[Linksys WRT54G] VPN problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Mijn probleem is als volgt:

Sinds gisteren heb ik een Linksys WRT54G wireless AP/router in mijn netwerk staan om een laptop die ik komende week binnenkrijg draadloos in dit netwerk op te kunnen nemen. Tot gisteren maakte ik gebruik van een Sitecom DC201 (met 4 poorts switch) wired cable router. Op mijn server (Windows Server 2003, Standard) maakte ik gebruik van PPTP VPN en dat liep tot gisteren erg goed.

Gisteren heb ik de server van de DC201 naar de WRT54G overgeheveld en daarop alle benodigde poorten die ik kon vinden opengezet. Ook heb ik bij Security alles op enabled gezet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/camielmaas/pictures/security.jpg

Op de een of andere manier blijft de client (Windows XP Pro) hangen bij connecten via WAN, maar als ik intern connect geeft dezelfde client geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/error721.jpg

Dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft weet ik, zie ook deze links:

Link 1 , sorry voor die pop-up
Link 2 (bovenste reactie)
Link 3 (Scroll in dit review door naar de nadelen van de WRT54G)

In zowel link 1 als link 3 wordt bevestigd dat dit product niet overweg zou kunnen met VPN connecties. In link 1 wordt gesuggereerd om te flashen naar beta firmware van de linksys website, maar dat is alleen voor US & Canadian prodcuts. Diezelfde link zegt ook dat ze er bij Linksys naar aan het kijken zijn, maar nog geen definitieve oplossing hebben gevonden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Is er iemand die het werken van PPTP VPN via de WRT54G wel aan de slag heeft gekregen, behoudens firmware flashes naar niet officiele Linksys releases? Ik vertrek over dik een maand naar de VS en was van plan om via VPN toch thuis in het netwerk in te kunnen loggen, en zoals het er nu naar uit ziet zou ik daarvoor de DC201 weer in gebruik moeten nemen. Ik hoop dat jullie wat ervaringen kunnen delen en een idee hebben wat dit zou kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 17-03-2005 11:59 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zijn de forwards wel goed? Misschien heb je een schoonheids foutje gemaakt?
(post anders even een screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
SSH schreef op 05 juli 2004 @ 16:23:
Zijn de forwards wel goed? Misschien heb je een schoonheids foutje gemaakt?
(post anders even een screenshot)
Bij deze even een screenshot van de portforwarding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/camielmaas/pictures/portforward.jpg

Het probleem is niet zozeer dat de poorten niet open zouden staan, maar meer dat de router niet met PPTP protocol id 47 -- GRE ("generic routing encapsulation") overweg kan. Ik kan dus poort 47 wel op both open hebben staan (zowel UDP als TCP) maar daarmee kan de router nog niet meteen die verbinding aan. Voorlopig het ik het even zo opgezet dat ik NAT door mijn oude sitecom laat doen en DHCP door de Linksys, maar aangezien de firewall opties van de Linksys iets robuster zijn zet ik liever de Linksys weer als NAT device in het netwerk. Vandaar ook mijn vraag of iemand PPTP VPN via deze Linksys al wel aan de gang heeft gekregen :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is van Microsoft een patch uit gegaan die ook betrekking had op VPN connecties door NAT-routers heen. Check windows-update maar eens of hij er nog staat en of het effect heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
neographikal schreef op 05 juli 2004 @ 20:48:
Er is van Microsoft een patch uit gegaan die ook betrekking had op VPN connecties door NAT-routers heen. Check windows-update maar eens of hij er nog staat en of het effect heeft :)
Ik heb de windows update alle updates die van toepassing waren laten downloaden, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Het lijkt hem er echt in te zitten dat de router het probleem vormt en dit verkeer gewoon niet doorlaat. Zelfs het plaatsen van de server in de DMZ heeft geen effect gehad, over LAN werkt alles perfect, over WAN helemaal niet. Ik blijf de foutmelding uit mijn TS krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelfs in de DMZ?? Dan wordt het volgens mij tijd dat Linksys een firmwareupdate gaat schrijven, want dat zou altijd moeten werken. Bij mij heeft het gebruik van een DMZ altijd soelaas geboden nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oops.. verkeerde opmerking.. ik ga even opnieuw lezen en laat zo me bevindingen weten

TS even een paar vragen:

Hoe connect jij van WAN naar LAN...via je provider .. of een pc/laptop rechtstreeks op de WAN poort?

[ Voor 147% gewijzigd door Falcon op 05-07-2004 21:15 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
The Real Falcon schreef op 05 juli 2004 @ 21:08:
Laat me raden .. als in de DMZ jouw VPN-server ip invult (x.x.x.100) invult werkt hij wel?
Zelfs dan niet, vandaar ook de reactie van neographikal en de review in link 3 van mijn TS: een firmware upgrade lijkt de enige oplossing voor VPN gebruik in combinatie met deze router :(

quote van die betreffende review:
With the Linksys, everything was set up, but the connection just kept timing out. Calls to the support desk resulted in multiple new builds for the firmware, lots of jiggery pokery and being led by the hand - but no VPN capabilities at all. I could connect from inside the firewall - so the VPN was working - but any connection from outside timed out. Opening all ports to the server made no difference. Linksys finally agreed to ship a new box (against company policy, as the margins they are working against are very low), but still the same problem showed. It seems to be that the box cannot handle the GRE protocol 47 correctly - Linksys themselves seem to think that this is a port that needs to be opened, rather than a protocol - and without this being handled correctly, the initial link can be made through port 1723, but the VPN server cannot then create the necessary link for the tunnel.
In dat eerste artikel komen ook mensen aan het woord die er met Linksys over hadden gesproken, en ze zouden idd nieuwe firmware aan het developpen zijn. Punt is dat er nu dus Beta firmware uit is, maar die is niet voor European products :(

edit:

Noted :) . Het punt lijkt dus te zijn dat Linksys denkt dat met het openzetten van TCP/UDP poort 47 de handel wel werkt, terwijl het protocol id GRE 47 betreft. Daar schijnt het probleem te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door CamU op 05-07-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TS even een paar vragen:

Hoe connect jij van WAN naar LAN...via je provider .. of een pc/laptop rechtstreeks op de WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
The Real Falcon schreef op 05 juli 2004 @ 21:15:
TS even een paar vragen:

Via provider door op de universiteit mijn ip en/of domeinnaam in te vullen en via een dekstop intern (dus al in het LAN via intern IP, vervolgens een VPN verbinding maken met de server, en ik krijg dan ook een IP adres toegewezen uit de range die ik op de server heb toegewezen) door mijn domeinnaam bij eigenschappen in te vullen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/camielmaas/pictures/eigenschappen.jpg

Als ik dus op een desktop in mijn LAN mijn domeinnaam invul, krijg ik geen connectie , als ik daar het LAN ip van de server invul wel. Met mijn oude router (DC 201) kreeg ik in beide gevallen een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je bent er compleet zeker van er op je universiteit niks maar dan ook echt niks veranderd is? .. Firewall rules.. Windows XP firewall? .. Zal lullig zijn als dit later zo blijkt te zijn.

Die firmware word ben ik bang dan inderdaad je oplossing. Maar toch blijf ik het raar vinden dat sommige mensen er helemaal geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
The Real Falcon schreef op 05 juli 2004 @ 21:31:
Je bent er compleet zeker van er op je universiteit niks maar dan ook echt niks veranderd is? .. Firewall rules.. Windows XP firewall? .. Zal lullig zijn als dit later zo blijkt te zijn.

Die firmware word ben ik bang dan inderdaad je oplossing. Maar toch blijf ik het raar vinden dat sommige mensen er helemaal geen last van hebben.
Van dat eerste ben ik zeker, ik heb niks veranderd en de universiteit ook niet, anders was dat gewoon aangekondigd. Bovendien zou het wel erg raar zijn als dit niet meer werkt precies op het moment dat ik van router wissel. Van afgelopen week op deze week zal er op de universiteit weinig veranderd zijn lijkt me.

Wat betreft dat 2e: ik heb dus op internet tot nu toe in die 3 reviews alleen maar mensen gezien die ook met deze router VPN problemen hadden (dus niet met de andere routers van Linksys). Ik kan het voorlopig wel oplossen door mijn sitecom de NAT te laten verzorgen, dat werkte gewoon. Ik vind het alleen erg jammer dat ik een nieuwe router koop en dat dit dan niet werkt, terwijl dat volgens Linksys wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
*Update*

Bij deze even een update van mijn bevindingen:

Alhoewel ik er geen voorstander van was heb ik toch besloten om (uiteraard geheel op eigen risico) een firmware flash naar de US beta te wagen zoals die hier te vinden is. Ik heb in een van de drie links van mijn TS (ik geloof de eerste) gelezen dat bij een gebruiker van die firmware de VPN problemen over waren na een flash naar deze versie. Bij mij leidde een firmware flash tot het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.camielmaas.nl/got/VPN%20werkt.JPG

Voorlopig lijkt het erop dat de flash geslaagd is, alhoewel ik wel merk dat ik op zolder (waar mijn WRT54G staat) van Excellent ontvangst naar Very Good ben gegaan. Ik moet nog even kijken of ik met het spelen met kanalen daar iets aan kan veranderen. De flash heeft bij mij dus geholpen, maar ik kan pas over een tijdje zeggen of er geen complicaties zijn opgetreden. Voorlopig ben ik er iig even uit. Bedankt voor alle suggesties!

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 17-03-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118744

ik heb die router ook en ik had hetzelfde probleem. Daarom heb ik die US firmware eropgezet, nou kan ik al wel een vpn connectie aanmaken, maar na 1,5 tot 2 minuten wordt deze verbroken.
Heeft iemand een idee om er wat aan te doen of moet ik maar op de juiste firmware wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft CamU hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Das alweer een tijdje geleden ;)

Ik heb met de US firmware dat probleem nooit gehad. Heb veel van die VPN sessies gebruik gemaakt toen ik vorig jaar in de VS zat, en heb sessies gehad die wel 9/10 uur duurden, zonder verbreking van de connecties. Ondertussen heb ik al wat van firmware gewisseld omdat ik ook van SNMP gebruik wilde maken, bij de Wifibox software had ik wederom geen mogelijkheid tot VPN, maar bij de sveasoft satori firmware werkt het nu weer gewoon. Ik zal wel even kijken hoelang ik zo'n sessie onafgebroken kan laten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ CAMU

welke firmware gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
zat er geen upnp op? Windows 2003 is erg goed met het poorten open gooien via upnp

ps. poort 47 is toch geen protocol 47?

[ Voor 21% gewijzigd door Bas! op 17-01-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja upnp staat ook aan.
nu heb ik weer de door linksys aanbevolen firmware erop staan (Firmware Version : 2.02.7), maar nu kom ik er helemaal niet meer op. krijg ik weer error 651. -[ The modem (or other connecting device) has reported an error.]- Verder is er niets veranderd. Het lijkt me dus aan de firmware te liggen.

Ik heb vrijdag ook linksys gebeld. De chagarijn die me te woord stond heeft me dus geadviseerd om deze firmware te installen. Verder beweerde hij dat er helemaal geen vpn problemen met dit type bekend waren en dat als het niet werkt dat ik 'm dan wel verkeerd geconfigureerd zou hebben. Oftewel bedankt voor de 'service' aan jou heb ik ook geen reet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 118744 op 17-01-2005 11:42 . Reden: zpelvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik gebruik nu de volgende firmware:

code:
1
    Firmware Version:   Alchemy-pre5.4a v2.04.4.8sv

Hiermee heb ik geen problemen meer met VPN, die had ik overigens ook niet met de US firmware van Linksys, zie daarvoor hier

@Bas, voor VPN moet je inderdaad Protocol 47 gebruiken (GRE Protocol), en niet TCP/UDP poort 47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb ook niet echt problemen met mijn wrt54g en pptp, heb er zelfs een pptp for de fun een keer daarop gedraaid. Hoe zit het met je internet verbinding, wat gebruik je daarvoor?
Zeker omdat dmz niet werkt denk ik niet dat het aan de wrt54g ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een 'corporate network' ik ga internet op buiten de proxy om.
Die verbinding daar is niks mis mee, want met bv vnc kom ik er wel bij.
Alleen met vpn (pptp) niet. Ik zal die getweakte firmware eens proberen te bemachtigen . . .

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 118744 op 17-01-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat dacht je van deze?

http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/

_ knip _ er staat een link naar de leverancier

19:32u zojuist deze firrmware derop getiefd. Even laten testen door een anndere pc vanaf internet. Tot nu toe lijkt het goed te gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 118744 op 17-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik geloof dat HyperWRT nog geen support voor SNMP heeft enabled, of heb je daar wel beschikking over? Met de Wifibox firmware had ik iig wel VPN problemen, met de Sveasoft Alchemy niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm . . . is die ook ergens gratis te downen?
-oja hier denk-
http://wrt54g.serwer.net/

edit
met deze firmware krijg ik nieteens een ip adres van mijn provider
krijg melding
can not get a ip adress from PPPoE server
met de andere firmware wel maar dan houdt de verbinding na 2 minuten op te bestaan.
zou dit aan de COM21 kabelmodem kunnen liggen?
voor zover ik begrepen heb bin ik de enige met dit probleem. :?

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 118744 op 19-01-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 09:06
Ik wil binnenkort ook gaan proberen de firmware van mijn WRT-54G te upgraden (vanwege hetzelfde probleem). Voordat ik het probeer wil ik echter een paar dingen duidelijk hebben:

- welke "versie" van dit apparaat heb ik? Bij de US-site kun je kiezen uit 1.0, 1.1, 2.0 en 2.2; bij de nederlandse site uit 1.0, 1,1 en 2.0. Ik heb momenteel firmwareversie 2.02.7.
- De huidige US-versie die je kunt downloaden is 3.01.3. Is dit een versie die al iemand succesvol getest heeft?
- Hoeveel kwaad kan het als een flash fout gaat? Ik weet dat het bij mobiele telefoons dodelijk kan zijn; hoe zit dat met routers? en kan ik van bijvoorbeeld versie 3.01.3 weer terug naar 2.02.7?

Alvast bedankt voor de info!

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 12:49
- de versie van je WRT54G kun je vinden op de sticker aan de onderkant van je router
- De US-versie kun je zonder problemen op je EU-versie zetten, Het enige verschil is dat de US-versie kanaal 12 en 13 mist.
- Linksys WRT54G firmware update troubles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 09:06
Bedankt! ik heb zojuist succesvol US-versie 3.01.3 in de router geflasht. Het ging compleet zonder problemen; ik schrok even toen hij al klaar bleek te zijn toen het progressie-balkje pas halverwege was, maar het klopte. De router doet het nog altijd prima, en het VPN-probleem is opgelost!

Peter
Pagina: 1