Toon posts:

[jbuilder] Hoe logotekenap importeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen

Ik heb morgen een proefwerk van informatica (Havo 4), en dat gaat over jbuilder. Nu wil ik nog wel eventjes gaan oefenen vandaag, dus heeft iemand uit onze klas mij Jbuilder 5 gegeven. Die heb ik hier nu dus geinstalleerd en werkt op zich goed, maar het probleem is dat ik de libary "logotekenap" niet direct kan importeren, want hij staat niet in de standaard lijst van libaries hier bij mij thuis. Op school was dat wel het geval. Maar volgens mij heb ik de losse libary logotekenap erbij gekregen in een aparte map. In die map bevinden zich allerlei .class bestanden.

Op het internet is weinig te vinden over dit probleem geloof ik, en van de help van jbuilder wordt ik niks wijzer (mede omdat het engels is O-) )

Hoe moet ik er nu voor zorgen dat ik logotekenap wel kan importeren in jbuiler 5?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47
ten eerste: onbegrijpelijk dat een havoschool je in het diepe gooit met JBuilder. misschien dat ik verkeerde conclusies trek, maar jbuilder en havo gaat bij mij niet echt samen Ik ben van mening eerst de basis van java te leren voor er met een IDE geklooid gaat worden. Verder ben ik van mening dat JBuilder per definitie niet gebruikt mag worden, omdat het gewoon zuigt. Maar dat is een ander verhaal :+

Over je library 'logotekenap'. Als je nu in JBuilder in je projectproperties zoekt, dan kun je daar library's aan toevoegen die je wilt gaan gebruiken in je project. Je moet hier even naar zoeken, ik weet dat zo even niet uit m'n hoofd, maar je moet je directory toevoegen aan je library's voor je de packages kunt importeren. Succes ermee.

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, eigenlijk heel logisch, maar je moet het maar weten zullen we maar zeggen ;)

In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie (en dat Jbuilder zuigt ben ik met je eens :Y) )

• JeroenTheStig
np :)

Mag ik vragen hoe die lessen eruit zien? Is er überhaupt wel iets van java besproken voor je met JBuilder aan de slag bent gegaan?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wij komen binnen in de les, gaan met 2 man achter één pc zitten, wel altijd vaste partner. Vervolgens gaat de leraar met zijn beamertje aan ons laten zien welke dingen je moet intypen, en wat je dan uiteindelijk op je scherm krijgt. Daarna mogen wij aan de slag, met behulp van onze boeken moeten wij hetzelfde zien te creeren als de leraar liet zien (meestal een opdracht uit het boek).

Ik zal je eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb van wat java is, ja, soms heb je het nodig om in een chatbox ofzo te kunnen komen, maar dat heeft volgens mij weer weinig met Jbuilder te maken (ik weet wel dat Jbuilder programmeren in java is 8) )

Maargoed, wij hebben tot nu toe niet veel meer hoeven doen dan wat tekeningetjes, patroontjes, kleurenmengertjes of enkele bewegende figuren te maken. Dat valt dus wel weer mee dacht ik zo ;)

Dan maar meteen goed gebruik maken van deze topic :Y)
Als ik mijn 'porgramma' wil gaan draaien krijg ik de foutmelding "could not find the main method. Program will exit!" Weet je misschien wat ik hier mee aan moet? De melding komt trouwens van Java Virtual machine Launcher.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 17:08 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:59:
Weet je misschien wat ik hier mee aan moet?
Ik kan je daar perfect antwoord op geven:

rtfm, en utfs

• JeroenTheStig
Alarmnummer schreef op 05 juli 2004 @ 17:08:
[...]

Ik kan je daar perfect antwoord op geven:

rtfm, en utfs
:D

Ik denk dat het verstandig is om je leraar er van te overtuigen dat dit compleet zinloos is waar jullie mee bezig zijn. Dit soort vragen kun je oplossen als je de grondbeginselen van java kent, en nee, dat is niet als je 'hello world' op je scherm tevoorschijn kunt toveren.

Maargoed, je foutmelding betekent dat je jbuilder geen main-method kan vinden. Java applicaties kunnen worden opgestart vanaf de 'public static void main(String[] args)' method. Dat betekent dus dat óf deze methode niet bestaat, óf dat in je jbuilder project geen referentie is ingesteld naar deze methode.

veel succes ermee, en oh ja, waar je leraar mee bezig is is IMHO compleet zinloos

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2004 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, je foutmelding betekent dat je jbuilder geen main-method kan vinden. Java applicaties kunnen worden opgestart vanaf de 'public static void main(String[] args)' method. Dat betekent dus dat óf deze methode niet bestaat, óf dat in je jbuilder project geen referentie is ingesteld naar deze methode.
Dat public static void main(string[] args) regeltje had ik op school niet nodig om een programma te laten werken. Maar als ik deze regel in mijn programmacode zet dan krijg ik nog steeds dezelfde melding, terwijl hij geen errors kan vinden.

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 20:22:
[...]

Dat public static void main(string[] args) regeltje had ik op school niet nodig om een programma te laten werken. Maar als ik deze regel in mijn programmacode zet dan krijg ik nog steeds dezelfde melding, terwijl hij geen errors kan vinden.
Ben je nou bezig met een applicatie of een applet?

application:

Java:
1
2
3
4
5
class HelloWorld {
  public static void main(String[] args) {
    System.out.println("Hello World!");
  }
}

applet:

Java:
1
2
3
4
5
class HelloWorld extends Applet {
  public void paint(Graphics g) {
    g.drawString("Hello World!",100,100);
  }
}

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik waardeer je hulp echt, maar dit is voor mij (zoals je zelf denk ik ook wel weet) gewoon Chinees. Ik weet wel zo ongeveer de regeltjes die ik moet gebruiken, en ik neem aan dat op school op de pc alles wel goed werkt.

Voor nu kan ik er nog weinig mee doen want zometeen ga ik slapen, en morgenvroeg om 8:30 moet ik het SE gaan maken :X

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg morgen maar tegen je docent dat het een droplul is en dat ie totaal geen verstand van lesgeven heeft, want dit gaat helemaal nergens over. Ik zie echt niet in wat je hier in hemelsnaam nou van moet gaan leren. Je weet blijkbaar niet eens wat java is, en toch krijg je er les in? Lekker nutteloos. Imho moet ie beginnen met de grondbeginselen van het (imperatief) programmeren. Dingen als "wat zijn statements en variabelen, en hoe gaat een computer daarmee om". Het zomaar over laten typen van wat werk leert je geen flikker, wat wel blijkt uit deze topic (dat is overigens geen aanval op jou, formule1fan, juist op je leraar :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• JeroenTheStig
Laat die leraar van jou in godsnaam dit topic lezen 8)7

Als die leraar echt stijl had, dan had hij een spoedcursusje brainfuck gegeven :+

Oftewel: hello world in brainfuck:

code:
1
2
3
4
++++++++[>+++++++++<-]>.<++++[>+++++++
<-]>+.<++[>+++<-]>+..+++.++++[>++++++++<-
]>.<+++++[>++++++++++<-]>+++++.<<.+++.---
---.<+++[>---<-]>+.

Tsja, net zo onzinnig als de lesjes jbuilder :X

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenTheStig op 05-07-2004 23:27 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53
TS zal wel bezig zijn met JavaLogo, dat is zijn een aantal classes waarmee je simpel dingen kan tekenen om de 'grondbeginselen' van java/programmeren te leren.
Een voorbeeld programmatje voor een vierkant:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
import logotekenap.*;

public class Class1 extends TekenApplet  {
 public void initialiseer() {
  maakTraceMogelijk();
 }

public void tekenprogramma() {
  //Vierkant
  vierkant(20, "groen"); 
 }

public void vierkant(double lengte, String kleur) {
  penAan();
  vulAan(kleur);
  for(int i=0; i<4; i++) {
   vooruit(lengte);
   links(90);
  }
  vulUit();
  penUit();
 }
}

Het is dus ook logisch dat de TS niet begrijpt wat java nou echt is, dat begreep bij ons ook niemand.
Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe je die classes etc in Jbuilder importeert, heb jbuilder ook niet meer op mijn pc staan. :(

[ Voor 23% gewijzigd door robbert op 05-07-2004 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
robbertkrebbers schreef op 05 juli 2004 @ 23:34:
TS zal wel bezig zijn met JavaLogo, dat is zijn een aantal classes waarmee je simpel dingen kan tekenen om de 'grondbeginselen' van java/programmeren te leren.
Een voorbeeld programmatje voor een vierkant:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
import logotekenap.*;

public class Class1 extends TekenApplet  {
 public void initialiseer() {
  maakTraceMogelijk();
 }

public void tekenprogramma() {
  //Vierkant
  vierkant(20, "groen"); 
 }

public void vierkant(double lengte, String kleur) {
  penAan();
  vulAan(kleur);
  for(int i=0; i<4; i++) {
   vooruit(lengte);
   links(90);
  }
  vulUit();
  penUit();
 }
}

Het is dus ook logisch dat de TS niet begrijpt wat java nou echt is, dat begreep bij ons ook niemand.
Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe je die classes etc in Jbuilder importeert, heb jbuilder ook niet meer op mijn pc staan. :(
Die begrijp ik helemaal :*)

Voordat we trouwens lessen kregen in Jbuilder moesten we eerst werken met het programma Struktograaf (ook een soort van programmeren). Dat was in ieder geval wel makkelijk, maar veel heb ik hier niet aan gehad bij het werken met Jbuilder.

Ik heb vanmorgen het SE dus gemaakt. Kom ik het lokaal binnen, ga achter een pc zitten (P3 667 MHz, dus start niet erg snel op) om vervolgens te ontdekken dat de diskette drive niet werkt 8)7 Wijst de leraar me naar een andere pc waarvan de monitor het niet doet :X Vervolgens deed de 3de pc het wel helemaal goed, ware het niet dat het een nieuwe was die nog niet op het netwerk was aangesloten en ik dus niet kon printen :+ . Het SE bestond uit 3 opgaven. Bij opdracht 1 moest ik een figuur maken. Dat lukte maar half zal ik zeggen, dus ik denk ik ga naar opgave 2. Daar moest je het figuur uit opdracht 1 rond laten draaien, en dat figuur had ik dus niet ;( .

• JeroenTheStig
hmm... ik vraag me af waar deze meneer zijn pabo-diploma heeft gekregen... misschien wel bij een pak brinta

zoals .oisyn al zei, die leraar van jou is een droplul

heb je al geprotesteerd? :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenTheStig op 06-07-2004 11:38 ]

Pagina: 1