Toon posts:

[receiver JVC RXDV31] laden van jpg-cd duurt lang...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dit weekend heb ik een JVC RX-DV31 receiver aangeschaft.
Werkt echt als een tierelier maar heb wat probs met de jpg-cd's.
Het duurt echt enorm lang (ongeveer 30 tot 60 sec) om een foto van zo'n foto cd in te laden? kortom is dat normaal, doe ik iets fout, is dat ding er gewoon niet voor gemaakt? Verders pakt ie / ziet ie slechts 149 bestanden (foto's) terwijl er daadwerkelijk veel meer op staan? Hoe kan dat?
Zo zoiets met een geheugen buffer te maken kunnen hebben?
Helaas kan ik in de specs daar niet echt wat over vinden, zelfs de jvc site laat me in de steek. Vreemd is overigens dat ik de RX DV31SL versie heb en enkel wordt gerept op inet over de rx dv31 (dus zonder sl) versie.

Iemand ervaringen met dit soort vaagheden?

Verwijderd

30 tot 60 sec is erg langzaam. Het klinkt als een lees fout. Waarschijnlijk heb je gewoon pech met jou combinatie van apparaat en cd. Dat kan. Is het zo'n probleem dan? Kijk jij de hele dag naar jpg-cdtjes? nofi :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwachte echt dat die jpg-tjes toch vrij soepel afgespeeld moeten kunnen worden. Verders heb ik natuurlijk tig anders jpg-cds geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Dus of het hoort zo, of ik snap niet hoe dat apparaat van me werkt.
En inderdaad zo vaak gebruik je die jpg optie niet, wat niet wegneemt dat ik daar voor mijn doen flink wat geld heb neergeteld, en dan ook graag soepel van zo'n functie gebruik wil maken.
Mag ik dat voor die ongeveerd 600 euro verwachten?

Mijn oudere Yamada-5520 speelt ze daarentegen soepeltjes af en leest op een cd met 900 foto's er 648. Dan aanbid ik ineens mijn Yamada die ik destijd voor 74 euri op de kop tikte.

Verwijderd

Je hebt wel gelijk voor 600 euro zou dat inderdaad wel mogen. Toch denk ik dat er niets mis is met jou speler. Zoals ik al zei de combinatie van cd en speler kan roet in het eten gooien. Dat verklaart ook waarom de tig andere jpg-cds niet werken.

Je kan twee dingen doen. Deze speler ruilen voor een die wel jpg-cds afspeelt (dat kan er een zijn van 74 euro) of deze speler houden en dit probleem op de koop toe nemen. Zelf zou ik ruilen.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben terug geweest naar de winkel waar ik het JVC systeem heb aangeschaft.
Natuurlijk werd ik gewezen op het feit dat zelf gemaakte cd's/dvd's niet per definitie af worden gespeeld...

De verkoper in de winkel adviseert nu om mijn systeem om te ruilen tegen een Pioneer receiver VSX-c501 en Pioneer dvd-speler DV-464.
Hier heb ik mijn foto cd in afgespeeld net als een dvd die ik eigen handig in elkaar heb gedraaid. Beide schijfjes deden wat ze moesten doen. Dus zou op basis van deze test de Pioneer beter scoren.
Dat zou volgens de verkoper ook logisch zijn daar Pioneer echt de koning, heer en meester is op cd/dvd speler gebied. Bovenaan Pioneer, een trede eronder JVC dan een hele poos niets en dan echt ver daaronder pas de de andere merken.

Spreekt die verkoper onzin?
Op mijn vraag waarom die cheap-ass dvdspelers wel alles lekker vlot spelen reageerde hij: de laser van die Koreaanse spelers zijn veel groter en voldoen niet aan de eisen die worden gesteld hier in Europa. Die dingen doen het, of doen het niet. Bij JVC of Pioneer is het juist de preciesie en naukeurigheid dieh geheel goed maken!

Is het omruilen naar Pioneer dus verstandig, is Pioneer echt de Koning op DVD/CD-speler gebied?

Verwijderd

Omruilen lijkt mij zeker verstandig immers je jpg cdtjes doen het wel in de Pioneer.

Dat Pioneer de koning onder alle DVD/CD-spelers is lijkt mij wat overdreven. Er zijn andere merken die ook zeer goede spullen maken. Denk aan Marantz, DENON, NAD. De verkoper was niet helemaal aan het liegen want, met de Pioneer haal je absoluut kwaliteit in huis. Lees ook dit topic Welke DvD speler is het beste???

Wat betreft de reciever zou ik niet automatisch naar Pioneer grijpen. Andere merken (zie boven) maken denk ik wel betere spullen. Ik kan dat niet met zekerheid zeggen want ik ben niet bekend met Pioneer recievers. Lees daar eens wat topics over hier op GoT. Laat je informeren bij verschillende winkels. Kijk en vergelijk.

En waarom wil je perse een reciever? Wat voor boxen heb je? Zelf geef ik meer de voorkeur aan een goede stereo opstelling plus subwoofer. Tenzij je een redelijk grote kamer hebt waarin surround wel tot z'n recht kan komen.

Ik zie regelmatig kamers waarin de opstelling van de surround set verprutst word. Mensen zitten bijvoorbeeld direct naast een rear-speaker. Als daar vervolgens geluid uitkomt dan heb je de neiging om je om te draaien. Heel erg irritant dus. Voor dat soort situaties geldt dat een stereo opstelling beter uit de verf komt. Je kunt dan ook meer geld uitgeven per speaker.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik ben eruit.
De JVC heb ik omgeruild voor de Pioneer vsx-c501 en dv-464.\
Alles werkt zoals t moet werken. Helaas heb ik al wel geconstateerd dat ie mini-dvd niet pakt als ook een mpeg bestand dat los op 'n cd is gebrand.

Verders heeft deze Pioneer 100 watt vermogen in tegenstelling tot de 80 watt van de JVC. Ook een mooie meevaller.
Overigens blijkt maar weer eens dat zo'n alles in 1 apparaat niet altijd zo perfect is en werkt. De Pioneer bestaat niet voor niets uit losse apparaten denk ik dan.

Bedankt voor je reactie
Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic

Verwijderd

Je hebt nogal haast merk ik. Daardoor is het bijna logisch dat je nu op nieuwe 'problemen' stuit.

Ik wil je dag niet verpesten maar, specs zeggen niet zoveel. Bij normaal luisteren gebruik je zelfs minder dan één watt (heb ik van Jag). Het verschil tussen 100 en 80 watt is dus niet interessant.

Maar als jij nu tevreden bent dan is dat natuurlijk prima. Ik wens je sowieso veel luister en kijk plezier :)

Offtopic: leuk trouwens dat wij de enigen zijn in dit topic.
Pagina: 1