[apt-pinning]

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb gisteren libranet (debian based linux, aanrader) geinstalleerd. Libranet maakt gebruik van een mix van eigen packages en debian packages uit zowel stable, testing als unstable. Dit wordt gedaan door middel van apt-pinning. Hierbij hebben de packages van libranet zelf de hoogste prioriteit.
Nu wil gnome van libranet (versie 2.4) vervangen door die in testing zit (2.6). Daarom doe ik:
code:
1
apt-get -t testing install gnome

apt klaagt dat gnome uit testing afhankijk is van gnome-desktop-environment en dat daarvan de nieuwste versie niet wordt geinstalleerd. Als ik dan gnome-desktop-environment toevoeg aan de te installeren packages, klaagt apt-weer over andere packages.
Hoe kan ik er voor zorgen dat gnome met alle dependencies in een keer uit testing wordt geinstalleerd. Ik wil niet de prioriteit van het testing archief hoger maken dan die van het libranet: ik heb geen zin om mijn hele systeem te slopen.
Ter aanvulling hier nog mijn /etc/apt/preferences:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Package: *
Pin: release o=Debian,a=experimental
Pin-Priority: 1

Pin: release o=Debian,a=unstable
Pin-Priority: 50

Pin: release o=Debian,a=testing
Pin-Priority: 500

Pin: release o=Debian,a=stable
Pin-Priority: 500

Pin: release o=Libranet
Pin-Priority: 900

[ Voor 18% gewijzigd door Sir Isaac op 04-07-2004 23:07 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
schopje...

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44
heb je misschien iets aan apt-cache depends...?

verder zou ik het niet weten, nieuwe packages, nieuwere dependencies, is de aard van het beestje een beetje eigenlijk... misschien kun je nog backports van dingen zoeken op www.apt-get.org zodat je het aantal dependencies kunt beperken ofzo. daarvan heb je veel sid-packages die dan voor woody gebouwd zijn.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !