Toon posts:

Mijn Cpu is 5 seconden na opstarten al 72 graden??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor een raadsel.
Wanner ik na het opstarten in de bios duik dan zie ik dat de huidige temperatuur van de cpu 72 graden is!!!
Mijn moederbord staat dan op 23 graden.

Na 2 uur UT spelen is de temperatuur 83 graden volgens de bios.
Systeem draait ondanks dat superstabiel en mooi.

Sandra Sisoft Pro geeft nota bene aan: mainbord 25 graden, cpu 22 graden.

Deze man snapt het dus even niet meer....moet ik me nu zorgen maken of niet??

Verwijderd

Ik zou inderdaad maar oppassen. Dit is wel wat aan de warme kant (understatement).
Ik zou maar eens naar de werking cq bevestiging van mij koeler + fan kijken.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

aKra

Intentionally left blank.

Fahrenheit? :P

Intentionally left blank.

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Je zou Motherboard Monitor 5 ff kunnen downloaden en kijken wat die zegt. Als die een normale temp aangeeft, zou ik daar op afgaan:)
www.tweakfiles.com onder de kolum diagnostics

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Hoe heet voelt je koeler aan? Die temp. registraties van de nieuwe Asus mborden begrijp ik niet helemaal.

Ik heb zelf een Asus CUSL2 moederbord. Eerst gaf hij aan dat mijn cpu 30CFullLoad was en na een nieuwe biosflash zegt ie dat dat 45C is! Terwijl het onderste gedeelte van m'n koeler absoluut niet heet aanvoelt! Ik zat er aan te denken om ze een e-mailtje te sturen, of een vraagje te posten op de forums van www.cusl2.com, maar daar heb ik nog niet echt de tijd voor gehad.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je koeler niet heet aanvoelt bestaat de kans dat ie de warmte gewoon niet goed bij je CPU wegvoert...

Verwijderd

Topicstarter
Maar na 5 seconden kan ik toch nooit zo'n hoge temperatuur krijgen??
Mijn koelblok is beetje lauw.
Ik heb de ventilator omgedraait, hij trekt nu de warmte bij de cpu vandaan, waarnaar het meteen wordt afgevoerd.
Zou die moeten blazen??

Het probleem is dat ik mijn voeding boven de cpu heb hangen.
De voeding zuigt de lucht op, wat zich boven de cpu bevind.
Wanneer ik de ventilator op blazen zet dan heb ik het idee dat mijn airflow in de war wordt gebracht.

Ik zal motherbord monitor5 even proberen, Thanx Lambi80

Verwijderd

het kan nooit 75 gradne zijn na vijf seconden aan. Al zou je er geen cooler op hebben. Het kan nooit zo snel warm worden. Er is gewoon iets mis met de aanduiding van de temperatuur. Misschien zijn je thermal probes kapot ofzo.

Verwijderd

IS het misschien een idee op je fan op je CPU om te draaien ( zuigen in plaats van blazen ).
Heeft iemand daar ervaringen mee ???

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

als je fan lauw is rond de 80 graden maakt ie heel slecht contact met je cpu. Ik heb zelf ook eens me fan uitgezet en met 2 volt gaan draaien op 1000Mhz.. na niet al te lange tijd was ie 100graden. Dit kunnen ze dus makkelijk halen. eigenlijk is die temperatuur van je dus niet eens een groot probleem maar tis wel onlogisch. Alsof je fan niet draait. Maar aangezien je koelblok lauw is maakt ie gewoon super slecht contact.
Bij 80graden verbrand je je handen namelijk al gruwelijk aan zo'n koelblok!
Gelukkig maakt ie weldegelijk 'contact' anders had je cpu best wel in de 150graden gezeten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat is niet waar Felysium. Hoe verklaar je dan dat ik in een bezopen bui mijn TB 850 binnen 5 s opgeblazen heb? Hij brande en het rookte als een gek. Dat is toch echt wel meer dan 75 graden denk ik?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik neem het terug. Ik had niet gedacht dat thunderbird zo heet konden worden. Heb er geen ervaring mee... Ik heb zelf een celeron, die wordt lang niet zo heet.

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

ik weet niet of het al genoemd is , maar ik zou de cpu fan op het koelblok laten blazen.

Where is it?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik weet niet wat je allemaal al gedaan heb, maar flash je bios eens naar de nieuwste versie. Toen ik me asus p3b-f(slot 1) kreeg had mijn cpu ook van die hoge temperaturen, bleek aan de bios te leggen, want na het flashen naar een nieuwere versie las ik weer normale temps in me bios.
Controleer anders of je koeler er wel goed en recht op zit...

Verwijderd

asus heeft altijd al moeite gehad met het weergeven van tmp

Verwijderd

Bij koelers zit er onderop een beschermend plastic folietje over de geleidende pasta heen.. niet vergeten eraf te halen ??

Waarschijnlijk wel.. maar ik zet het toch maar even..

Grtzz
Pagina: 1