Toon posts:

KPN onofficieel nieuws en vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn ADSL via KPN verbinding opgezegd bij mijn provider. Ik ga over op BBned en tegelijk VoDSL. Ik wil namelijk helemaal van KPN wegzijn. Afgelopen week werd ik gebeld door KPN waarom ik ADSL opgezegd had.

Dus ik fijntjes uitleggen dat ik de service abject vind, met name niet te spreken was over het feit dat ze snel per 1 juli het tarief van het omzetten van de faciliteit van isdn naar analoog omgezet hebben van €45 naar €75 euro om nog net de klanten af te knijpen die op VoDSL overgaan en het te zot voor woorden vindt dat klanten €9 extra moeten betalen als ze KPN opzeggen en bij BBned zitten en VoDSL nemen. Die €9 noemen ze dan huur van de lijn. Ik zei dat is hetzelfde als ik tegen u zeg u mag voor €200 euro mijn kamer huren en krijgt dus de faciliteit om daar gebruik van te maken en dan gaan zeggen OOOHHH.... u wilt ook op de kamer komen? Aiiii...dat is lastig, ja dat kan wel, maar dit gaat wel geld kosten. Kortom juridisch natuurlijk nonsens. Je betaald voor faciliteit van ADSL en dat het over een koper draadje gaat waar toevallig oorspronkelijk ook telefoonverkeer overging, ja daar heb ik niets mee te maken.

Vervolgens zei deze meneer dat hij net een verkooptraining heeft gehad en dat waarschijnlijk aan het eind van het jaar dit OPGEHEVEN gaat worden :o ! Ze verliezen namelijk nogal wat klanten aan de Kabel door dit geintje. Veel mensen bellen namelijk alleen via mobiel en willen internetten, en willen niet gedwongen worden om een abbo te nemen van €9,45 bij de KPN om te kunnen werken met ADSL. Nou dit noem ik nou toch weer eens een overheerlijke klassieker van marktwerking!

Nu even de vraag:

Onlangs heeft zoals jullie allicht weten KPN een rechtzaak verloren en daaruit is gekomen dat ze op de korte termijn niet alleen mensen binnen een paar uur moeten aansluiten die naar KPN komen maar ook die van KPN weggaan. Weet iemand wanneer dit ingaat. Per 16 aug. word ik afgesloten, maar wanneer kan ik weer connected zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, is niemand hier blij mee ofzo, of wisten jullie dit al?

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 09:09

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:38:
Meeste mensen geloven hier niet meer in sprookjes.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:38:
De meeste mensen houden niet van een kick binnen de 24 uur!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vervolgens zei deze meneer dat hij net een verkooptraining heeft gehad en dat waarschijnlijk aan het eind van het jaar dit OPGEHEVEN gaat worden !
* itsme denkt dat hij een beetje heeft geslapen tijdens de cursus

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
wow man, je kickt ruim binnen de twee uur! en zoveel mensen zijn er om deze tijd nou ook weer niet online dat je gelijk antwoord hebt!
edit:
spuit 11 :( :P

ook vind ik je verhaatlje nogal vaag; je hebt het over een prijsverhoging van €45 naar €75 en dan ineens over €9 meer ofzo
maar dat kan komen omdat ik niets weet van die prijsverhogingen (heb er ook niets mee te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 05-07-2004 13:50 ]

met een hamer past alles

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
De 9 euro is de kale prijs van een telefoonlijn zonder telefoonsignaal. Voor 9.95 heb je er ook gewoon een belbudget abonneent op geloof ik. Dan zou ik gewoon een belbudget nemen, kost je bijna niks meer en je hebt een leuke fall-back voor het geval vodsl een keer een storing heeft.

Telco - Telco migraties zijn nu nog niet mogelijk maar ik weet wel dat de providers hier hard mee bezig zijn en dat dit over nog niet zo lang ook mogelijk gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 05 juli 2004 @ 13:49:
wow man, je kickt ruim binnen de twee uur! en zoveel mensen zijn er om deze tijd nou ook weer niet online dat je gelijk antwoord hebt!
edit:
spuit 11 :( :P

ook vind ik je verhaatlje nogal vaag; je hebt het over een prijsverhoging van €45 naar €75 en dan ineens over €9 meer ofzo
maar dat kan komen omdat ik niets weet van die prijsverhogingen (heb er ook niets mee te maken)
Nou het heeft te maken dat als je ISDN gebruik en wilt overstappen op analoog je hier voorheen zo'n 45 euro voor het overzetten moest betalen en sinds 1 juli 75 euro. VoDSL kun je meerdere lijnen krijgen en daar heb je geen isdn meer voor nodig. Maar voor de aanvraag van een lijn moet er een telefoonnummer zijn om dit aan te vragen. Nou dit gaat dus eind van het jaar veranderen enwel dat dit niet meer hoeft. Het grappige was dat die kerel (lees student) en zijn collega's (lees studenten) ook fel tegen dit soort geintjes waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:11 ]

Verwijderd

Je betaald voor faciliteit van ADSL en dat het over een koper draadje gaat waar toevallig oorspronkelijk ook telefoonverkeer overging, ja daar heb ik niets mee te maken.
nou, daar heb je wel iets mee te maken.

wij (de overheid, het staatsbedrijf) hebben dat netwerk aangelegd, dat was van "ons".
toen de KPN zelfstandig werd, zou het netwerk bij de overheid blijven, dat was dan dus nog steeds van "ons".
dat vond de overheid "wij" niet handig, dus toen hebben "wij" "ons netwerk" voor schandalig veel geld aan het zelfstandige KPN verkocht.
vervolgens willen wij dat netwerk toch gebruiken, en KPN vraagt daar geld voor. logisch toch?

Verwijderd

Topicstarter
its_me schreef op 05 juli 2004 @ 13:49:
[...]

/me denkt dat hij een beetje heeft geslapen tijdens de cursus
Nou die student heeft zeker niet geslapen, want zij waren het onderandere die steeds kritische vragen, waaronder dit punt, afvuurden op de werkgever KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:01:
[...]

nou, daar heb je wel iets mee te maken.

wij (de overheid, het staatsbedrijf) hebben dat netwerk aangelegd, dat was van "ons".
toen de KPN zelfstandig werd, zou het netwerk bij de overheid blijven, dat was dan dus nog steeds van "ons".
dat vond de overheid "wij" niet handig, dus toen hebben "wij" "ons netwerk" voor schandalig veel geld aan het zelfstandige KPN verkocht.
vervolgens willen wij dat netwerk toch gebruiken, en KPN vraagt daar geld voor. logisch toch?
Nee niet logisch. Je betaald namelijk al voor het gebruik van het netwerk enwel dmv je adsl abbo. Dus nogeens €9 voor huur van de lijn = dubbelop. Je moet het zien als het voorbeeld van de huur van de kamer. Ik ga toch niet tegen jou zeggen je moet ook huur betalen voor de weg naar de kamer. Nee, als je faciliteit krijg tot gebruik van de kamer, dan mag je ervan uitgaan dat je ook vrij toegang krijgt om bij die kamer te komen, dit zonder extra te moeten betalen. Hoe zou je anders ooit überhaupt gebruik kunnen maken van de kamer?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:06:
[...]

Nee niet logisch. Je betaald namelijk al voor het gebruik van het netwerk enwel dmv je adsl abbo. Dus nogeens €9 voor huur van de lijn = dubbelop. Je moet het zien als het voorbeeld van de huur van de kamer. Ik ga toch niet tegen jou zeggen je moet ook huur betalen voor de weg naar de kamer. Nee, als je faciliteit krijg tot gebruik van de kamer, dan mag je ervan uitgaan dat je ook vrij toegang krijgt om bij die kamer te komen, dit zonder extra te moeten betalen. Hoe zou je anders ooit überhaupt gebruik kunnen maken van de kamer?
ff los van of het logisch is of niet: de overheid heeft dat netwerk aan KPN verkocht, en dus mag KPN er mee doen en laten wat ze willen.

maargoed: je betaalt met je adsl abo wel voor het netwerk, maar idd niet voor het lijntje daar naartoe.

die vergelijking die je maakt kan anders wel: "recht van overpad" heet dat. dat moet je (op de een of andere manier) apart afdwingen, dat is geen automatisch recht. er zijn situaties waarbij dat wettelijk geregeld is, maar dat is lang niet altijd zo.
geen huiseigenaar zal het in zijn hoofd halen om daar moeilijk over te doen, maar een bedrijf met een monopolie kan dat wel. (let wel: een monopolie dat ze hebben omdat het volk dat wilde)

als jij een velg koopt krijg je de band er ook niet gratis bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 14:15 ]

• siknu
Ok dan nog even het antwoord op zijn vraag (zoals het er nu voor staat), zodra je nu afgesloten wordt (je signaal van je lijn af is) van je huidige adsl verbinding kan je pas je nieuwe aanvraag doen. Het kan voorkomen dat je provider je abo al stopzet maar dat de KPN je lijn nog niet vrijgemaakt heeft van het signaal. Als je dan je aanvraag gedaan hebt en de nieuwe provider gaat door de signaal check kan die afgewezen worden. Er is een telefoonnummer van de KPN dat je kan bellen om te controleren of je lijn vrij is. Ik moet hem even opzoeken maar die zal ik zodra nog wel posten. Een normale nieuwe aanvraag duurt ongeveer 2 tot 4 weken maar als je wijkcentrale bv. vol zit voor je nieuwe provider kan het ook weleens langer duren. In de praktijk wordt bijna 90% binnen 3 weken opgeleverd. Dat is dan ook de termijn die je moet overbruggen zodra je lijn vrij is.\

Update:
Het nummer schijnt nu voor iets anders in gebruik te zijn. Het moet iig ook op de speedtouch te zien zijn aan het signaal lampje, die zal dan nog wel branden als je provider het abo eerst heeft opgezegd, en dan zal je @ rood branden. Als de KPN de sloop van je lijn heeft uitgevoerd zal je signaal lampje ook uit gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door siknu op 05-07-2004 14:43 ]

Verwijderd

ik kan je vertellen dat dat koperen draadje is aangesloten op een centrale en deze centrale is weer aangesloten op een glazvezelkabel, de infra van KPN is zo'n jaar geleden overgekocht van de Nederlandse regering, daarover staat nog een schuld dacht ik zo van bijna 9 miljard open.

Dan heb je nog onderhoud aan de infra en de kosten van onderhoud aan de meer dan 3000 centrales et etc, daarnaast wil niemand mee payen aan de infra, ze willen er alleen allemaal gebruik van maken.

Kijk maar na tele 2 of one Tell, alleen belminuten ,maar geen service lijnen vaak en andere soort vreemdige tikken, alleen groot inkopen en wedeverkopen aan de consument. Ook voor internet is het zo dat men niet mee wil doen, terwijl dit een paar jaar geleden wel is voorgesteld aan een aantal kabel/internet aanbieders.

Denk dat als je zelf een bedrijf zou hebben en jij had in je eigen woon omgeving voor een paar 100.000 euro geinvesteerd in infra, dat jij dan ook niet zegt van , nou mensen wie het wil gebruiken, mag de infra gratis gebruiken. zie het maar als vroeger toen men een weg ging aanleggen of brug en de buurt ridder er geld voor vroeg, waarom omdat hij kosten had gemaakt voor de aanleg, iedereen mag er gebruik van maken. precies als je ook betaald. net zoals een kar vroeger iets meer betaalde, maar daar konden wel 10 man in, dus dat kon uit, denk maar aan tele 2 etc, leuke vergelijking, maar er is altijd een maar,

Denk svp verder na dan altijd tegen de opta, KPN of enige ander groot bedrijf aan te vallen omdat men kostendekkend wil werken, en daarbij wou de klant de privatisering, dus moet een bedrijf ook winst maken. of leef iedereen nog in de veronderstelling dat elke bedrijf een ........ instelling is, nee dus !

trouwens de prijzen qua 75 euro zijn nu voor het afbreken van ISDN en voor het heraansluiten van Analoog, voorheen werd het alleen gezien als heraansluiting van 48 euro voor analoog, maar omdat de KPN niet gratis een dienst mag verlenen waarbij kosten zijn gemoeid, moet men dit doorbereken en dit gaat weer via de OPTA ! zo kan ik legio voorbeelden noemen van prijzen die door of met toestemming van de OPTA goedgekeurd word, zoals het nieuwe Hi tarief van KPN, nu goedkoper bellen en SMS dan met menige concurrent. dus soms is de OPTA ook goed :)

Moet wel zeggen dat 75 euro veel geld is, maar daar bij is namelijk gekeken naar allerlei aspecten lijkt mij, klaag dan ook maar eens over dat KPN geen geld vraagt voor Acceptgiro transacties en Tele2 wel.

extra voorbeeldje vind ik altijd, contract overname ,deze is duurder dan een nieuwe aansluiting, dit komt omdat iemand klaagde dat hij toendertijd omgerekkend 21 euro moest betallen voor een andere naam, dit is uitgezocht en men bepaalde dat KPN concurrend was tov rest ,dus werd het bedrag 50 euro, toch ook raar, of voicemail, dat was gratis via KPN als extra service, tot de concurrent een klaagde over deze gratis service, dus moest KPN kosten vragen voor deze service, zie dan ook geen klanten uit de slof springen en in de bres springen voor deze service. Maar goed _/-\o_ ben ik ook al weer een ei kwijt.

Voor de rest is er genoeg keuze voor elke klant binnen Nederland qua internet
en telefonie !

• siknu
De keuze is er misschien, maar echte alternatieven tegen vergelijkbare prijzen nog niet echt. Het is voor het gros van de hollanders op dit moment een keuze tussen kabel of adsl. Binnen de catagorie kabel kan je maar uit 1 aanbieder kiezen. En voor ADSL is het zo dat je van/naar een KPN lijn nu gemakkelijk kan overstappen. Maar van KPN naar bijvoorbeeld BBnet/Tiscali/Versatel gaat nogsteeds niet "naadloos". Hierdoor zijn mensen wel erg beperkt en kan de markt geen effectieve werking hebben.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Topicstarter: Kicken doen we hier niet.

Maar ook het reageren op zo'n kick is niet de bedoeling. Mensen, gooi dat even in een TopicReport! Op die manier replien in het topic zelf is net zo storend als de kick zelf.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Reden is makkelijk dat KPN er mogelijk mee stopt: ze gaan toch eind dit jaar VoDSL aanbieden? Dan behoudt je vanzelf weer klanten en is het alleen maar kosten makend voor KPN om een huurprijs te gaan berekenen en telkens te zorgen dat die inkomsten betaald worden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1