[JS]Ik zie het niet (frames/parents/etc/etc)

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb de hele nacht doorgetrokken op mijn homepage maar ik zie het niet meer.

http://145.37.208.80/cmv/176580

dit is het idee. Die zwarte balk heet balk.htm en die stuurt al die frames aan. Ik heb een functie gemaakt die 2 aparte frames aanstuurt (kind kan de was doen, is hier vaker langs geweest).

code:
1
2
3
4
5
6
function TweeFrames(tekstplaats,bijplaats) { 
        parent.tekstplaats.location = tekstplaats; 
        parent.bijplaatje.location = bijplaats; 

}

So far so good. Maar nu wil ik ook die bovenste meeveranderen. Ha! slechts uitbreiden met parent.headerframe.location=bovenste en 3 variabelen en klaar. Niet dus.. Ik snap er niets van. Het lijkt me niet dat headerframe een reserved word is. Andere optie is dat de frameset de boel in de war stuurt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<FRAMESET border=0 frameSpacing=0 rows=*,600,* frameBorder=0>
  <FRAME src="leegdeel.htm" name=boven frameBorder=NO scrolling=no noResize marginWidth=0 marginHeight=0 id="boven">
  <FRAMESET border=0 frameBorder=no cols=*,750,*>
    <FRAME src="leegdeel.htm" name=links frameBorder=NO scrolling=no noResize marginWidth=0 marginHeight=0 id="links">
    <frameset rows="188,20,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
      <frame src="topvenster.htm" name="headerframe" scrolling="no" noresize id="headerframe" >
      <FRAME src="balk.htm" name=venster frameBorder=NO scrolling=auto noResize marginWidth=0 marginHeight=0 id="venster">
      <frameset cols="300,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
        <frame src="home_plaatje.htm" name="bijplaatje" scrolling="no" noresize id="bijplaatje">
        <frame src="mainvenster.htm" name="tekstplaats" scrolling="auto" id="tekstplaats">
      </frameset>
    </frameset>
    <FRAME src="leegdeel.htm" name=rechts frameBorder=NO scrolling=no noResize marginWidth=0 marginHeight=0 id="rechts">
  </FRAMESET>
  <FRAME src="leegdeel.htm" name=onder frameBorder=NO scrolling=no noResize marginWidth=0 marginHeight=0 id="onder">
</FRAMESET>

Lijkt me niet. Wat zie ik over het hoodd 8)7 8)7 . In het kader zelf proberen: ik ben al vanaf gistermiddag non stop bezig dus wil ook wel eens slapen ;)
Ik roep vanuit de navigatie als volgt aan:
code:
1
<a href="JavaScript:TweeFrames 'interesses.htm','interesses_plaatje.htm')">interesses</a>

Met 3 argumenten en aangepast functie doet ie het niet. Strange.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
oh soz.. zat te snurken.. :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

glashio

C64 > AMIGA > PC

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function TweeFrames_1(tekstplaats,bijplaats) { 
  parent.tekstplaats.href.location = tekstplaats;
  parent.bijplaatje.href.location = bijplaats; 
}

function TweeFrames_2(tekstplaats,bijplaats) { 
  parent.tekstplaats.navigation = tekstplaats;
  parent.bijplaatje.navigation = bijplaats; 
}

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar:

Waarom in hemelsnaam frames gebruiken... voor deze site is het al helemaal nutteloos... en maakt het je er dus niet eenvoudiger op. Scheelt je een hoop onzinnige javascript-workarounds door het gewoon in enkele pagina's te maken. Maakt de opbouw er ook nog een stuk mooier op.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik gebruik dit scriptje:

code:
1
2
3
4
   function changeframe(URL1,URL2) {
     parent.frames["framenaam1"].location=URL1;
     parent.frames["framenaam2"].location=URL2;
   }

Met de volgende link:
code:
1
<a href="javascript:changeframe('pagina1.html','pagina2.html')">

Verwijderd

Phreak schreef op 05 juli 2004 @ 12:32:
Ik gebruik dit scriptje:

code:
1
2
3
4
     parent.frames["framenaam1"].location=URL1;
     parent.frames["framenaam2"].location=URL2;
   }

Met de volgende link:
code:
1
<a href="javascript:changeframe('pagina1.html','pagina2.html')">
als mensen nou eens correcte code posten en de ts de moeite neemt wat referenties door te zoeken (bv www.devguru.com) :

JavaScript:
1
2
3
4
     parent.frames["framenaam1"].location.href=URL1;
     parent.frames["framenaam2"].location.href=URL2;
 }

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
allemaal leuk en aardig maar als de meedenkers nou de SP eens goed lezen. 2 Frames is uitgekauwd onderwerp. Ik wil 3 frames. Al die goedbedoelde url1, url2 en pagina1, pagina2 scripts ten spijt. Daar heb je er geen 3 mee. Ik ging hem uitbreiden maar daar loop ik dus vast. Misschien dat het kan via een 2frame en een 1frame wissle functie aanroep ofzo.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Of je zet gewoon het 3e frame erbij in de funtie en hoe je hem aanroept :?

code:
1
2
3
4
5
function changeframe(URL1,URL2, URL3) {
     parent.frames["framenaam3"].location.href=URL3;
 }

code:
1
<a href="javascript:changeframe('pagina1.html','pagina2.html','pagina3.html')">

:?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
disjfa schreef op 05 juli 2004 @ 12:51:
Of je zet gewoon het 3e frame erbij in de funtie en hoe je hem aanroept :?

code:
1
2
3
4
5
function changeframe(URL1,URL2, URL3) {
     parent.frames["framenaam3"].location.href=URL3;
 }

code:
1
<a href="javascript:changeframe('pagina1.html','pagina2.html','pagina3.html')">

:?
Zoals ik al zei: "Ha! slechts uitbreiden met parent.headerframe.location=bovenste en 3 variabelen en klaar. Niet dus.. "

wederom... niet mijn vraag. Want dit werkt bij mij niet. Zou wel moeten lijkt me, en dat is nu juist de vraag aan jullie.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Jazzper schreef op 05 juli 2004 @ 13:04:
[...]
parent.headerframe.location=bovenste
Zou je dit topic kunnen lezen en kijken wat de juiste manier is van schrijven. Dat helpt een stuk beter al waarschijnlijk.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ja sorry, ben wat kortaf vandaag na nacht zonder slaap, zal een dimmen. Maar goed, ik heb de oplossing van disfja geprobeerd en die doet het ook niet. Dus het ligt vast aan iets anders. We proberen vrolijk verder :D

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33
Net als Bosmonster al had geschreven kan ik niet begrijpen waarom je kiest voor frames. Ben je op de hoogte van de nadelen van frames?

Leuke links:
http://145.37.208.80/cmv/176580/topvenster.htm
http://145.37.208.80/cmv/176580/balk.htm
http://145.37.208.80/cmv/176580/home_plaatje.htm
etc...

Ik wordt (nog) niet geredirect naar je mainpagina

Wat zijn je argumenten voor het kiezen van een frameset?

Tip: probeer meer te doen met stylesheets, er is meer mogelijk dan het kleuren van de scrollbar.... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Folkert op 05-07-2004 13:16 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik zal het ff uitleggen. Deze portfolio site is een opdracht. Aangezien ik gepland had die in de vakantie eens rustig te gaan bouwen en hem dan voor 31aug in te leveren maar er echter achter kwam dat ie 8 juli klaar moest zijn had ik lichtelijk stress... Natuurlijk is frames hier zwaar overdreven. Zou eerder voor tabellen gaan of zelfs datadriven tabellen. Maar het voordeel van frames als je in 1 nacht dat ding wil bouwen is dat je per onderdeel kan sleutelen. En die tijdswinst was het me waard. Dat je de index_volg.htm wil forcen is een goeie. Maar van mijn 2 weken vakantie met mijn vriendin heb ik er nu 1 verkloot met opdrachten afronden voor 8 juli dus wil vanmiddag nog weg, hence de nachtsessie :D. Ik heb nu alles in blauw. Kijk maar. Ik geloof het zo wel denk ik tenzij iemand nog een oplossing heeft.

En wat betreft CSS helemaal gelijk natuurlijk maar ook daarmee lelijke scheerlijnmethode toegepast (als het er krom uitziet gewoon aan de andere kant van de 'tent' de boel weer recht trekken ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Jazzper op 05-07-2004 13:30 ]

• Folkert
Jazzper schreef op 05 juli 2004 @ 13:25:Zou eerder voor tabellen gaan of zelfs datadriven tabellen. ;))
Wauw!, wat zijn dat?

Misschien moet je je eerst gaan verdiepen in verschillende opbouw mogelijkheden van een website. Jouw website is uniform in opbouw (header, left, right). Dit is een vrij klassieke opbouw en er zijn op internet tal van voorbeelden te zien (downloaden) om dit binnen 1-2 dagen af te ronden.

Uiteraard zijn er meedere wegen die naar rome leiden. Persoonlijk zou ik voor een opbouw kiezen die eenvoudigweg bestaat uit 4 divs (container, header, left, right). De rest bepaal je in css.

Omzetten valt wel mee, uiteindelijke resultaat zal vele malen mooier zijn en je hoeft iig niet te rommelen met die frames....(moi heeft een erge hekel aan frames ;) )

Succes iig!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

glashio

C64 > AMIGA > PC

Folkert schreef op 05 juli 2004 @ 13:51:
[...]
Wauw!, wat zijn dat?
Bedoeld TS : MSIE Table Databinding ?
edit:
Dit principe Jazzper ?

[ Voor 17% gewijzigd door glashio op 05-07-2004 14:08 . Reden: Reactie op TS ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik heb ook een hekel aan frames. Wat ik bedoelde waren website die on the fly uit een database gegenereerd worden. Gaat ook weer wat ver voor een 1 nacht project.

• Folkert
Ook voor datadriven websites moet natuurlijk eerst een template worden gemaakt wat natuurlijk kan met tabellen, frames, stylesheets.
Belangrijkste is natuurlijk dat je tevreden bent met het eindrestultaat. Je site ziet er ok uit. Ik zou er nog wel voor zorgen dat de tekst in het tekst vak dezelfde opbouw heeft. Hierin zie je af en toe nog de koppen verspringen. Voor de rest zou ik lekker op vakantie gaan 8) en :z
Pagina: 1