AMD64 koeler omzetten naar Socket A?

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik heb nou een AMD64 3000+ boxed koeler die binnenkort niet meer nodig is vanwege vervanging door een Zalman 7000A-CU. Nou wou ik deze boxed koeler recyclen tot Socket A koeler voor een AMD Thunderbird 1400, of Duron 1300 (Dat zijn namelijk de snelste processors die op m'n Soltek SL-75KAV moederbord passen)

Nou is mijn probleem dat de sockets nogal verschillen.. ik kan de koeler wel over dwars kwijt qua ruimte, en dan vallen de hoeken net over de schroefgaten in het moederbord.
Nou was mijn plan om een 4tal schroeven aan de heatsink vast te lijmen, ik heb alleen geen idee welke lijm hiervoor te gebruiken en vroeg me eigenlijk ook wel af of de schroeven dan mijn moederbord niet lieten smelten rondom de schroefgaten :P maar het lijkt me niet deze zo heet word. De vraag is dan ook meer welke lijm te gebruiken ? Ikzelf dacht secondelijm of Thermal Adhesive }) maar ik heb hier natuurlijk liever wat advies over van een pro ;)

Anders bevestigings ideeën zijn natuurlijk ook welkom! ( Ik zal kijken of ik een aantal foto's toe kan voegen van de koeler en het moederbord)

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat een goedkoop SocketA koelertje je een hoop gevloek en gezweet bespaart. Die Socket 754(toch?) koelers zijn er simpelweg niet voor gemaakt om op een Socket 462 te passen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

je kan een gaatje boren in de heatsink en die tappen zodat je er een schroef vanaf onder je moederbord erin kan draaien

• Xthemes.us
AtleX schreef op 05 juli 2004 @ 12:55:
Ik denk dat een goedkoop SocketA koelertje je een hoop gevloek en gezweet bespaart. Die Socket 754(toch?) koelers zijn er simpelweg niet voor gemaakt om op een Socket 462 te passen.
Zou inderdaad stukken simpeler oplossing zijn, maar ik vind het stickertje op deze koeler zo mooi ;) (zo'n holografische doosje met AMD erop) en daarbij komt ook nog dat ik deze computer vrijwel gratis wil maken.. moederbord had ik nog liggen, PCI beeldkaartje heb ik ergens gratis vandaan, ethernet kaartje haal ik nog ergens vandaan.. RAM / CPU moet ik waarschijnlijk kopen :(
Maar daarnaast wou ik dit projectje ook zo uniek mogelijk maken, waarbij een AMD64 koeler op Socket A wel leuk bij past.
Edit: Het is inderdaad een socket 754 koeler.

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 05-07-2004 13:03 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Doen wat dev.null zegt is de beste oplossing ff gaatjes boren en draad tappen...
Als je toch gaat lijmen zou ik opzoek gaan naar iets om metalen te lijmen maar das gewoon ff vragen bij de bouwmarkt of ze daar iets voor hebben.

• Xthemes.us
Thanks for de reacties, ik denk dat ik dan maar ga proberen om er gaatjes in te boren / schroefdraad in te tappen (als ik zo'n tapper kan vinden in de schuur, zou er wel 1 moeten liggen..)

En ik zie voor de rest niemand die ongerust is over de temperatuur van de schroeven die het mobo zouden kunnen smelten :P, dus ik neem aan dat dit geen probleem oplevert, leek me ook al sterk als de temparatuur zo hoog zou komen. Vooral bij de oudere 'koelere' CPU's. Nog even over nadenken hoek een sleuf voor de ophoging van de socket erin kan maken... maar dat moet wel lukken, desnoods veil ik het erin! })

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 11:47
loctite, moet gegarandeerd houden als je toch wil lijmen (zelfs de cilinderschroeven in m`n brommertje kwamen nooit meer los)

enne mobo zal echt niet smelten hoor, eerder je socket denk ik want die zit nog altijd in rechtstreeks contact met je processor (en oudere proc`s zijn niet per definitie koeler ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door maddog_rvo op 05-07-2004 16:35 ]

Pagina: 1