Ik ben van plan een tweedehands videokaart te kopen, maar hoe herken ik of hij ooit overclocked is geweest? Hoe doen de fabrikanten dat als ze een kaart ter reparatie krijgen? Zijn er programma's voor?
Kijken wat de standaard snelheden zijn en dan controleren of de huidige snelheden hetzelfde zijn?
The devil is in the details.
Verwijderd
Hij bedoelt, gok ik, hoe je het kan zien als ze die weer netjes terug hebben gezet op de originele waarden.December schreef op 05 juli 2004 @ 14:04:
Kijken wat de standaard snelheden zijn en dan controleren of de huidige snelheden hetzelfde zijn?
Voorbeeld:
Mijn GFX 5900 Ultra draait nu op hogere kloksnelheden nadat ik er een ander BIOS ingezet heb. Als ik nu de snelheden weer corrigeer en het originele BIOS weer terugflash.... hoe ziet TS (heeft even zogenaamd mijn kaart gekocht) dan dat mijn kaart overgklokt is geweest.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:06 ]
Waarom zou je dat willen zien? Als ie overclockt is geweest en hij daarna weer gewoon terug is gezet is ie weer zo goed als nieuw 
En dat kan je gewoonweg niet zien, tenzij de videokaart er aan onderdoor is gegaan.
En dat kan je gewoonweg niet zien, tenzij de videokaart er aan onderdoor is gegaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 05-07-2004 14:06 ]
The devil is in the details.
Dat kan je niet zien, behalve als er echt hardware-mods zijn uitgevoerd. Anders is het niet te achterhalen.
Je kan niet zien of a kaart overgeclockt is...
Als je tweedehands koopt dan moet je gewoon er van uit gaan dat de kaart in goede orde is... tweedehands kom je best aan goede kaarten ...
Misschien moet je gewoon wat mailen met de persoon die hem verkoopt...
In het einde moet je gewoon vertrouwen hebben... het is tweedehands... dus er zit altijd een risico!
Als je tweedehands koopt dan moet je gewoon er van uit gaan dat de kaart in goede orde is... tweedehands kom je best aan goede kaarten ...
Misschien moet je gewoon wat mailen met de persoon die hem verkoopt...
In het einde moet je gewoon vertrouwen hebben... het is tweedehands... dus er zit altijd een risico!
There is no place like ::1
Hij bedoeld niet via de bios overclockte kaarten (dus permanent overclocked, of de kaart nu in een ander PC komt of niet) maar hij wil weten of hij ooit overclocked is geweest door de vorige gebruiker.December schreef op 05 juli 2004 @ 14:04:
Vrij simpel: Niet/slecht te achterhalen. Er is geen "overclock log" in de videokaart, die de snelheden bijhield. En over het algemeen is een kaart die overclockt is geweest niet slechter dan een kaart die niet overclockt is geweest. Hij zal misschien iets warmer geworden zijn zodat de levensduur wat minder lang word. Bijvoorbeeld ipv 10 jaar mee, gaat hij maar 9-8 Jaar mee. Maar tegen die heb je toch wel een nieuwe
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Met een overclock tooltje :-pVerwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:11:
Waar kan ik de huidige snelheden zien trouwens?
Radlinker bijvoorbeeld voor ati kaarten... maar er is ook coolbits voor nvidia kaarten ( niet echt een programma, maar meer een registry setting die standaard uit staat )
There is no place like ::1
Pagina: 1