net limiter achtige software remote bedienen?

Pagina: 1
Acties:

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 18:16
Een klasgenoot van mij is op zoek naar een oplossing om een soort van netlimiter van afstand te kunnen bedienen. Hij houdt op dit moment zelf een erg trage internetverbinding over als zijn zusje met de webcam op msn gaat spelen 7(8)7 en wil er dus voor gaan zorgen dat hij vanaf zijn eigen pc de bandbreedte van die andere pc op dat moment kan afknijpen zodag hij zelf een fatsoenlijke verbinding overhoudt.

Wat heeft hij al gedaan:
naar eigen zeggen ongeveer 20 minuten op onder andere google gezocht naar een oplossing en mij gevraagd of ik iets wist. Het enige wat ik kon bedenken was een gewone netlimiter installatie die alleen opstart als zijn zusje zich aanmeld op de computer en eventueel als het echt niet anders kan de tcp poort die voor de webcam wordt gebruikt (welke poort dat precies is moet hij zelf maar uitzoeken :P) door te linken via NAT in de router naar het "niets" zodat de webcam op dat moment gewoon niet werkt.

Beide pc's draaien op windows xp professional en ze zijn verbonden doormiddel van een 10/100 mbit netwerkverbinding aangesloten op een Edimax BR-6104K router. Edimax BR-6104K

Hij kan natuurlijk zijn zusje van die computer wegvegen maar het zou wel leuk zijn als ze gewoon door zou kunnen computeren met gewoon wat minder frames op de webcamsessie.

BTW ik hoop dat ik het hier goed post maar ik wist het ook niet zeker :7

offtopic:
En voor mijn klasgenoot: meld je maar eens aan voor een eigen GoT account :P

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 05-07-2004 11:41 ]

• GH45T
*bump*

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 08:17

Valkyre

Kitesurf FTW!

Hij kan toch gewoon netlimiter insttallern?

heb ik bij mijn zusje ook gedaan gewoon up gelockt op 3 kb/s en de down op 125 kb/s
heb nergens last van, en zij heeft helemaal niks door, gewoon installeren wanner zij er niet is :)

iRacing Profiel

• GH45T
Gohan-san schreef op 06 juli 2004 @ 17:52:
Hij kan toch gewoon netlimiter insttallern?

heb ik bij mijn zusje ook gedaan gewoon up gelockt op 3 kb/s en de down op 125 kb/s
heb nergens last van, en zij heeft helemaal niks door, gewoon installeren wanner zij er niet is :)
Ja; hij kan wel netlimiter installeren maar de meeste tijd moet de verbinding gewoon geheel beschikbaar zijn alleen als er op de andere computer wordt gegamed op internet. Daarom zou het wel handig zijn als deze via een andere computer in te schakelen en uit te schakelen is.

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Of installeer Remote Admin én Netlimiter op de pc van zijn zusje. Zo kan hij via Remote Admin instellingen van Netlimiter aanpassen. :Y)

Verwijderd

TheGuest schreef op 06 juli 2004 @ 21:15:
Of installeer Remote Admin én Netlimiter op de pc van zijn zusje. Zo kan hij via Remote Admin instellingen van Netlimiter aanpassen. :Y)
Het nadeel is dat zusje dan ziet wat er gebeurt.

Het mooiste is dat je via een TS-sessie connect naar de computer. Het probleem met XP is dat de account van degene die dan achter de betreffende compu zit, gelockt wordt (omdat XP maar 1 licentie heeft).

Advies: installeer win2k server of w2k3 op de compu van het zusje (is zowiezo een voordeel, je kan veel meer met een serverOS). Met TS (RDP) kan dan Netlimiter ingeschakeld worden (zonder dat de gebruiker iets door heeft).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:11 ]

Pagina: 1