Toon posts:

[Outlook 2003] systray icon blijven behouden naar afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wij zijn binnen een bedrijf voorbereidingen aan het treffen om Outlook 2003 in gebruik te gaan nemen. De bedoeling is om outlook op de achtergrond te laten draaien zodat gebruikers gewaarschuwd worden wanneer er een nieuwe email binnenkomt of een reminder is ingesteld.

Op dit moment gebruiken wij het programma 'outlock' hiervoor, op zich een prima programma maar ik vroeg mij af of dit niet mogelijk is met outlook 2003 zelf. Het is inmiddels voor elkaar dat Outlook bij het opstarten netjes in de systemtray verschijnt alleen blijft het een probleem dat deze verdwijnt wanneer Outlook wordt afgesloten.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben, bij voorbaat een register instelling zodat er niet allemaal programma's geinstalleerd hoeven te worden op de clients pc.

alvast dank
-marcel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Outerspace

Admin General Chat
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Office \ 10.0 \ Outlook \ Preferences
Data Type: REG_DWORD
Value Name: MinToTray
Data: 1 (0 to disable MinToTray)

of : http://www.slovaktech.com/attachmentoptions.htm

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply,

die register keys zijn volgens mij voor outlook XP, deze zijn namelijk niet bekend bij
Outlook 2003, wel onder 11.0 - outlook - preferences maar hier staat dit al op 1.

Het programma is niet echt wat ik zoek, bovendien is het niet echt handig om per client een programma te installeren wat dit doet, geeft een enorme hoop extra werkt.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je in plaats van Outlook 2003 af te sluiten, nou gewoon laat minimaliseren en dan vervolgens in je tray-icoon aangeeft (via het contextmenu van dat ding) dat je Outlook wil 'verbergen als het programma geminimaliseerd' is? Dan heb je toch bereikt wat je wil? Of wil je het echt per se dat je Outlook wil afsluiten en dit dan allemaal krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
hehe, voor de normale gebruiker zou dat geen probleem zijn maar voor de 70% die vervolgens met de helpdesk gaat bellen dat er geen email meer binnenkomt of dat outlook icoontje verdwenen is blijft het lastig.

Mensen klikken nou eenmaal toch het programma weg en dit betekent vervolgens dat er geen realtime email check meer is en dat mensen dus niet direct zien of er email binnen is gekomen.