Toon posts:

P4C800-E Deluxe kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p4c800-e deluxe, een pentium 3.2 en 1 gb GeiL pc4000 dual channel ram, een 9800 pro en een antec truepower 480 watt....

hij start niet meer op...

ik heb al met een andere voeding geprobeerd, maar ook geen effect,
het groene ledje op t moederbord doet t wel, maar er komt geen reactie op dat aan-knopje :(
heb ook al alle hardware verder losgekoppeld, maar geen effect, ik denk mobo of cpu :(
het ging fout toen ik terwijl de pc aanstond er een pci videokaartje bij te prikken, toen heb ik m uit gezet of vloog ie uit, toen ik toen opstarte deden mn fannetjes t nietmeer en er kwam een brandlucht van mn pc af.... maar dit zou nog van een van de neons af kunnen komen...

wat kan ik nog proberen te testen? :'(

Verwijderd

geheugen al in een andere computer geprobeerd?

offtopic:
waarom ga je ook in vredesnaam een videokaart er bij prikken terwijl de pc aanstaat
Je kan zo behoorlijk wat schade aanrichten hoor!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 10:26 ]

Verwijderd

Is het een nieuwe pc?

Probleem komt vaker voor met ALLE Antec voedingen. (ook AOpen)
Zelf heb ik ook dit probleem gehad. Nieuwe pc met dit moederboard en dezelfde voeding wilde niet opstarten.
Antec voedingen zijn helaas niet compatible met dit moederboard. Vraag niet waarom.
Er zit niets anders op dan een andere voeding te kopen. De Tagan 480W Truepower werkt perfect (heb ik nu ook)

Verwijderd

Is het een sterke brandlucht? Zoja zou ik ff op je cpu kijken of er nergens op de 8er kant een zwarte plek zit anders heb je die opgeblazen...

Ps. Als je er een onderdeel wil bij prikken zet je pc dan uit dan heb je dit soort gezeur niet en het bepaart je geld ;)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:23:
Is het een nieuwe pc?

Zelf heb ik ook dit probleem gehad. Nieuwe pc met dit moederboard en dezelfde voeding wilde niet opstarten.
Antec voedingen zijn helaas niet compatible met dit moederboard. Vraag niet waarom.
Er zit niets anders op dan een andere voeding te kopen. De Tagan 480W Truepower werkt perfect (heb ik nu ook)
ik heb al met een andere voeding geprobeerd, maar ook geen effect
Wel ff lezen he ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
THNX :D ik haalde ff t ram er uit en starte op zonder, en toen gingen er weer fannetjes draaien !!, toen eentje teruggezet, ging weer goed, 2e erbij, ging ook goed !!! ff alles weer aansluiten zo, ik denk dat t nu goed is !! HEEL erg bedankt allemaal voor de snelle reply's, loopt mn lan niet helemaal in de soep :):)

edit:
Ik had al driemaal achter elkaar niet ge-edit (en dus 4 posts achter elkaar gezet), waardoor ik niet bijdraag aan de overzichtelijkheid van het topic en elke keer het topic omhoogkickte. Alle berichten zijn nu netjes in een post gezet en ik zal het niet meer doen. De andere berichten zijn verwijderd.
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:20:
geheugen al in een andere computer geprobeerd?

offtopic:
waarom ga je ook in vredesnaam een videokaart er bij prikken terwijl de pc aanstaat
Je kan zo behoorlijk wat schade aanrichten hoor!
omdat mijn 9800 pro al een halfjaar verneukt is :S na de vakantie gaat die vervangen worden door een x800 Pro :)
Is het een nieuwe pc?

moederbord en cpu en ram zijn nu paar weekjes oud, de antec is al dik halfjaar en de rest van de hardware ook...
Elsewhere schreef op 05 juli 2004 @ 10:25:
Is het een sterke brandlucht? Zoja zou ik ff op je cpu kijken of er nergens op de 8er kant een zwarte plek zit anders heb je die opgeblazen...

Ps. Als je er een onderdeel wil bij prikken zet je pc dan uit dan heb je dit soort gezeur niet en het bepaart je geld ;)
nergens was iets verbrands te vinden, alleen de bruine vlekken bij mn neon, maar die had ik al wel.. :D

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 05-07-2004 11:10 ]

Verwijderd

Ow ik zie nu pas dat het aanknopje het niet doet |:(
Kijk of je aanknopconnector toenvallig niet los zit op je moederbord (in het boekje van je mobo staat hoe je dat moet aansluiten). Als het daar niet aan ligt denk ik dat je je mobo gesloopt hebt en miss nog wel wat andere onderdelen.

Zo ver ik het begreep start hij helemaal niet meer op he?

Verwijderd

Topicstarter
maar pc deed helemaal niets ... en het stekkertje zat wel aangesloten.

Verwijderd

Dat heb ik gelezen ja.

Voeding kan inderdaad ook kapot zijn, (door het verwisselen van hardware) maar moederboard lijkt me dan waarschijnlijker.

Feit is wel (lees ook andere topics met dit probleem) dat deze voeding simpelweg nooit goed zal werken met dit type moederboard.(asus P4p800E del) Het verbaast me uberhaupt dat ie het ooit heeft gedaan. (zo ook met andere merken voedingen)

Zolang het groene lampje op het mainboard brandt zo deze moeten werken,
(in theorie) want dan krijgt deze stroom en is dus de voeding ook niet kapot.
Voor de goede orde: als het groene lampje brandt en bij het aanzetten de cpu kortstondig begint te draaien maar pc niet verder opstart, dan is het echt de compabiliteit van je voeding/moederboard. (en ik geef toe: het is het meest waardeloze probleem wat je kan hebben, in ieder geval het laatste waaraan je zult denken.)
DaWaN schreef op 05 juli 2004 @ 10:25:
[...]

[...]

Wel ff lezen he ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:37:
maar pc deed helemaal niets ... en het stekkertje zat wel aangesloten.
oké, maar hoe zat het nou met dat geheugen? Je zij dat net je fannetjes enzo wel gingen draaien.... maar hij startte niet op?
Dan vrees ik voor je mobo... :/

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit is een probleem van de p4p800 niet de p4c800
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 10:38:
oké, maar hoe zat het nou met dat geheugen? Je zij dat net je fannetjes enzo wel gingen draaien.... maar hij startte niet op?
Dan vrees ik voor je mobo... :/
Dezelfde symptomen zie je als er een geheugen module kapot is bij dit moederbord: Fannetjes draaien, geen piepjes, start niet door.

Verwijderd

Topicstarter
ik was enthousiast omdat mn fannetjes weer bewogen, khoor ook de schijven aangaan, maar daar blijft t bij, en de monitor slaat bij geen van de 2 kaarten aan dus zit ik nog steeds met een probleem, trouwens, als ik de bios clear jumper verplaat naar de standaard stand doet de hele pc niets, en op de clear stand of zonder jumper, springt de pc dus wel aan, maar gebeurd er verder niks, wat moet ik doen?

Verwijderd

shit man en dat op mijn lan :( hopelijk gaat et goed komen!

Verwijderd

P4P800-E Deluxe dood? kortsluiting?

het antwoord wellicht?
Pagina: 1