[msn] Mozilla als browser

Pagina: 1
Acties:

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Ik ben gisteren weer eens bij een bekende langs geweest om spyware te verwijderen. Ik heb meerdere programma's daarvoor gebruikt waaronder adaware van Lavasoft.
Toen ik dit programma een keer los liet op deze computer was bij de volgende controle niets meer te vinden.

De spyware heef zich ook weten te nestelen in IE. Steeds wanneer je IE start, vindt adaware nieuwe (dezelfde) spyware. Dus de computer is behoorlijk vernaait met deze zooi.

Nu dacht ik: allemaal heel ernstig die reclame, maar zolang ze IExplorer.exe niet aanraken en Mozilla gebruiken, is er niets aan de hand. Het gaat om MS Windows xp Home, dus even een url inkloppen bij "deze computer" is ook niet mogelijk. Je kunt zelfs Internet explorer verwijderen bij Software en Mozilla als standaard browser instellen in Software onder Configuratiescherm. Prima toch? Nou, nee. Bij het klikken op "postvak IN" bij MSN messenger verschijnt IExplorer toch weer. De eerste keer zonder spyware, de tweede keer weer met andere startpagina, reclame etc etc.

Is het eruit slopen van "Postvak IN" ofwel het gebruiken van Mozilla mogelijk onder deze knop? Het mag wat werk kosten, want het is een ramp om Windows opnieuw te installeren bij dit bedrijf. Ze gebruiken veel oude software die veel configuratie vergt na installatie.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gebruik Spybot Seek & Destroy om schoon te maken en te Immunizen!

Ad Aware moet eigenlijk altijd in een koppel met Spybot Seek & Destroy gebruikt worden!

Misschien is BHO Demon ook iets voor je ( http://www.DefinitiveSolutions.com ) dit is speciaal voor IE met zijn "Browser Helpers" om die te blokkeren dat ze installeren!

Oh, en ja... microsoft producten gebruiken vaak hoe dan ook IE voor hun eigen activiteiten... je kan er tegen zijn of er voor!

[ Voor 56% gewijzigd door swampy op 05-07-2004 12:14 ]

There is no place like ::1

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
swampy schreef op 05 juli 2004 @ 12:08:
Gebruik Spybot Seek & Destroy om schoon te maken en te Immunizen!

Ad Aware moet eigenlijk altijd in een koppel met Spybot Seek & Destroy gebruikt worden!
Zoiets had ik gelzen in de Ct. Ik heb deze combo geprbeerd. Zonder succes helaas.
Misschien is BHO Demon ook iets voor je ( http://www.DefinitiveSolutions.com ) dit is speciaal voor IE met zijn "Browser Helpers" om die te blokkeren dat ze installeren!
Klinkt goed, thnx.

Maar om terug te komen op mijn vraag, kan MSN mozilla gebruiken?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

irondog schreef op 05 juli 2004 @ 12:14:
[...]

Zoiets had ik gelzen in de Ct. Ik heb deze combo geprbeerd. Zonder succes helaas.

[...]
Klinkt goed, thnx.

Maar om terug te komen op mijn vraag, kan MSN mozilla gebruiken?
Misschien na wat Reg Hacks, maar standaard gebruiken microsoft programma'salleen maar IE!

There is no place like ::1