Geluid via video output?

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb gister mijn tvoutput op mijn nieuwe Radeon 9800pro aangesloten, en ik moet zeggen; prachtig beeld zonder veel gek*t om alles in te stellen (dat had ik bij mijn nVidia kaart wel, is het ook nooit echt goed gelukt) alleen aan een ding irriteer ik me; ik wil graag dat als ik een film kijk, het geluid via mijn tv af wordt gespeeld, ipv via de computer (staat op andere plek, waardoor het lijkt alsof ik van een kant geluid krijg).

Mijn situatie is zo:
Gewone monitor op d-sub
2e Monitor op DVI met converter (zet ik dus uit als ik de tvoutput inschakel)
Tv op video output, door middel van kabel en scartblok

Het geluid van m'n pc is zo geregeld; geluidskaard onboard, en ik heb door middel van twee tulp plugjes en 1 jackplug mijn stereo aangesloten op pc. En ik heb dus ook nog 2 tulp plugjes over van die video output kabel...

Ik weet niet zeker of dit in het goeie forum is, maar het heeft met video output te maken, dus post ik het toch hier...

Heb al op GoT gezocht, en de video output FAQ gelezen, staat niks over in :)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Dan sluit je toch je geluidskaart op je TV aan. Dus de uitgang van je geluidskaart op de line in van je TV

Je kan op zo'n cinch->scart converter ook geluid aansluiten. Of anders gewoon op de cinch-in als je die hebt....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Sluit je geluidskaart aan op je TV-input zoals ook in de TVout Faq staat ;)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/voorkant_tv.jpg

• sOid
  • Niet online
Jep, dat weet ik, ik heb ze ook al in mijn scartblok geprikt, maar ik heb dus aan de kant van mijn pc, ook nog 2 van die tulpdingen zitten...

Ik heb geen idee waar ik die in moet pluggen :S of moet ik daar een converter of iets voor kopen zodat die twee signalen naar 1 jackplug naar mn geluidskaart gaan?

Heb het ook al geprobeerd om die twee tulp dingen er in te gooien, maar die blijven niet zitten :o :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sOidivUs schreef op 05 juli 2004 @ 10:51:
Jep, dat weet ik, ik heb ze ook al in mijn scartblok geprikt, maar ik heb dus aan de kant van mijn pc, ook nog 2 van die tulpdingen zitten...

Ik heb geen idee waar ik die in moet pluggen :S of moet ik daar een converter of iets voor kopen zodat die twee signalen naar 1 jackplug naar mn geluidskaart gaan?

Heb het ook al geprobeerd om die twee tulp dingen er in te gooien, maar die blijven niet zitten :o :P
Je hebt gewoon kabeltjes van 2x tulp female, naar 3.5 mm stereo jack male en klaar ben je.

edit:
Nav hieronder:
rb338 schreef op 05 juli 2004 @ 11:00:
Nee je moet dus geen kabel kopen. Gewoon zo'n blokje:

[afbeelding]

Van tulp naar jack :)
Ook goed, je hebt die dingen in meerdere vormen, principe blijft hetzelfde. En soms zitten blokjes niet netjes als ze bij een berg andere connectoren in de buurt moeten.

[ Voor 27% gewijzigd door Voutloos op 05-07-2004 11:05 ]

{signature}

• sOid
  • Niet online
Voutloos schreef op 05 juli 2004 @ 10:53:
[...]

Je hebt gewoon kabeltjes van 2x tulp female, naar 3.5 mm stereo jack male en klaar ben je.
Ahh oke, dan moet ik die nog ff kopen dan :) Dank!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Nee je moet dus geen kabel kopen. Gewoon zo'n blokje:

Afbeeldingslocatie: http://files.rb-338.com/.bla/tulpjack.jpg

Van tulp naar jack :)

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

* troyk vind dat de knul in kwestie best wel zelf wat had kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/copy_458.jpg

Die hierboven is wel handig, meenemen naar lokale audio-boer en aanschaffen

[ Voor 57% gewijzigd door troyk op 05-07-2004 11:04 ]

It's not who you are , it's who you know.

• sOid
  • Niet online
Had zelf al wat geprobeerd hoor :P Zoals je in mn post ook al had kunnen lezen :)
Ben alleen niet zo bekend op dit gebied :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Probleem is dan alleen wel dat je stereo niet meer aangesloten is op je PC. Wat je ook zou kunnen doen is de Tape-out van je versterker aansluiten op de tulpjes van de kabel die naar je TV gaat.
Pagina: 1