Toon posts:

Waarom audio op 1x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een 12x CD-brander gekocht, maar ik hoor altijd dat je audio op 1x moet branden. Is dat zo? Ik krijg namelijk geen fouten/problemen als ik ze op 12x brand...

Thx

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
voor een brander maakt het niet uit of 'ie nu muziek danwel data schrijft (gelukkig maar)
't probleem is 't lezen va audio.
Een hoop mensen die zeggen dat je audio op 1x moet bakken, kopieren vaak direct van cd naar cd.
De meeste CD-rom spelers kunnen niet goed audio lezen (DAE) op hogere snelheden.
Eigenlijk kunnen alleen Plextor CD-spelers dat aardig goed en je brander.
't probleem is dus de leessnelheid.
Als je de wav-files al op de harde schijf hebt staan, maakt het natuurlijk niet uit hoe snel je de CD bakt. (beetje afhankelijk van de recordables natuurlijk)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets had ik ook al gedacht, ik had een snelheids-test gedaan en toen kwam mijn 40X CDROM niet boven de 9x uit. Ik vond het al raar dat audio langzamer moet als data. Klinkt niet erg logisch :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
Ha, ja ik hoor ook vaak mensen zeggen, Nou piet moet je nu eens horen!, heb ik een 52speed cdromspeler (merk maakt niet uit) en ik krijg bijAudiocatalyst maar 8 keer als currend read speed te zijn....
Het is niet anders, hoewl de nieuwe writer effectief claimen dat ze nu ook op 40 speed kunne extracten, :( in praktijk ook maar tot 8 a 9 keer...
Nee neem dan een ultraplex40 met een ADAPTEC 2940au*d op 42.97 Speed!!! kost wat , hej je ook wat :))

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb een kenwood True X 72 speed die haalt wel een zeer hoge snelheid op audio extract (36 ofzo). Maar das ook nog lang geen 72 :(

Verwijderd

Gewone cd spelers in stereo's en discmans zijn maar 1 speed, dus aan sneller branden heb je geen reet

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Op maandag 25 december 2000 01:56 schreef SirCommieBastard het volgende:
Gewone cd spelers in stereo's en discmans zijn maar 1 speed, dus aan sneller branden heb je geen reet
Wat is dat nou voor onzin? Natuurlijk heeft sneller branden wel zin. Maakt het jou niet uit of je 1 CD per uur doet of 12 CD's per uur. Lijkt me toch wel een aardig verschil. Het enigste waar je gelijk in hebt dat het voor het afspelen niks uitmaakt.

• TD-er
  • Laatst online: 20-04 10:57
Hij heeft duidelijk een kabeltje lopen van de CD-speler naar de geluidskaart en moet dus genoegen nemen met een muziek-CD met 1 track ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ten eerste is er inderdaad de DAE. Kopieen van audiotracks bevatten onvermijdelijk fouten, al hoor je ze niet. Indien je echter op een lage snelheid uitleest, dan is de kwaliteit van de .WAV bestanden gewoon beter.

Dan het branden. Het maakt wel degelijk uit of je snel of langzaam brand. Het bewijs is de cd-speler in m'n auto. In de eerste plaats wil het ding maar enkele merken CDRs lezen. Daarom gebruik ik Philipsen van Tayo Yuden. Verder doen daar de op 1x en 2x gebrande CDRs het perfect. Op 4x gebrande CDRs doen het meestal goed, maar geven soms problemen bij het inlezen van de tracklist. Op 6x en hoger zijn in het geheel niet te lezen. Het maakt niet uit met welke writer je ze fikt. Tot nu toe heeft niemand nog een 8x gebrande CDR kunnen bakken die in dat ding werkt. Branden diezelfde personen de CDR op 2x, dan werkt ie vlekkeloos.

Mijn Conclusie:

- Uitlezen op lage DAE snelheid geeft een beter resultaat
- Branden op lage snelheid geeft een beter resultaat.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Mee eens..

Ik heb onlangs een behoorlijk duur audio setje neergezet van Denon en ik hoor dus duidelijk verschil ik kwaliteit..

Een goede Audio CD brander met bijbehorende CD's klinkt echt veel beter als een brander uit een pc. En als je sneller brandt wordt het steeds erger..

je verliest gewoon iets in het hoge gebied, het wordt doffer.. Het klinkt gek want je zou zeggen digitaal dus dat soort dingen kunnen niet (ben zelf electronicus, alleen de fouten nemen toe maar toch hoor je het direct..

Ik heb toen ik speakers en aparatuur ging beluisteren een cdtje samengesteld met allerlei nummers die ik goed vond en waar b.v.. veel bass of veel dynamiek in zat.. op mijn oude set (een kenwood setje, niet eens echt slecht ofzo) klonk het prima..

stop het in een dure set en je weet niet wat er gebeurd, ik had zoiets van "WAT IS DIT VOOR TAKKE HERRIE" dit klinkt niet..

gek genoeg, om te testen kun je het beste een vergelijken met een oude CD van SNAP, die vent was een totale perfectionist op dat gebied ! nix te hard opgenomen en troep, pure perfectie..

Maak een high speed kopie en vergelijk met een goede speler en een koptelefoon o.i.d. !!

Wat de auto betreft, zelfde verhaal, hoe sneller je brand hoe moeilijker die speler het heeft..

IP Rocks

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Gewoon eerst de audio-cd rippen naar de hdd en dan op 12X branden (zo doe ik het altijd, aar dan op 8X)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:49
Audio best niet boven de 4x, daarboven zou merkbaar kwaliteits verlies op treden (geen id of het waar is, heb al mijn audio op 4x gefikt omdat mijn oude brander niet snel genoeg is :)), data .... zo snel je maar kan :)

Flickr | Lego collectie

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 08:18

Flotter

Pelipper!

Daar kan ik me wel in vinden. Ik brand audio altijd op 2x, data op 8x en audio en data gecombineerd op 4x :+

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ik brand audio nooit sneller dan 4x. Vooral auto cd spelers en wisselaars hebben problemen met cd's te herkennen, wanneer met8x of hoger gebrand wordt. Tuurlijk heeft het merk cd en writer hierin een belangrijke rol, maar toch zou ik als je echt universele audio's wilt bakken op max. 4x branden.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

cd spelers, vooral in de auto, hebben vaak moeite met cd-r's gebrand op hogere snelheid. Dan kan het voorkomen dat je cdspeler de cd niet ziet of dat hij telkens overslaat...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Dat zei ik dus net :?

• martdj
  • Laatst online: 17-04 12:51
Even de theorie:
Als je op hogere snelheid brandt zal je brander sneller de putjes moeten maken. Om sneller die putjes te maken heb je een sterkere laser nodig. Doordat de putjes in kortere tijd met een sterkere laser gebrand worden, heeft de directe omgeving van de putjes minder tijd om te smelten, waardoor je exactere putjes krijgt. Deze cd's zijn dus beter dan cdr's die op lagere snelheid worden gebrand. De theorie gaat fout op het moment dat de laser niet sterk genoeg is en daardoor oppervlakkiger putjes gaat genereren dan wanneer je op lagere snelheid had gebrand. Dan heb je dus meer kans op leesfouten. Een goede brander moet niettemin perfect op 8x of 12x kunnen branden. Als bij jou cdr's op hogere snelheid gebrand minder goed klinken, dan begint je brander misschien te verouderen...
Ik heb nergens last van (Plextor 12x, heeft nog maar zo'n 30 cdr's gebakken in totaal)
Pagina: 1