Toon posts:

Hoe te werken met 2 exchange accounts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

here's the situation :

windows server 2003, exchange 2003, outlook web acces.

Nu hebben alle gebruikers een eigen email adres maar zitten die ook allemaal in een groep adres voor algemene dingen. Als er dus een mailtje naar dat groep adres word gestuurd krijgen alle gebruikers hem 1 keer.

Is er een mogelijkheid om bv een extra folder naast de inbox te maken en daar alle algemene mail naar laten gaan, en wanneer een gebruiker besluit het mailtje in behandeling te nemen het dan sleept naar zijn eigen inbox en zodoende dan ook verdwijnt uit de algemene mailbox?

en kan er aan het mailtje worden toegevoegd bv. : gebruiker1 heeft dit gelezen?

thanks in advance! :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ipv het bericht naar alle gebruikers te sturen, een algemene mailbox aanmaken, waarin iedereen kan !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ah cool :P

Hoe maak ik die aan dan?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RTFM, dan kom je een heel eind...

public folders kan je mee werken, en anders mensen rechten geven op die extra box...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Een gebruiker 'algemeen' aanmaken met email adres algemeen@domein.com.
Dan met outlook op de mailbox inloggen zodat deze helemaal definitief in Exchange aangemaakt wordt en daarna eventueel in AD "send on behalf"-rechten instellen voor de desbetreffende gebruikers/sters.

offtopic:
Ben het ook een beetje met rac-on eens...

[ Voor 21% gewijzigd door Bart© op 05-07-2004 14:20 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

ArCadE

No banana available

Hm, handleiding... lezen....

Als je je eigen vraag niet kan beantwoorden vraag ik me af of je er wel aan moet beginnen.....

[ Voor 65% gewijzigd door ArCadE op 05-07-2004 14:22 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet helemaal wat is bedoel, ik heb dus al een mailbox voor algemeen@domain.com, dat is een group waar alle gebruikers member van zijn. Zodoende krijgt nu iedereen de mails gestuurd naar algemeen@domain.com, daar wil ik dus vanaf.

Nu wil ik dus graag weten hoe ik dan bij de gebruikers een 2e inbox creeer waar alle algemeen mail ingaat en als een gebruiker dan besluit het mailtje in behandeling te nemen hem kan slepen naar zn eigen inbox en zo dus meteen verwijderd uit de algemene box.

Misschien idd met public folder, maar dan kom ik niet verder dan een soort forum, hoe kan ik van zo'n pub dan een mailbox maken?

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

ArCadE

No banana available

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:25:
dit is niet helemaal wat is bedoel, ik heb dus al een mailbox voor algemeen@domain.com, dat is een group waar alle gebruikers member van zijn. Zodoende krijgt nu iedereen de mails gestuurd naar algemeen@domain.com, daar wil ik dus vanaf.

Nu wil ik dus graag weten hoe ik dan bij de gebruikers een 2e inbox creeer waar alle algemeen mail ingaat en als een gebruiker dan besluit het mailtje in behandeling te nemen hem kan slepen naar zn eigen inbox en zo dus meteen verwijderd uit de algemene box.

Misschien idd met public folder, maar dan kom ik niet verder dan een soort forum, hoe kan ik van zo'n pub dan een mailbox maken?
Verander het huidige algemeen@domain.com naar iets anders. Maak een nieuwe mailbox aan met als adres algemeen@domain.com.
Log een keer aan met deze mailbox en geef iedereen lees/schrijf rechten in die mailbox.
Open outlook op de client pc's en voeg een extra mailbox toe aan het profiel.

Je maakt dus niet een extra mailbox aan bij een gebruiker, maar maakt een koppeling naar een bestaande mailbox.

BTW, je kunt niet een extra mailbox koppelen in OWA.

[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 05-07-2004 14:33 ]

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je met Outlook Web Acces werkt kan je geen extra mailboxen openen. Je kan dan het beste met een mail-enabled public folder gaan werken. Da's een public folder met een mail adres :P

En om die aan te maken, kijk eens rond in de Exchange system manager zou ik zeggen (properties van de public folder) of google d'r es op los ;)
[edit] Heilige ontlasting wat ben ik traag met submitten :D B)

[ Voor 11% gewijzigd door collin op 05-07-2004 14:40 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook zeker van dat OWA af, maar ben helaas niet de man die het allemaal in elkaar heeft geschroeft hier, zelf gebruik ik (stiekem O-) ) ook al gewoon outlook 2003, veel makkelijker.

Nu heb ik idd een extra map aangemaakt, maar hoe moet ik die dan koppelen met algemeen@domain.com??

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Misschien moet je je eerst maar eens verdiepen in Exchange alvorens gewoon maar wat in de configuratie te rotzooien en vervolgens wellicht je hele setup aan gort helpen? Dit boek is bijvoorbeeld de moeite waard om eens door te lezen ofzo.

Just my 2 cents. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 05-07-2004 17:29 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1