Wanadoo ADSL Plus Datalimiet?

Pagina: 1
Acties:

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik weet dat je bij Wanadoo ADSL Plus geen datalimiet heeft. Staat iig op www.wanadoo.nl. Maar er staat wel bij dat ze een FUP hebben.
Weet iemand hoeveel dat ongeveer is?
En is er ook iemand die daar als een boven heeft gezeten en een mailje over het gebruik heeft gekregen?
Bijvoorbaat dank!

FnF (FnF was al geregistreerd :( )

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

FUP staat gewoon voor Fair Use Policy. Ik heel weinig gevallen komen mensen hier overheen, maar dan downloaden ze wel heel extreem. Deze mensen hebben dan vaak een Public FTP server o.i.d. draaien. Zolang je normaal download en upload zul je nergens last van hebben. Ik denk dat je het ongeveer kunt vergelijken met een gigabyte of 50.

Profile

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik gok dat je er niet zo snel aan de limiet zult zitten. Heb je al wat ervaringen in de search gevonden? :)

• Phyxion
  • Niet online
Godjira schreef op 05 juli 2004 @ 09:59:
FUP staat gewoon voor Fair Use Policy. Ik heel weinig gevallen komen mensen hier overheen, maar dan downloaden ze wel heel extreem. Deze mensen hebben dan vaak een Public FTP server o.i.d. draaien. Zolang je normaal download en upload zul je nergens last van hebben. Ik denk dat je het ongeveer kunt vergelijken met een gigabyte of 50.
Is dat niet een beetje erg weinig :?

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een lite abo bij wanadoo en ik heb nog nooit een klacht gehad over mijn dataverkeer en dat is nu bijna 50 gig in 20 dagen.

• Phyxion
  • Niet online
Gertjan! schreef op 05 juli 2004 @ 10:01:
Ik heb een lite abo bij wanadoo en ik heb nog nooit een klacht gehad over mijn dataverkeer en dat is nu bijna 50 gig in 20 dagen.
Hm, dan zou 50 Gig voor Plus iig wel weinig zijn.
Heb de search ook ff gebruikt, maar kon ik helemaal niks over vinden. En het is allemaal ook wat veranderd bij Wanadoo.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

FnFnF schreef op 05 juli 2004 @ 10:03:
[...]

Heb de search ook ff gebruikt, maar kon ik helemaal niks over vinden.
Met de link die ik je gegeven heb? Kijk eens naar [rml]Ch!pY-J in "[ Ervaringen] Sancties ISP door overmatig..."[/rml] bijvoorbeeld :)

• Phyxion
  • Niet online
Bedankt, deze had ik er niet tussen zien staan.
Zo te zien zit ik met Wanadoo wel goed :)
Sommige dagen gaat er namelijk behoorlijk data doorheen :)
Vandaag zit ik iig al op 1 Gigabyte down en up in totaal.
Maar aangezien ze bijna nooit naar up kijken, is het eigenlijk nog maar 0.5 Gig.
Wou het ff zeker weten.
Heb de pc iig nooit 24/7 aan staan, dus dat valt wel mee.

Nog bedankt voor de reacties!
FnF

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

roflol, ik wilde al zo'n soort reactie geven :O

Ik heb ook nog ergens anders een tabbelletje gemaakt wat je per verbinding op een dag qua dataverbruik kan creëren. Bij een huidige lite verbinding zou dat op een dikke 9GB uitkomen. En ja, zelfs dat heb ik de afgelopen maanden voor elkaar gekregen.

Heb overigens begin januari een persoon binnen Wanadoo gesproken over data limieten. Wanadoo adverteerd dat ze er geen hebben, staan er om bekend dat ze heel ruim zijn, maar toch vertelde die persoon mij dat ze ooit een keer een waarschuwing hadden gestuurd naar een lite abonnee die 80GB aan verkeer had veroorzaakt. Dat was nog net voor die recentelijke updates toen lite nog op 512 of 756 kbit zat. Dus reken maar uit.
FnFnF schreef op 05 juli 2004 @ 10:19:
Zo te zien zit ik met Wanadoo wel goed :)
Qua data wel, maar voor de rest niet:
ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo
• Wanadoo overschrijft zoekpagina
• DNS problematiek
• Poort 25 blokkade
Sommige dagen gaat er namelijk behoorlijk data doorheen :)
Vandaag zit ik iig al op 1 Gigabyte down en up in totaal.
Da's dus niks vergeleken met bovenstaande voorbeeld. ;)
Maar aangezien ze bijna nooit naar up kijken...
Waar haal je dat vandaan? Heb het ooit een keer over XS4ALL gelezen, maar dat Wanadoo dat ook doet is me volslagen onbekend. Overigens, je upload compleet volgooien is verre van aantrekkelijk. Daardoor slinkt je download gigantisch in. Dat zul je vanzelf wel gaan merken :)
Heb de pc iig nooit 24/7 aan staan, dus dat valt wel mee.
Het scheelt een hoop, maar het kan nog steeds hard gaan. Zeker als je net eens wat leuks langs ziet komen in een nieuwsgroep... En nog iets leuks, en nog iets en nog iets.. Dan moet je wel ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Phyxion
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 05 juli 2004 @ 10:53:
[...]

roflol, ik wilde al zo'n soort reactie geven :O

Ik heb ook nog ergens anders een tabbelletje gemaakt wat je per verbinding op een dag qua dataverbruik kan creëren. Bij een huidige lite verbinding zou dat op een dikke 9GB uitkomen. En ja, zelfs dat heb ik de afgelopen maanden voor elkaar gekregen.

Heb overigens begin januari een persoon binnen Wanadoo gesproken over data limieten. Wanadoo adverteerd dat ze er geen hebben, staan er om bekend dat ze heel ruim zijn, maar toch vertelde die persoon mij dat ze ooit een keer een waarschuwing hadden gestuurd naar een lite abonnee die 80GB aan verkeer had veroorzaakt. Dat was nog net voor die recentelijke updates toen lite nog op 512 of 756 kbit zat. Dus reken maar uit.

[...]

Qua data wel, maar voor de rest niet:
ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo
• Wanadoo overschrijft zoekpagina
• DNS problematiek
• Poort 25 blokkade

[...]

Da's dus niks vergeleken met bovenstaande voorbeeld. ;)

[...]
Waar haal je dat vandaan? Heb het ooit een keer over XS4ALL gelezen, maar dat Wanadoo dat ook doet is me volslagen onbekend. Overigens, je upload compleet volgooien is verre van aantrekkelijk. Daardoor slinkt je download gigantisch in. Dat zul je vanzelf wel gaan merken :)

[...]

Het scheelt een hoop, maar het kan nog steeds hard gaan. Zeker als je net eens wat leuks langs ziet komen in een nieuwsgroep... En nog iets leuks, en nog iets en nog iets.. Dan moet je wel ;)
Heb nog nooit een nieuwsgroep gebruikt, vind het ook beetje vaag...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wanadoo staat niet bekend om achter data grootverbruikers aan te zitten. Eigenlijk zijn er maar een paar die ik ken die dat weleens (wat structuteler) doen: Chello; @home; kabelfoon; alle belgische adsl providers; Hetnet en Zonnet en Tiscali dreigt er altijd mee nog nooit iets concreets van gehoord :P. Met wanadoo, planet, xs4all en heel wat anderen zit je redelijk veilig

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JvS schreef op 05 juli 2004 @ 11:50:
Wanadoo staat niet bekend om achter data grootverbruikers aan te zitten.
[....]
Wanadoo is zijn gebruikers liever rijk dan kwijt. Dit gaat ook ten koste van goedwillende internetters die virusverspreidende computers via abuse@wanadoo aanmelden. Die virusverspreidende machines worden haast nooit geblocked heb ik het idee.
Dus sterker nog, voor de meest vage zaken zit je behoorlijk goed bij Wanadoo :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

nah dat van jou is niet echt een beleidsprobleem, maar een communicatie en uitbestedingsprobleem wat je altijd met grote bedrijven hebt... Ze zijn alleen niet zo snel met oplossen. Het betekent niet dat ze geen klanten willen hebben hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1