[ProFTPd] In 2 virtualhost Mod_SQL?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik wil in proftpd met 2 sql configs werken, voor 2 verschillende virtual hosts. In 1 virutal host heb ik het aan de gang, maar de 2e wil niet: ProFTPd crasht dan bij de start, de pid file blijft staan maar geen proces. Even pid removen en de config bijwerken, en het werkt weer, maar dan dus wel zonder 2e vhost.

Ik heb al de connect info weggelaten, tabellen aangepast, noem het maar, maar het wil niet werken.

Op inet / google kan ik geen mensen vinden die het hier over hebben gehad. Heeft iemand dit aan de praat?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• pierre-oord
Schop...
De vragen van mij zijn wel ingewikkeld geloof ik :P

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Ja, dit is volgens mij ook een allerminst gebruikte configuratie...

• pierre-oord
Ik geef hem toch nog een schop, heb het toch hard nodig.

Op deze manier kan ik iemand toegang geven tot een eigen database, en kunnen er ook nooit dubbele usernames ontstaan, aangezien er gebruik wordt gemaakt van 2 vhosts op verschillende ip's. Hóe krijg ik 2 mod_sql's aan de gang in 1 config? Weet iemand óf het kan?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt.

Ik heb in apache ook een aantal virtual hosts en met proftpd kan ik gewoon connecten op die hosts, omdat ik ze ook aan gemaakt heb in mijn dns records (hiervoor gebruik ik mysql en power dns) verder heb ik gewoon users aangemaakt voor de bepaalde virtualhosts en kan ik uploaden op de bepaalde virtual hosts zo dat ik op elke host een andere site of wat dan ook kan zetten...

Begrijp ik goed dat jij ook zo iets wilt?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• pierre-oord
Sorry voor de (heel) late reactie.

Je begrijpt me niet helemaal goed ;)

Het is de bedoeling proftpd te draaien op 2 virtual hosts, maar met 2 verschillende user databases. Op die manier kun je dus 2x gebruiker "got" hebben, op 2 verschillende virtualhosts, met 2 verschillende homedir's.

Ik moet dus 2x in een vhost mysql table's opgeven, maar dat wil proftpd niet...

Verwijderd

Erm,

Je dient er ook voor te zorgen dat er dan 2 instanties van PROFTPD draaien op 2 verschillende poorten, anders gaat het denk ik niet werken.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:37

Robert

You have your answer..

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:27:
Erm,

Je dient er ook voor te zorgen dat er dan 2 instanties van PROFTPD draaien op 2 verschillende poorten, anders gaat het denk ik niet werken.
Dat is niet zo, als hij meerdere ip's heeft toegekend aan zijn bak (al dan niet aan 1 ethernetkaart). In dat geval moet proftpd gewoon op beide ip's luisteren. Ik weet niet hoe de vhost ondersteuning van proftpd werkt dus misschien is wat ik nu zeg helemaal niet nodig, maar als je 2 keer proftpd naast elkaar draait en die op de juiste interface hebt gebind moet het zowiezo goed gaan.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• pierre-oord
Robert schreef op 04 augustus 2004 @ 09:19:
[...]

Dat is niet zo, als hij meerdere ip's heeft toegekend aan zijn bak (al dan niet aan 1 ethernetkaart). In dat geval moet proftpd gewoon op beide ip's luisteren. Ik weet niet hoe de vhost ondersteuning van proftpd werkt dus misschien is wat ik nu zeg helemaal niet nodig, maar als je 2 keer proftpd naast elkaar draait en die op de juiste interface hebt gebind moet het zowiezo goed gaan.
Ik denk het ook, maar ben er niet zeker van, iig moeten de stop/start scripts dan weer veranderd worden.

Verwijderd

Robert schreef op 04 augustus 2004 @ 09:19:
[...]

Ik zei ook denk ik.. :)

Maar inderdaad moeten er 2 instanties van pro-ftpd met 2 verschillende configs draaien. (bv proftpd -c /path/to/config_1 en proftpd -c /path/to/config_2)

Op deze manier moet dat toch gewoon lukken?

offtopic:
Verder moet ik erbij vermelden dat pure-ftpd ook heel goed kan omgaan met sql authentication, en het is een stuk veiliger in tegenstelling tot alle exploits die al zijn gevonden in pro-ftpd, maar daar vroeg je niet om..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 11:12 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 11:01:
[...]

Ik zei ook denk ik.. :)

Maar inderdaad moeten er 2 instanties van pro-ftpd met 2 verschillende configs draaien. (bv proftpd -c /path/to/config_1 en proftpd -c /path/to/config_2)

Op deze manier moet dat toch gewoon lukken?
offtopic:
Verder moet ik erbij vermelden dat pure-ftpd ook heel goed kan omgaan met sql authentication, en het is een stuk veiliger in tegenstelling tot alle exploits die al zijn gevonden in pro-ftpd, maar daar vroeg je niet om..
Kan die wel met 2 hosts in 1 ftp werken? VSftpd is er ook nog 1 :) ik kijk dat weleens na, anders maar 2 deamons draaien. Ikmoet zeggen dat proftpd voor mij altijd goed werkt, ondanks z'n lekke historie dan wel.

Verwijderd

pierre-oord schreef op 05 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Kan die wel met 2 hosts in 1 ftp werken? VSftpd is er ook nog 1 :) ik kijk dat weleens na, anders maar 2 deamons draaien. Ikmoet zeggen dat proftpd voor mij altijd goed werkt, ondanks z'n lekke historie dan wel.
1 deamon, met daarin 2 mysql databases

dat is IMO met geen enkele ftpd mogelijk..

edit:

Met 2 deamons bedoel ik gewoon 2 instanties van proftpd, dus het is niet de bedoeling dat je naast proftpd ook nog VSftpd gaat draaien hè? ;)

offtopic:
Tuurlijk werkt proftpd lekker, alleen niet als je het weer moet patchen / upgraden :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 15:21 ]

Pagina: 1