GeForce 4 Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:54
Hoi,
mijn Point of View GeForce 4 Ti 4200 128 MB is volgens mij het probleem van een aantal gekke dingen met mijn PC. Soms als ik hem opstart/reboot dan gaat de hele PC wel aan maar komt er geen beeld. Na ff uit te zetten of beetje aan kabels te draaien werkt dit weer wel, dus dacht ik eerst aan een soort kabelbreuk of iets met een connector. Maar nu begint het scherm te na een tijdje te haperen in games of op de desktop. De muis beweegt heel erg schokkerig en met freezes, en de hele PC is heel langzaam. Aan het begin van dit proces komt er ook nog eens een schel gepiep uit mijn boxen (vooral de linkervoor en achter box). Dit gebeurt soms weer als ik een zwaar spel start (als de PC als langzaam gaat dus). En heel soms hoor ik ook wat rare geluidjes uit mijn GeForce komen.

Ik draai de driver 61.71 ik ga zo ff proberen de laatste officiele WHQL te installen, maar tis volgens mij toch echt een hardware fout. Zeker aangezien ik met die drivers een tijd zonder problemen heb gedraaid.

Verwijderd

Ik gebruik dezelfde drivers met de zelfde grafische kaart zonder problemen, dus aan de drivers kan het niet liggen!

Misschien kun je proberen de videokaart eruit te halen en de koeler goed schoon te blazen. Daarna er weer terug instoppen en kijken of het prob. gefixed is. Heb je er daarnaast geen andere onderdelen kort geleden bij gestopt zoals bijv. nieuwe geluidskaart etc.?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 12:26 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40

Pubbert

random gestoord

Probleem lijkt me eerder je moederbord/voeding. Kijk eens in de bios en noteer je voltages eens. Update ook je bios eventueel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk even naar de koeling van je TI4200 en de cpu temp, maar ook naar de waarden van je voeding, kan zijn dat die op z'n tenen loopt als je maximale performance vraagt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Na ff uit te zetten of beetje aan kabels te draaien werkt dit weer wel, dus dacht ik eerst aan een soort kabelbreuk of iets met een connector.
Check je molexstekkers / splitters eens. Vaak zitten er behoorlijk slappe pluggen op die slecht contact maken. Een stukje dichtknijpen kan vaak al heel wat schelen.

Voor de rest zou je eens deze door kunnen nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en dan met name het stuk over de voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 12:27 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klinkt als overhitting, heb ik gehad met mijn ati kaart... dan Stalde hij en zo'n hoge geluids piep!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 05-07-2004 12:33 ]

There is no place like ::1

• AgamemnonZ
Ik heb laatst een nieuwe mobo cpu en memory gekocht maar dat is alweer een paar maanden geleden, dus denk niet dat dat het is. Ook heb ik de fan/HS al schongegemaakt. Geen effect :S

Dit zijn de voltages en temps:

MB temp: 24
CPU temp: 41
VCORE voltage: 1,712
+3,3 voltage: 3,328
+5 voltage: 4,972
+12 voltage: 12,544

Mijn voeding is 300 W (laatst opengemaakt en zag op wat chips enermax staan maar zag dat niet aan de buitenkant van de voeding staan), en dit is mijn systeem (volgens mij hoeft dat geen probs te geven).
AMD Athlon XP 2600+
PoV GeForce 4 Ti 4200 128 MB
Asus A7N8X-E Deluxe
2x dual channel 256 mb Twinmos ddr-ram
SB Audigy
2 HDs (40 en 120 gb)
1 dvd-writer
1 cd-writer

Ik vroeg me trouwens af wat een goede GFX kaart is voor 150-225 euro. Ik zat zelf aan de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB te denken. Mijn Mobo kan AGP 8x Pro aan allehoewel ik geen GFX kaarten ken die van dat pro gebruikmaken. Maar is die Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB de beste keuze? of een nvidia in dezelfde prijsmarge

[ Voor 29% gewijzigd door AgamemnonZ op 05-07-2004 12:51 ]

• CRAM
  • Laatst online: 15-01-2025
AgamemnonZ schreef op 05 juli 2004 @ 12:45:
Ik heb laatst een nieuwe mobo cpu en memory gekocht maar dat is alweer een paar maanden geleden, dus denk niet dat dat het is. Ook heb ik de fan/HS al schongegemaakt. Geen effect :S

Dit zijn de voltages en temps:

MB temp: 24
CPU temp: 41
VCORE voltage: 1,712
+3,3 voltage: 3,328
+5 voltage: 4,972
+12 voltage: 12,544

Mijn voeding is dacht ik 350 W, en dit is mijn systeem (volgens mij hoeft dat geen probs te geven).
AMD Athlon XP 2600+
PoV GeForce 4 Ti 4200 128 MB
Asus A7N8X-E Deluxe
SB Audigy
2 HDs (40 en 120 gb)
1 dvd-writer
1 cd-writer
Asus A7N8X-E Deluxe

ik heb me net verdiept in dit bordje omdat ik em net zelf gekocht heb...op ontelbaar sites wordt afgeraden om met dit bord twinmos/m-tec geheugen te gebruiken.
Mijn twinmos geheugen deed het ook niet op mn asus a7n8x-e...

• Turkish

Turkish

zhé germans

De ATI is zeker een goede kaart voor dat geld en sneller dan FX5900 die iets minder kost. Van AGP 8x merk je niet zo heel veel, maar zo goed als alle nieuwe kaarten ondersteunen dat ondertussen.

Voltages zien er goed uit, dus danzou ik toch denken aan echte oververhitting van je videokaart. Kan je proberen om hem te koelen door een gewone ventilator op die kaart te richten oid ;)

• Pubbert
  • Laatst online: 13:40

Pubbert

random gestoord

Probeer eens ander geheugen ja :)

En de 9800 Pro heeft idd nu de beste prijs/kwaliteit verhouding. Let wel op dat je geen 128bits koopt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik weet niet wat anderen doen maar ik haal eens in het half jaar mijn complete systeem totaal uit elkaar en wel waarom
overal gaan stofresten tussen zitten zoals ventilatoren,koelblokken en de voeding

alles word dan schoongemaakt want in een heleboel gevallen zie je dat fans van de koeling gewoon vrijwel geheel dichtgeslipt zitten met een dikke laag aangekoekt stof ik noem dit zelf altijd groot onderhoud

schoonmaken en een verse install van het os

gezien je specs is de capaciteit van je pc ruim voldoende en zien de voltages er ook goed uit
heb jij je kaart geoced? en zo ja hoe ver?
wanneer dit niet het geval is ben ik benieuwd wat de settings zijn van je core/mem mischien dat je die dan even terug kan clocken om te kijken wat hij dan doet.
ik heb deze symptomen namelijk als ik mijn kaart te ver overclock (heb zelf een ook een gf4 4200ti)

computer voor alle werkzaamheden

• CRAM
  • Laatst online: 15-01-2025
Thund3r schreef op 05 juli 2004 @ 12:52:
Probeer eens ander geheugen ja :)

En de 9800 Pro heeft idd nu de beste prijs/kwaliteit verhouding. Let wel op dat je geen 128bits koopt.
x800 is 2 keer zo duur maar ook 2 keer zo snel, dus om nou te spreken van beste prijs/kwaliteit verhouding ;)
Maarja ik zou voor de 9800pro gaan omdat 400e gewoon aso veel geld is voor een videokaart en er zijn ook nog maar weinig games die de x800 ten volle benutten. Aangezien de 9800pro in je budget ligt dan is de keus niet moeilijk

en idd let op dat je wel de 256bits koopt...

[ Voor 4% gewijzigd door CRAM op 05-07-2004 12:59 ]

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:09
ik post mijn vraag hier maar even, geen nieuw topic waard...
Ik heb precies dezeflde grafische kaart, alleen werkt die van mij nog perfect...Probleem is dat ik bij het installeren van de drivers (cd versie) de melding van windows genegeerd heb, deze zeide dat het systeem instabiel kon worden van deze niet goedgekeurde drivers. Ik heb nu echter de nieuwere drivers geinstalleerd, maar het systeem wil niet stabiel worden. Het is puur de GF, want de rest is 100% stabiel.
Eerst kon ik mijn kaart ook makkelijk 80Mhz overclocken, maar nu krijg bij een verhoging van 5mhz al artifacts en vastlopers. Koeling is het trouwens niet want de kast staat open.
Iemand hier een oplossing voor....

• AgamemnonZ
Hmm qua verhitting vind ik het nogal gek. Het is vandaag nogal koel en ik heb mijn kast openstaan waardoor het nog koeler is. Mijn CPU staat vaak rond de 50 en nu de 40 en mijn mb ronde 30 en nu begin 20. En aangezien mijn GFX kaart vorige weken waar het warmer was zonder problemen is doorgekomen zou et gek zijn als hij het nu te warm heeft. Maar zal ff xtra koeling erop zetten.

Verder heb ik in de laatste maanden totaal geen last gehad van mijn mobo/memory combinatie. op de website van asus staat dat deze combo mogelijk is en er zijn bij mij nog geen problemen mee. Ik heb ook niet het gevoel dat dit probleem aan mijn geheugen ligt (zie startpost).

er is nix overgeclockt in mijn systeem (nog =P).

Maar hebben jullie nog andere ideen die ik kan testen? ik heb as woensdag een LAN en desnoods koop ik die radeon vandaag of morgen al :S (was het toch al beetje van plan). Hoeveel kans schatten jullie in dat mijn GFX kaart echt kapot is of dat er iets is wat opgelost kan worden. Misschien toch ff langs pc-winkel brengen?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

haal je kaart er eens uit en check eens of je koeling niet dicht zit zou ook best een rede kunnen zijn

dan draait alles wel maar voert hij de warmte van je gpu onvoldoende af waardoor hij te warm word.
want het zou zonde geld zijn als het een kleinigheidje was om dan al te wisselen van videokaart het is en blijft een flinke inverstering natuurlijk

computer voor alle werkzaamheden

• Turkish

Turkish

zhé germans

_sepulnation_ schreef op 05 juli 2004 @ 13:00:
ik post mijn vraag hier maar even, geen nieuw topic waard...
Ik heb precies dezeflde grafische kaart, alleen werkt die van mij nog perfect...Probleem is dat ik bij het installeren van de drivers (cd versie) de melding van windows genegeerd heb, deze zeide dat het systeem instabiel kon worden van deze niet goedgekeurde drivers. Ik heb nu echter de nieuwere drivers geinstalleerd, maar het systeem wil niet stabiel worden. Het is puur de GF, want de rest is 100% stabiel.
Eerst kon ik mijn kaart ook makkelijk 80Mhz overclocken, maar nu krijg bij een verhoging van 5mhz al artifacts en vastlopers. Koeling is het trouwens niet want de kast staat open.
Iemand hier een oplossing voor....
Dan nog kan het de koeling zijn, bij mij wordt m'n cpu en gpu een stuk koeler als de kast dicht zit, omdat dan de airflow door de aanwezige casefans de warme lucht het best ofvoert ;)

• AgamemnonZ
Edwin van Cleef schreef op 05 juli 2004 @ 13:07:
haal je kaart er eens uit en check eens of je koeling niet dicht zit zou ook best een rede kunnen zijn
ik heb mijn koeler redelijk stofvrij gemaakt ja. alle gaten zijn vrij en er ligt geen stof meer rondom de fan. Zit met de koeling wel ok imo

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wel gecheckt of de fan het uberhaupt nog doet? :o

Ik heb een gf4200ti van club3d even tijdelijk van iemand overgenomen en het bleek (toen een spel vastliep) dat de koeler het helemaal niet meer deed. Ding was met de hand ook nog heel moeilijk te bewegen. Het verbaaste me dat die kaart niet gesmolten was, want alles er omheen was niet meer met je hand aan te raken zo heet... :X Heb er nu maar even tijdelijk een ander fannetje opgeschroefd.

• AgamemnonZ
ja de fan doet et =P
Pagina: 1