Ik heb gisteren libranet (debian based linux, aanrader) geinstalleerd. Libranet maakt gebruik van een mix van eigen packages en debian packages uit zowel stable, testing als unstable. Dit wordt gedaan door middel van apt-pinning. Hierbij hebben de packages van libranet zelf de hoogste prioriteit.
Nu wil gnome van libranet (versie 2.4) vervangen door die in testing zit (2.6). Daarom doe ik:
apt klaagt dat gnome uit testing afhankijk is van gnome-desktop-environment en dat daarvan de nieuwste versie niet wordt geinstalleerd. Als ik dan gnome-desktop-environment toevoeg aan de te installeren packages, klaagt apt-weer over andere packages.
Hoe kan ik er voor zorgen dat gnome met alle dependencies in een keer uit testing wordt geinstalleerd. Ik wil niet de prioriteit van het testing archief hoger maken dan die van het libranet: ik heb geen zin om mijn hele systeem te slopen.
Ter aanvulling hier nog mijn /etc/apt/preferences:
Nu wil gnome van libranet (versie 2.4) vervangen door die in testing zit (2.6). Daarom doe ik:
code:
1
| apt-get -t testing install gnome |
apt klaagt dat gnome uit testing afhankijk is van gnome-desktop-environment en dat daarvan de nieuwste versie niet wordt geinstalleerd. Als ik dan gnome-desktop-environment toevoeg aan de te installeren packages, klaagt apt-weer over andere packages.
Hoe kan ik er voor zorgen dat gnome met alle dependencies in een keer uit testing wordt geinstalleerd. Ik wil niet de prioriteit van het testing archief hoger maken dan die van het libranet: ik heb geen zin om mijn hele systeem te slopen.
Ter aanvulling hier nog mijn /etc/apt/preferences:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Package: * Pin: release o=Debian,a=experimental Pin-Priority: 1 Package: * Pin: release o=Debian,a=unstable Pin-Priority: 50 Package: * Pin: release o=Debian,a=testing Pin-Priority: 500 Package: * Pin: release o=Debian,a=stable Pin-Priority: 500 Package: * Pin: release o=Libranet Pin-Priority: 900 |
[ Voor 18% gewijzigd door Sir Isaac op 04-07-2004 23:07 ]