verwijderen heatsink slot 1 P3-800

Pagina: 1
Acties:

• Kossiewossie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:28
slot1 proc kwam met voorgemonteerde heatsink/fan. De fan is al af, nou die heatsink nog. Dat wil nie echt lukken. Die lijkt met een paar rare klemmetjes vast te zitten. Is er ergens een handleiding te vinden of zoiets ?

Verwijderd

Hangt een beetje van je heatsink af (zijn meerdere) er zijn sinks die je gewoon los moet zagen en hakke... heb zelf ook twee van die PIII-800's.... zijn er heel moeilijk af te halen, zit met 4 pinnen vast aan de print :'( Hoezo wil je de heatsink er af halen dan? :?

• Kossiewossie
Der moet een mooie arctic circle orb op

Verwijderd

Gaat alleen werken als je een (normaal) afneembare sink hebt... anders wordt he hobbyen >:)

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Als het een IN THE BOX proc is gewoon met een case screw op de kop op tafel en dan met de proc precies op het pinnetje van de cooler naar beneden drukken. beetje kracht zetten en hopla cooler is er zo af! B-)

• Kossiewossie
Dan vrees ik dat het hobbien wordt....is er nergens een handleiding of zo?

Verwijderd

Nope... maar pas wel op dat je 'm niet sloopt, is namelijk zo gebeurt. Heb er zelf ook al één gesloopt, maar had de mazzel dat ik bij een computerbedrijf werkte waardoor ik nog garantie kon hobbyen :)

• Kossiewossie
Jabba, ik begrijp je niet helemaal. De fan is er al af ; het gaat om de heatsink.

Verwijderd

Dat je met het verwijderen van je heatsink niet de hele proc sloopt... dat bedoel ik :)

• Kossiewossie
Flokje, ik begijp jou wel, maar Jabba niet helemaal..:)

Verwijderd

ik heb em ook losgekregen met een beetje gepriegel gewoon eerst de cooler eraf ben een beetje kijken hoe die vast zit
en hij kan wel wat hebben
..
maar doe wel rustig aan lmd :p

• Kossiewossie
Update : ik heb het voor mekaar :), maar vraag nie hoe. Het blijkt dat de plastic pinnen die het hele zaakie (koelblok, printplaat en zwarte afdekplaat)bij elkaar houd volledig doorlopen. Soort van aan elkaar gelast/gesmolten . Maw dat is dus 1 geheel. Dus hobieen, en met licht zinvol geweld van een accuboor en een schroevedraaier de plastic pinnen verwijderd. Nu ligt het zaakie uit elkaar, maar ben wel effe een uur bezig geweest:(. Nou hopen dat die proc nog werkt.:?

• Kossiewossie
Update 2 alles werkt nog ; mission impossible : accomplished *D
Pagina: 1