Toon posts:

[WC/MOD] Asetek KT12a-L30 @ IC7-max3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat 't een beetje van beiden is, maar voornamelijk om de WC-setup gaat een paar images van m'n laatste PC bouwprojectje.

Kloppend hart is een Northwood 2.8 op een IC7-Max3.
Hierbij 2x256 Corsair LLPT en een Sapphire 9800Pro.
Gevoed door een Tagan 480Watt.
De voeding op de foto's is de 'oude' AOpen 350W. Die is er inmiddels dus uit.
Op de achtergrond zie je eventueel nog m'n PC2-601....

Alles wordt gekoeld door een Asetek KT12a-L30:
Afbeeldingslocatie: http://netfeest.opweb.nl/custom/albums/userpics/10010/Asetek%20WaterChill%20KT12A-L30.jpg

Ik heb 't allemaal ingebouwd in een mini-servercase. Moest wel een raampie in (wat een gefriemel met al dat plexi!) en bovenin heb ik wat ruimte moeten uitslijpen voor de radiator. Gelukkig wilde m'n schoonpapa dat wel op zich nemen ;)

Hieronder een paar foto's, jullie snappen vast wel wat er gebeurt dus ik ga er geen beschrijving neerzetten :P
Aan het eind van de dag zal ik nog even wat OC-resultaten posten.
Voorlopig doe ik:

Stock:

Northwood 2.8 / 800Mhz
Radeon 9800 Pro (360 / 337)
Corsair 2x256MB 2.5-2-2-6
FSB: 200
Cpu/mem: 1/1
CPU Vcore: 1.525

OC-ed:

Northwood 3.5 / 1000Mhz
Radeon 9800XT (443 / 380)
Corsair 2x256MB 2.5-3-3-7
FSB: 250
Cpu/mem: 5/4
CPU Vcore: 1.550
Mem: 2.70V
AGP: 1.60V

3Dmark03: 6666
Iemand nog tips om dat strakker te krijgen?
Geheugentimings willen niet echt strakker, dan boot 't systeem niet.
Same goes voor FSB.
Voltage verhogen? Want dit is in principe nog allemaal 'stock'

Systeem wordt 38C idle, 42C stressed.
9800XT is 51C idle, 54C stressed.

Afbeeldingslocatie: http://netfeest.opweb.nl/custom/albums/userpics/10010/Uitslijpen%20van%20de%20uitsparing%20voor%20radiator%7E0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://netfeest.opweb.nl/custom/albums/userpics/10010/Kast%20totaal%20-%20leeg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://netfeest.opweb.nl/custom/albums/userpics/10010/Antarctica.JPG

Afbeeldingslocatie: http://netfeest.opweb.nl/custom/albums/userpics/10010/Totaalshot.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 10:11 ]

Verwijderd

hehehe ziet er netjes uit,ik doe het je niet na _/-\o_

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27
sorry voor de massive kick mar waar blijven de resultaten :P

Strava | AP | IP | AW

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 14:43
ben ik opzich ook wel benieuwd naar, ik heb de set maandag besteld bij tweakstore maar ik krijg 0 reactie op mijn contact pogingen over het afhalen...

mooi ingebouwd die rad+fans. heb je daar misschien nog wat kleine detail foto's van?

                           

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
hier ff een oc vraagje met dat moederbord tussendoor:

Waar moet ik in het bios in SoftMenu: N/B CPU strap as, op zetten bij het oc'en? Ik kan em op "By CPU", PSB533, PSB800 ed zetten. Welke is de beste en veiligste om te kiezen? Heb deze vraag al vaker gesteld maar nog niet antwoord gekregen, en om nou speciaal voor dit vraagje een nieuw topic te openen.. ;)

Alvast bedankt!

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten? Sorry voor de delay :-)

Idle 12v: 32C
Stressed 12v: 34C

Idle 7v: 37C
Stressed 12v: 39,5C

//edit//

Overigens, mochten de mensen die dit setje ook hebben na enige tijd (paar dagen/weken) last krijgen van een 'ratelende' L30, dan is dat kennelijk normaal.
Ik heb dit dus ook sinds enige dagen (irritant!) en heb zojuist voor de tweede keer contact gehad met Asetek. 1e contact was via mail, met als advies om even de blauwe ring aan de intake los te draaien en de impeller schoon te maken. Aangezien dat niet veel deed heb ik ze gebeld voor wat 'snellere' info.

Advies was dan ook om ditmaal de impeller aan de impeller-shaft vast te lijmen (zoals ook met sommige Eheim's gedaan wordt) om daarmee het 'locking mechanisme' van de L30 te bypassen. Dit werkt prima, mijn pompje is weer fluisterstil. Overigens hebben mensen die de L30 uit die Asetek set hebben gewoon garantie op de pomp als je die impeller vastlijmt. Dit is geen void-your-warranty handeling. Mocht het probleem daarna nog steeds bestaan, dan sturen ze je een vervangende pomp op, no cost!

Conclusie: ik ben superhappy met deze set. Wederom een goede keus al zeg ik het zelf. Voorheen al zelf wat WC-setups gemaakt en wilde dat ditmaal weer doen, tot ik die set tegenkwam die eigenlijk alles had wat ik zelf wilde maken. Was van plan een RBX-setup te maken met een dual-120 rad en een L30 met rond reservoir, laat dat nou toevallig allemaal in deze kit zitten. MB en VGA-blokjes doen het ook uitermate goed, dus daar hoor je mij ook niet over klagen. De Antarctica CPU-cooler werkt prima, in elk geval goed genoeg om lekkere temps te houden.

Een aanrader dus nog steeds!

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 10:34 ]

Verwijderd

vraagje, welk merk is die 9800pro @ xt ? ik ken geen 9800pro's met groene pcb

verder mooie wc-setup, ga zo door!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MSI heeft groene pcb's.
Pagina: 1