[tobo+muis]Logitech 2x disfunctional

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:36
Ik ontdekte toen ik mijn nieuwe voeding in mijn systeem plaatste dat mijn Logitech muis van mijn set Logical Desktop Deluxe (draadloos) niet meer werkte. Ik heb normaal de beide ps/2 poorten in gebruik met de 2 connectors die van de draadloze ontvanger vandaan komen, maar toen dit niet werkte heb ik de usb aansluiting die voor beide ineens is geprobeert. Dit werkte ook niet.

Ik heb de muis uit elkaar gehaald om te kijken of er iets gebroken of verbrand uitzag, maar dat was niet het geval. (ik had namelijk de vorige voeding opgeblazen) Ik heb 3 verschillende sets nieuwe batterijen geprobeert, geen succes.

De ps/2 poort is ook niet stuk, want een andere muis doet het er wel op.

Nu heeft mijn vriendin thuis hetzelfde probleem met een Logitech Optical Desktop Deluxe set. Soms geeft het tobo ook problemen. De muis heeft ze moeten vervangen voor een losse met koord. In beide gevallen is de afstand die de ontvanger van muis en tobo vandaan staat niet het probleem. 30 cm, zonder iets ertussen.

We draaien allebij op een asus a7n8x en a7n8x deluxe met Barton 2500+ en windows XP Pro met alle updates en SP1.

Heeft iemand wellicht dezelfde ervaringen en een oplossing of reden voor het disfunctioneren van de muis?

Verwijderd

Misschien een hele stomme vraag, maar heb je ze wel op de juiste manier geconnect?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb zoveel ellende gehad met die logitech spullen dat ik ze allemaal de deur uitgedaan heb.
ze vraten gewoon batterijen waren regelmatig defect etc.
wat heel erg belangrijk is bij deze toetsenborden is waar ze op staan.
ik neem mijn pc wel eens mee naar een maat van me waar we dan gaan gamen en iedere keer was het het zelfde gezeur dat zowel mijn tobo als mijn muis niet werkte en dat was alleen bij hem
bleek dat het werkblad van hem van metaal was en daar reageren de draadloze spullen nogal vreemd op
vandaar dat ik nu alles weer met een snoertje heb geen gezeur met connecten (behalve aansluiten dan) geen batterijen en werkt prima :)

computer voor alle werkzaamheden

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 08:36
@Cameron Diaz
Ik heb ze idd goed geconnect..

@Edwin
Ze hebben het een jaar goed gedaan (idd batterijen wel eens vervangen) dus dat zal het probleem niet zijn. Ik zou er in kunnen komen als ik de muis had laten vallen, maar dat is dus ook niet gebeurd.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

idd bij mij deden ze het ook HOOGUIT anderhalf jaar en de kortste periode was 3 maand.
beschik hier over 4 werkstations en een server aangezien ik een bepaalde tik heb dat ik totaal niet tegen zichtbare snoeren kon heb ik 4 van deze logitech gevallen gekocht incl muis.
3 standaard uitvoeringen (normaal keyboard) en waar ik het meeste mee werk was zon ergonomische uitvoering waarbij het toetsenbord wat hoger licht dan normaal en in 2 delen gescheiden is als het ware.
de problemen begonnen toen ik tijdens een besloten LANparty 1 van deze toetsenborden had meegenomen.
Eenmaal daar reageerde hij niet op de zender kon totaal niet connecten en als er verbinding was viel die regelmatig uit.
het ergste vond ik nog dat wanneer ik thuis gewoon aan een word document zat dat ik opeens bepaalde letters niet meer op het scherm kreeg enz. enz.

diverse opstellingen heb ik geprobeerd eerst de zender dichterbij en dat hielp niet .
uiteraard nieuwe batterijen er in gedaan dat hielp maar voor een week
als je dan kijkt naar 4 van die toetsenborden heb ik van die oplaadbare batterijen ervoor aangeschaft maar ik bleef aan het opladen

had logitech gemaild over het probleem of het mischien verband had dat er meerdere draadloze toetsenborden in 1 ruimte mischien elkaar konden storen.

het antwoord was duidelijk dat dit uitgesloten was omdat ze allemaal op een andere frequentie zaten want er waren immers kantoorcomlexen met zeker 50 computers die er ook mee werkten en dan zouden die er ook last van hebben.

conclusie was dus RMA
natuurlijk zette ik weer een andere op mijn werkstation waar ik het meeste aanzit deze kreeg de zelfde kuren en begon me al behoorlijk aan die dingen te ergeren.

was zo langzamerhand de halve dag in de weer met verschillende toetsenborden onder de bureaus kruipen om zenders te verwisselen en kreeg ik er behoorlijk tabak van :(

heb de garantiebewijzen erbij gepakt alles in de dozen gepakt en terug naar de computerzaak waar ik die dingen gehaald heb.

heb gepraat als brugman dat ze deze rampendingen terug namen en ik heb ze omgeruild voor normale toetsenborden en muis met snoer de muis was nu wel optisch dus geen gezeur meer met balletjes

sindsdien was het voor mij over en uit dit werkt perfect nooit meer storingen,lege batterijen precies als het niet uitkomt (lekker als je nog wel eens online aan het gamen bent en opeens niet meer kan bewegen) en dan maar een paar snoeren op de bureaus

computer voor alle werkzaamheden