Freeware DVD afspeelsoftware (zonder Codec)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 19:43
Maandelijks verstuur ik DVD's naar meerdere personen in den lande. Regelmatig krijg ik vragen dat de DVD niet af te spelen is. Dit komt omdat de gebruikers géén codecs op hun PC's hiervoor hebben staan.

Is er een eenvoudig stuk software dat ik op CD of diskette kan meezenden waarmee je op alle PC's toch DVD's kan afspelen.

Let op het gaat om PC's zonder admin rights en zonder codecs voor DVD.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:46
Je zal toch steeds een mpg2-codec moeten hebben hoor.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat gaat je imho nooit lukken. Voor een codec zullen rechten toch echt nodig zijn .

[ Voor 5% gewijzigd door IceStorm op 05-07-2004 10:31 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 02:49

Outerspace

Admin General Chat
Je hebt echt rechten nodig, anders kan je het natuurlijk neit installen
Je kan een kant en klare codec-pack installeren

bijvoorbeeld k-lite codecpack
of nimo codecpack

Voordeel:
• Alles in 1
Nadeel
• Als er iets niet werkt, moet je het helemaal gaan napluizen wat er niet werkt. Vaak uninstall

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 05-07-2004 10:32 ]

Wauw, een sig!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

www.free-codecs.com voor een freeware Mpeg2 codec, maar je hebt ongetwijfeld admin rechten nodig om met codecs te mogen stoeien..

Mijn iRacing profiel

• BovenHond
Ik begrijp dat het lastig is. Maar ik kan me toch voorstellen dat er software is waar géén codec voor nodig is omdat deze sofware met "eigen" codecs werkt.

Volgens mij gelde dit vroeger bijvoorbeeld voor b-play

Verwijderd

Media Player clasic, je kan het zelfs van een cd/dvd af starten.

• Fire69
  • Laatst online: 29-08 19:46
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 11:29:
Media Player clasic, je kan het zelfs van een cd/dvd af starten.
Ja, programma zul je wel gewoon kunnen starten, maar een programma is niks als hij geen codecs ter beschikking heeft...

• BovenHond
Een klein schopje..

Kent iemand een freeware programma dat rechstreeks DVD's kan afspelen zonder tussenkomst van codecs of adminrights?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Matsu_matsu schreef op 08 juli 2004 @ 13:04:
Een klein schopje..

Kent iemand een freeware programma dat rechstreeks DVD's kan afspelen zonder tussenkomst van codecs of adminrights?
Knoppix DVD'tje maken :)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
ilovetechno schreef op 08 juli 2004 @ 13:08:
[...]

Knoppix DVD'tje maken :)
Dat is wel een beetje overkill en echt handig zal het niet zijn:
- als het BIOS niet daarop is ingesteld, zit je vast
- veel gebruikers zullen het niet leuk vinden om hun pc ervoor opnieuw op te starten (waarschijnlijk zouden ze wel aangenaam verrast zijn door die gekke manier van werken)
- je zal dan een handleiding BIOS, ... moeten meegeven
Overigens is Knoppix hiervor niet helemaal geschikt omdat het echt een allround OS is, daarvoor kies je beter iets uit de Movix-stal ( http://movix.sourceforge.net/ ) die speciaal daarvor geschreven zijn...

Er bestaan wel players die geen algemene codecs gebruiken en hun eigen codecs hebben. Ik weet niet of VideoLAN werkt voor je doel, hier in ieder geval een linkje; www.videolan.org (onder Windows kan hij wel niet goed overweg met ondertitels naar het schijnt)

Verwijderd

Fire69 schreef op 05 juli 2004 @ 11:32:
[...]

Ja, programma zul je wel gewoon kunnen starten, maar een programma is niks als hij geen codecs ter beschikking heeft...
En wat als ik je verteld dat in media player clasic standaart al een mpg encoder int zit ;) .

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

VideoLAN is gratis en speelt alles altijd goed af naar mijn ervaring. Geen problemen met XVID/DIVX etc.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

SSH schreef op 08 juli 2004 @ 18:39:
VideoLAN is gratis en speelt alles altijd goed af naar mijn ervaring. Geen problemen met XVID/DIVX etc.
Ik sluit me daar volledig bij aan. Het heeft al veel ingebouwd, die gewone codecpacks die veel mensen gebruiken zijn zo brak als het maar zijn kan, dat is allemaal maar prut.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• BovenHond
ILUsion schreef op 08 juli 2004 @ 18:27:
[...]

[knip]

Er bestaan wel players die geen algemene codecs gebruiken en hun eigen codecs hebben. Ik weet niet of VideoLAN werkt voor je doel, hier in ieder geval een linkje; www.videolan.org (onder Windows kan hij wel niet goed overweg met ondertitels naar het schijnt)
Veel dank. VideoLAN does the trick. Het is precies wat ik zoek.

Instal zonder admin
Instal zonder codecs
Pagina: 1