(XP pro) stopcode (niet in bsod faq)

Pagina: 1
Acties:

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 23:47
Ik heb gegoogled,en ik kon maar 1 x iets vinden in het nederlands (en dat is iets begrijpelijker dan technisch engels).

Sinds vorige week heb ik joint ops,en sindsdien heb ik eigenlijk alleen maar problemen.
Ik heb een aantal weken geleden na een hd crash heel windows opnieuw geinstalled,geupdate.laatste drivers gebruikt,noem maar op.
Sind dit spel heb ik spontane reboots gehad,terwijl dat uitstaat gevinkt,monitor die ineens geen signaal meer krijgt,crash naar desktop,eigenlijk een heel instabiel systeem,terwijl ie anders zo stabiel als een huis is.
Een paar minuten geleden had ik dus die bsod,en die staat er nou net niet tussen in de faq.
Het is de volgende code:

PFN_LIST_CORRUPT , stopcode:0x0000004e,0x00000099,0x00000000,0x00000000.

Wat betekent deze stopcode in normaal nederlands???Ik las in die ene thread op een ander forum (via google) dat het met het geheugen te maken zou kunnen hebben.Is dat zo???

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
In de BSOD FAQ staat ook een linkje naar de knowledge base. Daar vind je: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;291806
Driver probleem dus waarschijnlijk, zorg dat je de laatste drivers van je hardware installeerd (VIA Hyperion, Detonator, SB Live! of equivalenten van andere fabrikanten).

[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 04-07-2004 22:59 ]

• Corona
DAt is helaas in het engels,en ook nog eens voor win 2000.Zoals ik al typte is het technisch engels,en laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Corona schreef op 04 juli 2004 @ 22:59:
DAt is helaas in het engels,en ook nog eens voor win 2000.Zoals ik al typte is het technisch engels,en laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn :(
Zie m'n edit, driverprobleem dus waarschijnlijk.

Win XP is grotendeels hetzelfde als 2000.

Verwijderd

Helaas is dat technische engels toch waar je mee te maken krijgt. Niet elke shortcut kun je in een snelkoppeling veranderen. (wist je dat ik vertalingen haat?) En vergis je niet, het verschil tussen 2000 en XP is minimaal.

Maar wat heb je eigenlijk allemaal al gedaan? Je zei dat je HDD gecrashed was. Al een complete scandisk gedaan vanaf een veilig iets (DOS diskette, recovery console)? Al een memtest uitgevoerd?

• Corona
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 23:03:
Helaas is dat technische engels toch waar je mee te maken krijgt. Niet elke shortcut kun je in een snelkoppeling veranderen. (wist je dat ik vertalingen haat?) En vergis je niet, het verschil tussen 2000 en XP is minimaal.

Maar wat heb je eigenlijk allemaal al gedaan? Je zei dat je HDD gecrashed was. Al een complete scandisk gedaan vanaf een veilig iets (DOS diskette, recovery console)? Al een memtest uitgevoerd?
nope,hd was helemaal overleden,ik heb toen een nwe gehad.T is tevens niet mijn hd waar widows opstaat,maar games en andere zooi.Tis trouwens een seagate sata schijf die toen gecrashed is.
En memtest heb ik nog niet gedaan,de laaste keer was met mijn vorige mobo,een msi kt 3 ultra.Die was nl ook niet stabiel met 3x 512 doublesided mem.Ik ben toen 2 weken bezig geweest,allerlei fratsen uitgehaald,maar toen bleek het echt het mobo te zijn.Het geheugen gaf toen na meerdere passes geen fouten aan per stuk,ook niet per 2,maar met 3 banken wel.Conclusie was toen dat het mobo er toen niet geschikt voor was,heeft msi toen ook bevestigd.
Nu heb ik een asus a7n8x del rev 2 en tot vorige week nog nooit en dat zweer ik,problemen gehad.
Als het goed is heb ik nog ergens memtest op diskette liggen,en dat ga ik vannacht maar weer s doen,maar mij lijkt het sterk dat het daar aan ligt,immers,met andere spellen geen problemen.

Maar wat zou ik nog meer kunnen controleren??De voltages??Driver probleem???hd die kapot aan het gaan is??
Pagina: 1