Toon posts:

Twee schermen op iBook G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou me eerst even snel voorstellen: Ik ben een enthausiaste mac-user met een ibook. Hiervoor heb ik al een paar imacjes versleten en nog wat performa's gehad. Ik ben nu 21 en student reclame in Parijs...

Op mijn stage hebben ze me een extra scherm gegeven voor het nodige photoshoppen en nou vroeg ik me af of er een manier was om met een ibook G4 twee shcermen te gebruiken en op de twee schermen verschillende afbeeldingen. Normaal gesproken is het niet mogelijk (omdat de ibook anders te veel op de powerbook zou lijken) maar ik vroeg me af of er geen kleine programmatjes zijn geschreven om dit wel te kunnen doen.

Thanks alvast...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Jah, dat is een screenspan hack. Zoek daar maar even op :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

volgens mij heb je voor twee schermen gewoon twee uitgangen hebben op je videokaart. Al zitten die er niet op dan kan het niet. Daar helpt geen progammaatje bij. of begrijp ik je nou verkeerd?

edit:

zie hieronder :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 10:37 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wil je 1 extra scherm aansluiten? of wil je 2 extra schermen aansluiten? In het eerste geval kun je met een screenspanning hack inderdaad voor elkaar krijgen wat je wilt, in het tweede geval heb je pech ;)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Misterjonge: Je begrijpt me verkeerd (ongetweifelt omdat ik het niet duidelijk uitleg).

Ik wil dus 1 extra scherm aansluiten en wil op dat scerm geen copy van het basis scherm... Ik zie nu op 2 schermen precies dezelfde dingen en dat wil ik dus niet... Ik weet dat je dit op een powerbook kan veranderen maar op een ibook officieel niet.

Ik ga nu op zoek naar die screenspannings, thanks

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, thanks!!!

TC dan maar...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor als mensen ooit hier nog op searchen:

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Oh, ook redelijk essentieel: DisplayConfigX, alle 12 euro's helemaal waard, want dan kun je van je externe scherm ook hoge resoluties instellen.

Zo kon ik eindelijk 1280x960 @ 100 Hz draaien op mijn 19" scherm op m'n iBook G3 met die hack :D

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

MahRain schreef op 07 juli 2004 @ 10:41:
Oh, ook redelijk essentieel: DisplayConfigX, alle 12 euro's helemaal waard, want dan kun je van je externe scherm ook hoge resoluties instellen.

Zo kon ik eindelijk 1280x960 @ 100 Hz draaien op mijn 19" scherm op m'n iBook G3 met die hack :D
Zonder enige trucage van dien aard draai ik ook prima 1600x1200 op mijn 22", waarom is dat nodig?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

MahRain schreef op 07 juli 2004 @ 10:41:

Juist zulke domme progjes vind ik hun geld helemaal niet waard, niet meer dan een veredeld script.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

MahRain schreef op woensdag 07 juli 2004 @ 10:41:

maar dat is zeker niet de 500mhz versie?
Pagina: 1