Een klasgenoot van mij is op zoek naar een oplossing om een soort van netlimiter van afstand te kunnen bedienen. Hij houdt op dit moment zelf een erg trage internetverbinding over als zijn zusje met de webcam op msn gaat spelen
en wil er dus voor gaan zorgen dat hij vanaf zijn eigen pc de bandbreedte van die andere pc op dat moment kan afknijpen zodag hij zelf een fatsoenlijke verbinding overhoudt.
Wat heeft hij al gedaan:
naar eigen zeggen ongeveer 20 minuten op onder andere google gezocht naar een oplossing en mij gevraagd of ik iets wist. Het enige wat ik kon bedenken was een gewone netlimiter installatie die alleen opstart als zijn zusje zich aanmeld op de computer en eventueel als het echt niet anders kan de tcp poort die voor de webcam wordt gebruikt (welke poort dat precies is moet hij zelf maar uitzoeken
) door te linken via NAT in de router naar het "niets" zodat de webcam op dat moment gewoon niet werkt.
Beide pc's draaien op windows xp professional en ze zijn verbonden doormiddel van een 10/100 mbit netwerkverbinding aangesloten op een Edimax BR-6104K router. Edimax BR-6104K
Hij kan natuurlijk zijn zusje van die computer wegvegen maar het zou wel leuk zijn als ze gewoon door zou kunnen computeren met gewoon wat minder frames op de webcamsessie.
BTW ik hoop dat ik het hier goed post maar ik wist het ook niet zeker
Wat heeft hij al gedaan:
naar eigen zeggen ongeveer 20 minuten op onder andere google gezocht naar een oplossing en mij gevraagd of ik iets wist. Het enige wat ik kon bedenken was een gewone netlimiter installatie die alleen opstart als zijn zusje zich aanmeld op de computer en eventueel als het echt niet anders kan de tcp poort die voor de webcam wordt gebruikt (welke poort dat precies is moet hij zelf maar uitzoeken
Beide pc's draaien op windows xp professional en ze zijn verbonden doormiddel van een 10/100 mbit netwerkverbinding aangesloten op een Edimax BR-6104K router. Edimax BR-6104K
Hij kan natuurlijk zijn zusje van die computer wegvegen maar het zou wel leuk zijn als ze gewoon door zou kunnen computeren met gewoon wat minder frames op de webcamsessie.
BTW ik hoop dat ik het hier goed post maar ik wist het ook niet zeker
offtopic:
En voor mijn klasgenoot: meld je maar eens aan voor een eigen GoT account
En voor mijn klasgenoot: meld je maar eens aan voor een eigen GoT account
[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 05-07-2004 11:41 ]