Medion MD9783

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50
Mijn laptop sluit na een uurtje of anderhalf gewoon uit. Dat komt denk ik door de warmte want dat heb ik gelezen in andere topics. Nu heb ik probeerd hem uit elkaar te halen maar dat lukt niet helemaal omdat ik niet psies weet hoe je dat ding uit elkaar haalt. Schroevjes zijn eruit, maar gaat niet los.

Heeft iemand mischien een handleiding om hem uit elkaar te halen? :+

Kep medion ook al gemailt maar denk niet dat ze dat gaan doen. :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 20:09
Even een kick!

Ik heb exact hetzelfde probleem, en ik vermoed door de warmte. Gaat om dezelfde laptop

Als hij op tafel staat laat die daar ook een flinke warme plek over. Af en toe verschuiven helpt het uitstellen, maar hij gaat na verloop van tijd gewoon uit.

Heb al een paar keer de stofzuiger slang op de uitgangen gezet, om te kijken of er wat uit kwam. Maar het probleem neemt nu flink toe.

Iemand suggesties hoe dit probleem te tackelen? Begint nu echt storent te worden. Als ik een virusscan doe, dan slaat die al vast van de warmte.

American Express vraagbaak

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 09:56

Beugelfles

I love rusty spoons

Wat zijn de preciese temps van je systeem? om even andere zaken uit te sluiten.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Stinger_Ventura
preciese temps weet ik niet.
Maar wat ik wel voel is dat die meer dan hand warm wordt (heet zelfs).
Zelfs de compoorten voelen heet aan.

for the record, het betreft hier een P4 2ghz (niet de mobile versie!).

Bij belasting valt die snel uit, dus ik ga ervanuit dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Dat is ook wel een beetje het nadeel van laptops die een heethoofd als CPU gebruiken. 40W is voor een laptop gewoon gruwelijk veel, en volgens mij kan die P4 nog wel het tweevoudige daarvan verbruiken.

Kijk eens met Everest (google) naar de tempratuur van je processor. Maar als iets al zo heet aanvoelt dat het niet fijn is om je hand erop te houden... ;)

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:05
Ik heb het probleem ook gehad het is gewoon stof wat er tussen zit. Met een goede stofzuiger zou het probleem op moeten zijn gelost.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
niet toevallig iets ingesteld bij energiebeheer?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Hallo mensen,
aangezien ik zojuist mijn loeiende md9783 heb omgetoverd in een muisstille, snelle supermachine, dacht ik dat misschien anderen er wel baat bij zouden hebben als ik mijn procedure op internet zet.

je moet de laptop gedeeltelijk open schroeven om het stof goed weg te halen bij de ventilator. dit was voor mij de eerste keer om zo'n ding open te maken, iedereen kan het.

ik heb het weliswaar niet de meest grondige methode gehanteerd. daarvoor moet je namelijk alle schroefjes aan de achterzijde eruit halen en de hele kast openen. bij mij konden twee aan de achterkant niet los en heb ik dus de volgende verkorte, maar goed werkende methode gehanteerd:

- Koppel de adapter los en haal de accu eruit.
- Wip met een klein schroevendraaiertje de afdekplaat die over de scharnieren van het scherm valt los.
- Draai de 4 schroeven waarmee het scherm vast zit los en verwijder het.
- Draai de 3 schroeven waarmee het toetsenbord vast zit los en klap het toetsenbord om.

Dit is een verkorte versie van de methode die op deze website staat beschreven (met foto's! handig!):

http://home.zonnet.nl/leeoscar/medion_md9783_notebook.htm

- En nu... schoonmaken. De afdekplaat van de koeling zit er nog op, dus je moet jezelf een beetje in bochten wringen om goed te zien hoe veel stof er zich voor de koperen roosters heeft verzameld. Ik heb zelf een verlengstukje gemaakt op mijn stofzuiger door een toeter van papier te maken en het uit te laten monden in het staafje van een wattenstaafje (dus de wattenkoppen eraf geknipt). Met plakband vastmaken, de zuigkracht afstemmen en voorzichtig al het stof verwijderen.

Het is een beetje improvisatorisch, maar het werkt super!! Daarbij houd je er een euforisch gevoel aan over... tenminste als je net zo'n nitwit bent als ik, hihi.

veel succes!

• Stinger_Ventura
Is die ook stiller geworden?
die van mijn loeit als een oude CD-rom speler!

zelfs zat ik te denken dat het de lagers van het Fannetje waren.

Pagina: 1