windows update draai download deze netjes alle updates, alleen bij het installeren duurt het uren voordat er iets gebeurd, er staat nu een pc naast me die vanaf 10 uur vanochtend bezig is met het installeren van de Windows2000-KB835732-x86-NLD.EXE update. Deze updates heb ik ook handmatig gedownload, wanneer ik deze installeer gaat alles wel goed en snel.

Op google waren er een paar dingen te vinden die met name over cpu load gingen. Dit is niet het geval hier. Cpu zit constant rond de 0~1%. Weet iemand wat ik hieraan kan doen of is dit een specifiek probleem mbt Compaq's (mijn laptop thuis (Evo N1020V, XP Pro) had hier ook last van...

Weten jullie misschien een oplossing, ik heb weinig zin om het hele gebouw rond te lopen na iedere nieuw uitgebrachte update... Draait wel SUS hier maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor/heb ik geen kennis van.

Kan ik Windows update tijdens een installatie afbreken, ik heb weinig hoop meer dat dit goed gaat komen... Logboek geeft een aantal geinstalleerde updates aan, verder geen foutmeldingen. Zou mooi zijn als alles weer goed zou gaan icm Windows Update ;)

Whoop!

• marccom
* schopt :)

Whoop!

• marccom
Nog maar een keer dan :)

Whoop!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er iets in je eventlog? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had hier destijds ook wel eens last van, lag met name aan het feit dat er een proxy tussenzat die een beetje moeilijk deed. Zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• marccom
elevator schreef op 07 juli 2004 @ 14:57:
Staat er iets in je eventlog? :)
Een aantal meldingen waarin ongeveer allemaal hetzelfde staat:

Installatie voltooid: de volgende update is geïnstalleerd.
- KB870669: Essentiële update voor ADODB.stream

Uiteraard met andere omschrijving bij de rest van de (geslaagde) updates.

Komen nergens foutmeldingen voor in andere logs.
The_Eagle schreef op 07 juli 2004 @ 15:08:
Ik had hier destijds ook wel eens last van, lag met name aan het feit dat er een proxy tussenzat die een beetje moeilijk deed. Zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.
Er zit idd een proxy tussen, deze wordt voor gebruikers gefilterd, voor mij (uiteraard >:) ) niet. Ik zal eens een kabeltje direct naar de router toe trekken, vrijdag of volgende week moet ik weer een pc installeren. (ben gelijk images aan het updaten), kijken of dat iets uitmaakt :)

Whoop!

Pagina: 1