[XP] slipstream probleem=kopieerfout

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een windows xp professional nl met sp1a bootcd maken. Ik heb een win xp cd. de spa1 uitgepakt en via xpsp1DeployTools_nl.cab de bestanden samengevoegd. Vervolgens een iso file van gemaakt dmv ISO Creator for WinXP Pro.cmd. Vervolgens kijk ik of de iso goed is dmv Microsoft Virtual PC. Alles lijkt prima te werken en voorzover ik kan zien werkt het ook gewoon. (xp heeft de volledige installatie dus doorlopen).

Maar: bij het installeren krijg ik een paar keer een foutmelding: kan wdmaud.drv niet kopieren (op ongeveer 20 %). Vervolgens komen er later nog meer foutmeldingen bij. Maar ondanks dat wordt XP wel geinstalleerd.

Wat kan ik fout gedaan hebben?
Is er niet een lijst met veel voorkomende problemen bij slipstreamen :?

edit: dat deploy tools is niet om de bestanden samen te voegen...dat heb ik natuurlijk gewoon gedaan dmv de cmd prompt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

heb je een iets tragere brander of cd-rom speler nog liggen? probeer de originele cd daar dan mee is naar je HDD te kopieren. En daarna te slipstreamen.
Ik heb het ook eens gehad en met een 24x cdrom-spelertje nog es geprobeerd en het werkt als een trein. Heel vaag..

Waarschijnlijk dat ie dan CRC foutjes maakt ofzow.. geen idee.. maart scheint wel te helpen :)

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 05-07-2004 00:50 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

In de meuktracker staat een leuk tooltje, genaamd nlite die werkt perfect om servicepacks te slipstreamen. Gewoon de volledige cd in naar een map kopieren en nlite maakt een mooi iso´tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op 05 juli 2004 @ 00:50:
heb je een iets tragere brander of cd-rom speler nog liggen? probeer de originele cd daar dan mee is naar je HDD te kopieren. En daarna te slipstreamen.
Ik heb het ook eens gehad en met een 24x cdrom-spelertje nog es geprobeerd en het werkt als een trein. Heel vaag..

Waarschijnlijk dat ie dan CRC foutjes maakt ofzow.. geen idee.. maart scheint wel te helpen :)
Ik had idd de xp cd op mn hdd gekopieerd dus dat zal t niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels bezig met nlite... Misschien dat dat een oplossing is

edit: nee dus nog steeds dezelfde foutmeldingen. Ik dacht misschien ligt het aan virtual pc. Dus heb ik gewoon in virtual player de orginele xp cd geinstalleerd. toen kwamen de foutmeldingen dus niet. Die komen dus pas wanneer ik XP geslipstreamd heb met sp1a

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

misschien een foutje in je download van SP1...
Ik heb toendertijd SP1 (dus niet SP1a) ge DL. en die 1x geslipstreamt ent werkt nog steeds.
Misschien gewoon nog n keer downloaden.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ligt aan de manier van branden, ik had dat zelf ook. Je moet in Nero de tekenset op Dos of op ISO9660 zetten, 1 van de 2. Ik weet zo niet welke. Probeer het even uit op een rewriteable cd.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[rml][ XP] Streaming SP1 en bootable cd maken[/rml] ? Staat precies in hoe je het moet doen, en als ik het kan kan jij het ook :+ :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor de goeie orde: ik heb hem nog niet gebrand. Ik laad die geslipstreamde .iso in virtual pc.Maar ik zal eens een nieuwe sp1a d/l. al denk ik niet dat dat fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk net dat het programmatje om de iso te maken een engels programma is. Mijn XP en SP1a is Nederlands. Kan dat fouten maken? Het gaat dus om een bootable iso maken. Programma heet cdimage pro (ISO Creator for WinXP Pro.cmd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel dom maar ik weet niet meer hoe het de vorige keer goed is gekomen. Maar nu wil ik dus SP2 slipstreamen en krijg ik weer zo'n vreemd probleem. sosdvd.sys wil hij niet installeren: druk op enter om nog eens te proberen en f3 om af te sluiten. Nou afsluiten dus maar weer. Ik heb het met nlite gedaan en met de How to manier: [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 21:45:
Heel dom maar ik weet niet meer hoe het de vorige keer goed is gekomen. Maar nu wil ik dus SP2 slipstreamen en krijg ik weer zo'n vreemd probleem. sosdvd.sys wil hij niet installeren: druk op enter om nog eens te proberen en f3 om af te sluiten. Nou afsluiten dus maar weer. Ik heb het met nlite gedaan en met de How to manier: [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]
Als je de Windows-CD naar je hardeschijf kopieerd, zorg dan eens dat je DMA uit hebt staan voor de CD-romspeler, sommige spelers leveren meer leesfouten op als ze dmv DMA werken. :) LG-spelers zijn hier bekende voorbeelden van.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Bekende foutmelding... :7
Als je de iso gaat maken moet de optie voor lowercase ondersteuning uit staan.
Met Ultraiso kun je dat bijvoorbeeld goed aangeven.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

James_Watt schreef op 12 september 2004 @ 21:50:
nLite doet dit zelf al goed. Die bouwt de ISO met een of ander consoletooltje en ik heb geen problemen om met zo'n gebouwde CD een Windows-installatie te doorlopen.
Ik had wel een tijd terug toen WinXP net uit was, dat ik ook allemaal van die foutmeldingen kreeg, 1 keer was dat doordat de CD/DVD-romspeler brak was en dus teveel leesfouten gaf. En de andere keer omdat die CD met een aantal fouten was gebrand en dat zijn dus 2 dingen die je moet vermijden. Een slechte lezer en een slechte brander. Misschien eens met een ander optisch station proberen dus. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
James_Watt schreef op 12 september 2004 @ 21:50:
Goed ik hoor ineens allemaal nieuwe dingen. Ik maak die iso het liefst met Nlite aangezien dat heel simpel gaat. Waar schakel ik die optie voor lowercase uit?

edit: ik heb mijn xp cd opnieuw op de HD gezet en weer krijg ik na +/_ 34% dat tosdvd.sys niet gekopieërd kan worden. Ik snap dr geen $%#@$$^van. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OKe ik heb even in mn I386 map gekeken (van de slipstream sp2 versie. Daar staat geen tosdvd.sys. Maar in de DOSNET.INF staat d1,tosdvd.sys onder [Files]. Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

dat het bestand dus niet op je CD/ISO/Service Pack staat, en dus niet gekopieerd is

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke en dan? Wat moet ik hier nou mee dan? Moet ik alles waar tosdvd en alle andere foutmeldingen weghalen in DOSNET.INF? en hoe kan het dat ik überhaupt deze problemen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Is al uitgelegd. Zeer waarschijnlijk ofwel een kopieerfout vanaf je originele CD-Rom danwel een kopieerfout van het Service pack (zipped of tijdens slipstreamen) danwel tijdens het creeren van de ISO

Aanrader:

- Download nog een keer het Service pack
- Extract dat service pack. Als er daarmee iets mis gaat is je download niet goed geweest - opnieuw
- Slipstream het service pack volgens de FAQ.
- Maak een ISO er van met de bekende tools. Probeer ook eens een andere tool zoals al eerder is gezegd.
- Kijk eens op Bart's pages (NU2.nu) daar staat e.e.a ook haarfijn uitgelegd, en met zijn hulp heb ik al vele wormen van slipstreams gemaakt.
- Test je ISO ook eens gebakken als CD op een normale PC. Kan zijn dat Virtual PC er wat moeite mee heeft.
- Bart';s toolset gebruikt mkisofs, gebruik die ook eens om je ISO te maken.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=188337

ik heb het gedaan via deze tool: AutoStreamer, werkt perfect, gewoon de ISO mounten in VirtualPC of anders fikken. Geen problemen met fout meldingen.

Ik had iig de SP2 gestreamed met XP Pro SP1 die ik ooit via winxp.bink.nu had 'geslip streamed'

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Ik heb ook allerlei fouten in de slipstram cd zitten.
Ik heb er ook een topic over geopend, zie hier:

"XP (SP2) installatie geeft foutcode 7"

Het komt door verminkingen van extenties.
Nu maar uitzoeken hoe dat kan.

[ Voor 9% gewijzigd door dynax op 13-09-2004 11:29 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
volgens mij is tosdvd een install file voor toshiba dvd speler (8>

deze kan je uitschakelen in Nlite, misschien dat dat niet helemaal goed is gegaan?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Nlite alleen msnexplorere uitgezet! Dus dat kan het niet zijn. Ik heb het programma autostreamer geprobeert en weer hetzelfde probleem. Het is dus op ongeveer 40% dat hji kopieërfouten geeft. tosdvd.sys is de eerste. Maar daarna volgen anderen zoals:tsbvcap.sys; usbcamd.sys; wowfax.dll enz..

Het zal dus haast wel een fout in de orginele xp cd zijn?! Vreemd want slipstreamen met sp1 ging uiteindelijk ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus blijkbaar aan een brakke cd. ik heb een cd van mn huisgenoot geleend en daarna werkte de slipstream wel goed.
Pagina: 1