[AccessRuntime2000] Access flusht ACL van MDE bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Ik heb hier wat problemen met een database (MDE) van een Call center Supervisor software. Het volgende is het geval:

De Supervisor software (om call registraties te doen) is database gestuurd en maakt contact met een SQL database waarop de Call Center software op staat (deze stuurt de telefooncentrale aan). Deze software maakt gebruik van MS Access Runtime 2000 en een MDE die lokaal geinstalleerd staat. Deze installatie is een MSI pakket welke op de supervisor machines geinstalleerd worden via AD distributie; de supervisors (welke in een aparte AD group hangen) hebben NTFS rechten op de programma directory.

Het probleem is nu, dat als Access Runtime met de database wordt afgesloten dat de hele ACL op de MDE wordt geflush't met uitzondering van Administrators en System, en dat er een extra item wordt aangemaakt van de lokaal ingelogde gebruikt. Het nadeel is hiervan, dat als de shift voorbij is en de volgende supervisor aanlogt, deze geen rechten meer heeft om de MDE te starten.

Volgens de fabrikant komt dit door een Outlook patch, welke ook in Office SP's wordt geinstalleerd.

Ik heb echter geen KB artikel van gevonden hierover via Google en de Microsoft site. Is er iemand bekend met dit "probleem" en weet welke patch dit is?

Ben al bezig om een workaround te maken, en dat werkt.. Laat gewoon een VB scriptje meedraaien die bij het afsluiten van MSAccess de rechten weer terugzet, maar echt netjes vind ik het niet..

Pvouput live

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Toc maar even een kickje want ik ben er niet echt verder mee gekomen.. de workarround werkt wel, maar ben toch benieuwd waarom dat kreng nou die ACL flusht

Pvouput live