Toon posts:

[CITRIX] synchroniseren van IPAQ middels activesync - Citrix

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje omtrent Citrix namelijk het volgende;

Wij bieden voor een aantal gebruikers de dienst 'telewerken' aan wat inhoudt dat gebruikers via de Citrixomgeving thuis kunnen werken en zo diverse applicaties kunnen opstarten waaronder MSOutlook. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de IPAQ van gebruikers te kunnen synchroniseren via Citrix middels Active Sync.

Zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden vanwege het feit dat ik geen technische documentatie op het internet van kan vinden?

Alvast bedankt!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
http://www.citrix4ge.de/ctxsffaq/
Vraag 7
Beetje beter googlen mag best

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. Antwoord is dus 'ja'.. mijn vraag luid dan ook: 'ja/nee en hoe'.. jij misschien een oplossing?

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
logonscript met die compoortmount. Probleem is dan wel dat je per user een logonscript hebt lijkt me om de compoort te achterhalen. De mountnaam gebruiken in activesnc en klaar.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik kan je vertellen uit ervaring dat het heel bagger tot niet werkt.

Hoop gezeik levert het in ieder geval wel op.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

whocarez schreef op 05 juli 2004 @ 12:47:
Ik kan je vertellen uit ervaring dat het heel bagger tot niet werkt.

Hoop gezeik levert het in ieder geval wel op.
En tegen wat voor problemen ben jij allemaal aangelopen dan?
Ipax in een citrix omgeving? Of die scripts.

in principe moet een aanpassing van de logonscript voldoende zijn, je kan ook een script maken welke meerdere poorten naloopt en dan pas mapt. Ik geloof zelfs dat active sync met zijn nieuwste versie redelijk wat heeft gedaan om op een terminal omgeving ook alles goed te laten verlopen. (kan het fout hebben)

Verwijderd

ActiveSync kan per server maar door een persoon gebruikt worden. Ik heb het helaas niet met de laatste versie van Activesync geprobeerd aangezien de applicatie waar wij Activesync voor gebruiken deze versie niet ondersteund (over andersom, het is maar hoe je het wil zien ! )

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Yes it is, but a this time is not very stabel at least with MS ActiveSync 3.x
Better solutions are 3rd. party software like XTND Connect server.

a. Allow com port mapping.
b. use a script to map the com port (usrlogon.cmd)
"net use com1: \\client\com1:" , "net use com2: \\client\com2:"
lijkt me toch redelijk duidelijk, probeer ook de 2e oplossing die men aandraagt (XTND).

De policy hier op GoT is: eerst zoeken & proberen, dan vragen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.