Te goedkope beamer???

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 20:16
In de veronicagids kwam ik een advertentie tegen van een beamer, nl deze.

Is 499 euries niet een beetje weinig. Misschien dat er GOT'ers zijn die deze beamer hebben gekocht, of veel verstand van beamers hebben.

Aangezien wij bijna een nieuwe computer gaan kopen, en het wel leuk zou zijn om een beamer er bij te hebben vroeg ik mij af of dit een goed beamer zou zijn.

_@/'

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Resolutie: 320X240XRGB

:/

muhahaha >:)

[ Voor 33% gewijzigd door rb338 op 05-07-2004 10:53 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
:D

Damn you, rb338 :(

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 05-07-2004 10:53 ]

• Steephh
Ja, had ik gezien.

LCD: Size: 5’’ LCD

Zou dat de resolutie van de beamer zijn?
Of zou er een lcd schermpje op zitten :D

_@/'

Verwijderd

hij heeft ook geen VGA-ingang, dus voor je pc kopen is leuk maar niet echt geschikt, tenzij je genoegen neemt met tv-out signaal van je videokaart (wat ik niet zou doen).

• -Sander-
  • Laatst online: 15:54

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik zag hem gister idd ook staan dus gelijk maar even de tech. specs bekeken.
En ik moet zeggen dat dat voor de prijs erg laag is.!

Maargoed het is ook een beamer om aan te sluiten op playstation e.d.
Voor dvd/computer gebruik is het totaal not done!

De resolutie is gewoon te laag en de contrastwaarde is ook te laag.
In jou geval lekker doorsparen en gaan voor een goeie beamer Z1/Z1/HC3 oid

Dit is echt een geval van goedkoop is duurkoop!
Aspect ratio: 4:3 / 16:9
ANSI Lumen: 800
Lamp Type / Levensduur: Optische Lens / 6000-8000 uur (Osram lamp)
Projectie afstand: 1.5m-5m
Beeldformaat: 35’’-160’’
Lens Focus: handmatig
Correction: Trapezium
Brightness Uniformity: > 85%
Kleur systeem: PAL/NTSC
Contrast Ratio: 300:1
Signaal IN opties: TV, Video & Audio, S-Video
Audio output:1.5Wx2 built-in Speaker
Voltage: 210/230V - 240VAC, 50/60 Hz
Stroom verbruik: 165W

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ik moet zeggen best een mooi ding voor dat geld alleen ik zou hem alleen gebruiken voor eigenhuis en tuin gebruik

Aspect ratio: 4:3 / 16:9
ANSI Lumen: 800
Lamp Type / Levensduur: Optische Lens / 6000-8000 uur (Osram lamp)
Projectie afstand: 1.5m-5m
Beeldformaat: 35’’-160’’
Lens Focus: handmatig
Correction: Trapezium
Brightness Uniformity: > 85%
Kleur systeem: PAL/NTSC
Contrast Ratio: 300:1
Signaal IN opties: TV, Video & Audio, S-Video
Audio output:1.5Wx2 built-in Speaker
Voltage: 210/230V - 240VAC, 50/60 Hz
Stroom verbruik: 165W

resolutie is wat aan de lage kant en die ansi lumen zijn ook weinig...

maar als je het flink donker maakt dam zal het vast wel een mooi ding zijn.
Ook is het wel mooi dat er een tuner inzit.

• Steephh
ja, dan is zouden ze dit er eigenlijk niet bij mogen zetten vind ik: geschikt voor: TV - DVD - VCD - Video - PC en Game console

_@/'

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ff de spekkies posten is ook altijd handig, dus bij deze voor de luie mensen ;)

Als je nu rekening houdt met de prijs en zelfbouw geen optie is, dan is dit misschien nog best een aardige aankoop?

[edit] Moet toch sneller leren typen... toen ik zat te typen waren er nog 0 reacties 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Waypoint op 05-07-2004 11:00 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

duidelijk to good to be true.

Je zult minimaal een resolutie willen van 800x600
en wanneer je ook in daglicht film wilt kijken een Ansi Lumen van minimaal 1400

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

We hadden op het DIY beamer forum er ook al over gehad.
Conclusie is dat als je een echte tweaker bent dat je der eentje zelf maakt. Je kunt geen onderdelen opwaarderen in deze beamer, dus voor de toekomst zit je vast aan het ontwerp. Pluspunt van deze beamer tegen over andere kant-en-klare beamers is dat de lamp 79 euro kost.

Verder is 320x240 prima om tv te kijken (deze beamer heeft ingebouwde tv-tuner, zie ook niet vaak).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Steephh
Als ik um al niet op de computer kan aansluiten, dan vind ik dat niet zo leuk. Misschien dat ik maar eens voor een crt beamer, tweedehands ga kijken. Of gewoon lcd, tweedehands.

Want ik wil wel graag lekker gamen met een groot scherm.

_@/'

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
mwoah, volgens mij kun je beter voor 500 iets tweedehands kopen. Dit is gewoon ronduit bagger... Zelfs voor die prijs zijn deze specs (en dan vooral de resolutie) echt beroerd.

Punctuality is the politeness of kings

• -Sander-
  • Laatst online: 15:54

-Sander-

///M Powerrrrrr

andreict schreef op 05 juli 2004 @ 10:55:
resolutie is wat aan de lage kant en die ansi lumen zijn ook weinig...

maar als je het flink donker maakt dam zal het vast wel een mooi ding zijn.
Ook is het wel mooi dat er een tuner inzit.
Resolutie is idd veel te laag maar die ansi lmn zit het super goed mee!
Weet niet waar jij vandaan haalt dat 800 ansi te weinig is :? hier kun je met licht (niet direct op je scherm) nog gewoon mee kijken!
Het probleem met dit ding is dat de lichtopbrengst vrij hoog is en de contrastwaarde veel te laag :P

En om het een beetje aantrekkelijk te maken doen ze daar nog een tuner in, genoeg mensen die dan zoeits hebben van.. huh beamer wow 500euro en tv-tuner, gaaaf! Die nemen we mee...

:X

• Steephh
sjolmers schreef op 05 juli 2004 @ 10:56:
duidelijk to good to be true.

Je zult minimaal een resolutie willen van 800x600
en wanneer je ook in daglicht film wilt kijken een Ansi Lumen van minimaal 1400
Kamer kan zo donker worden gemaakt. Dus dan heb ik wel wat minder ansi-lumen nodig denk ik.

_@/'

Verwijderd

Goedkoop is duurkoop!!! Spaar liever door voor een betere merk. Voor meer info kun je beste bij http://www.htforum.nl kijken welke projectoren de beste zijn voor geld!

• Steephh
Als ik snel ben heb ik nog lekker veel keuze. Er zijn nu zat mensen die hun beamer hadden gekocht alleen vanwege het ek, en nu zijn er best veel advertenties op marktplaats.

_@/'

Verwijderd

`Te dure beamer :Y)

• Steephh
Misschien is deze iets. dacht ik zo.

_@/'

Verwijderd

Svzje schreef op 05 juli 2004 @ 11:03:
Als ik snel ben heb ik nog lekker veel keuze. Er zijn nu zat mensen die hun beamer hadden gekocht alleen vanwege het ek, en nu zijn er best veel advertenties op marktplaats.
Dat klopt, maar bij een 2e hands moet je heel goed opletten wat de levensduur van de lamp is en hoeveel de lamp heeft gebrand. Want 1 lamp is heel erg duur in aanschaf en dan moet je iig afvragen of het waard is om 2e hands te kopen... En daarbij kun je teleurgesteld worden omdat de beeldkwaliteit niet naar je wens is dan kun je niet ruilen omdat het 2e hands is!

Ik heb thuis ook een projector en ik ben heel erg tevreden over dat ding (Infocus X1). :Y)

edit:
Ik zie dat je niet genoeg vooronderzoek hebt gedaan, lees alle reviews over alle projectoren en kom daarna tot conclusie welke je wil hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 11:14 ]

Verwijderd

Je kunt beter ergens een Philips op de kop tikken voor wat meer (als je toch redelijk goedkoop een goed ding wil hebben), deze dumpen de hele lijn omdat ze ermee stoppen.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 12:53:
Je kunt beter ergens een Philips op de kop tikken voor wat meer (als je toch redelijk goedkoop een goed ding wil hebben), deze dumpen de hele lijn omdat ze ermee stoppen.
Wacht ff, Ze hebben de beste lampen (Gaan tweemaal zo lang mee), maar de verkoop is dus sterk tegengevallen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uit de link van TS, I quote:
Een aantal voordelen op een rijdtje:
Denk dat dit al genoeg over de verkopende partij cq de kwaliteit die ze leveren zegt :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Svzje schreef op 05 juli 2004 @ 11:06:
Misschien is deze iets. dacht ik zo.
Lamp life 1000 uur, dat is echt niet veel hoor (en ik vrees dat deze lampen niet goedkoop zijn). Mocht je toch een tweede hands beamer kopen kijk dan eerst eens wat de lampen kosten en wat de levensduur van die lampen is. En vaak kan je er van uitgaan dat de lamp snel aan vervanging toe is bij een (goedkope) tweedehands beamer.

Mja, de beamer in de openingspost lijkt me echt een ding om links te laten liggen, je gaat er geheid spijt van krijgen. Ze praten over een projectie breedte van 4,5 meter, maar je wil niet weten hoe (bescheten) het beeld er dan uit ziet. Je moet er dan ook ver van af zitten om geen pixels te zien. 320 x 240 is ECHT te laag om fatsoenlijk beeld te projecteren. Spaar even door voor een fatsoenlijke beamer is mijn advies.

Koop niet zomaar de eerste de beste beamer omdat deze goedkoop is, daar ga je spijt van krijgen.
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 12:53:
Mja, qua prijs valt het dumpen nogal mee vind ik. En hoe zit het straks met lampen, zijn er na 6000 uur nog wel lampen (tegen fatsoenlijke prijzen) te koop ?

Verwijderd

Op de HT forum (die ik al eerder genoemd had...) wordt Philips beamers sterk afgeraden! Maar goed, je moet het zelf weten wat je wil! Ik blijf bij m'n mening dat een grondige vooronderzoek echt nodig is!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Conclusie van dit topic is volgens mij dat in dit geval weer geldt: Goedkoop is duurkoop..

Ik geef ook liever iets meer uit voor een beamer met betere tech. specs.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

barto018 schreef op 05 juli 2004 @ 12:57:
Wacht ff, Ze hebben de beste lampen (Gaan tweemaal zo lang mee), maar de
verkoop is dus sterk tegengevallen?
Dat zeg ik niet, dat weet ik ook niet ;)
Toewan schreef op 05 juli 2004 @ 13:48:
Mja, qua prijs valt het dumpen nogal mee vind ik. En hoe zit het straks met lampen, zijn er na 6000 uur nog wel lampen (tegen fatsoenlijke prijzen) te koop ?
Eh ja.... je kunt je ook afvragen of je na 6000 uur (als je dat haalt) nog wel op een nieuwe lamp zit te wachten en niet gewoon een nieuw apparaat wilt. Als je dat ding 2 uur per dag aanzet ben je al ruim 6 jaar verder.... en 2 uur per dag vind ik persoonlijk vrij veel :)

• Toewan
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 14:24:

[...]

Eh ja.... je kunt je ook afvragen of je na 6000 uur (als je dat haalt) nog wel op een nieuwe lamp zit te wachten en niet gewoon een nieuw apparaat wilt. Als je dat ding 2 uur per dag aanzet ben je al ruim 6 jaar verder.... en 2 uur per dag vind ik persoonlijk vrij veel :)
Reken maar dat je 'm meer dan 2 uur per dag aan hebt staan. ;) Dan is spelletjes spelen op een groot scherm toch leuker dan gedacht.

ik kan het weten, heb zelf een Epson TW10H beamer aangeschaft en NFS Underground spelen op een scherm van 2,40m breed is ERG leuk kan ik je vertellen.

Verwijderd

Hm ja... natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar gemiddeld 2 uur per dag aan kan ik me moeilijk voorstellen. Volgens mij heb jij gewoon tijd teveel. ;)
Maar leuk is het zeker :)

• Toewan
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:31:
Hm ja... natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar gemiddeld 2 uur per dag aan kan ik me moeilijk voorstellen. Volgens mij heb jij gewoon tijd teveel. ;)
Hehe, nu inderdaad wel ja, heb vakantie en dan gaat de teller best hard. Zeker met het toch niet zo mooie weer (en natuurlijk het EK) dat we de laatste tijd hebben gehad.

Verwijderd

het is ook een beamer om aan te sluiten op playstation e.d.
Wel lullig dan dat de PS1/PSX resolutie al een stuk hoger is (640x480 32bit), maar dat was gelukkig al wel duidelijk dat het vanuit resolutie standpunt niet veel voorstelt...

2 uur per dag aan? Hoeveel vermogen verbruikt een beamer in totaal eigenlijk gemiddeld?
Van de voorgenoemde Epson is bijv. wel het vermogen van de lamp te vinden, maar niet van het apparaat in totaal: http://www.epson.com.au/p...office/emptw10H_specs.asp en ik kan mij niet voorstellen dat het lager zal zijn als van een moderne TV.

Verwijderd

De beamer heeft precies 1/2 NTSC resolutie. Dus door het simpele scale werk is de projector opzich dus geschikt voor NTSC DVD's en NTCS consoles. Maar zodra je naar PAL overgaat dan gaat het denk ik wel even mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:41 ]

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 16:37
Toewan schreef op 05 juli 2004 @ 13:48:
[...]
Ze praten over een projectie breedte van 4,5 meter, maar je wil niet weten hoe (bescheten) het beeld er dan uit ziet. Je moet er dan ook ver van af zitten om geen pixels te zien. 320 x 240 is ECHT te laag om fatsoenlijk beeld te projecteren. Spaar even door voor een fatsoenlijke beamer is mijn advies.
HAHA 4,5 meter met 320*240 betekend pixels van anderhalve cm!

Ronald van Doorn

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Wildfire

Joy to the world!

Ach, in de nieuwe Veronica-gids staat een beamer van 30.000 euro... dat lijkt me heel wat beter! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Steephh
Ja, en duur.

_@/'

Pagina: 1