Kan geen ADSL aanvragen, het is wel beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm.... Tis misschien nogal lastig uit te leggen, maar goed, een poging: Ik ben vrijwilliger bij een lokale omroep en we zijn daar bezig met het opzetten van een kabelkrant.

Om ons beeld op de kabel te krijgen, moeten we een pc plaatsen in een koppelstation (ze noemen ze ook wel hubs) van UPC. In een dergelijk koppelstation is het niet mogelijk om chello-internet te krijgen, we moeten dus met ADSL verbinding maken. Dit lijkt heel simpel, gewoon aanvragen, maar nu komt het probleem. Een dergelijk huisje heeft geen huisnummer, de dame :) aan de telefoon van KPN kan dit dus niet begrijpen en dus kun je geen telefoonlijn en ADSL aanvragen.

Ik ben al bij een KPN bussinesscenter geweest en diverse telefonistes geprobeerd, maar ze willen het gewoon niet begrijpen :( Is er toevallig iemand die weet hoe dit op te lossen is, want ik zie het niet meer zitten. 8)7 ;( :r

Verwijderd

Kan je geen internet-abbo nemen bij UCP via de kabel?

• wolly_a
  • Niet online
Zie startpost :) In een dergelijk koppelstation is het niet mogelijk om chello-internet te krijgen, we moeten dus met ADSL verbinding maken.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:26

Gaitman

The Real One

Jullie hebben wel een telefoonaansluiting?
Ga anders naar www.zoekopnummer.nl en kijk welk adres er achter zit :)

En anders gewoon telefoonnummer opgeven :?

[ Voor 19% gewijzigd door Gaitman op 04-07-2004 22:12 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

Klippy

Still Game

Heeft dat huisje wel telefoon :?
Anders kan je toch een of ander aansluitnummer ofzo opvragen bij KPN en dan mogen ze daarop gewoon ADSL aansluiten...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• wolly_a
  • Niet online
Nee, zo'n huisje heeft geen telefoonlijn, deze moet dus ook aangevraagd worden, maar ook hier komt het probleem huisnummer om de hoek kijken...

• Gaitman
  • Laatst online: 23-02 17:26

Gaitman

The Real One

wolly_a schreef op 04 juli 2004 @ 22:13:
Nee, zo'n huisje heeft geen telefoonlijn, deze moet dus ook aangevraagd worden, maar ook hier komt het probleem huisnummer om de hoek kijken...
Ja dat gaat niet zo makkelijk. Klantenservice van de KPN kan er ook niks mee?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Misschien ben ik een beetje gek... (denk van wel 8)7 ), maar moet je voor internet in een UPC koppelstation niet gewoon bij UPC zijn??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• wolly_a
  • Niet online
Nee, ze snappen er helemaal niets van.... Misschien ook wel onwil, omdat UPC / Chello concurrent is.... Ze willen niet begrijpen dat het geen gewoon huis is en dat zoiets geen huisnummer heeft, maar dat we wel ADSL willen hebben.

Nee, voor internet in een UPC koppelstation, kun je geen Chello gebruiken. Dit schijnt niet beschikbaar te zijn in zo'n huisje en UPC geeft aan dat je hier ADSL voor moet gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door wolly_a op 04-07-2004 22:18 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je wilt/moet een PC zetten in een koppelstation???
Volgens mij _kan_ je dat gewoon niet voor elkaar krijgen.

Verder vind ik het ook vreemd koppelstation is van UPC en er is geen chello?
Chello word geleverd door UPC dus ik denk dat daar ook al iets scheef zit.

Als je zelf een ADSL aansluiting wilt hebben maakt dat toch geen poep uit in
welk huisje je aansluitpunt zit. Geef gewoon je telefoon nummer op... alles komp goed.

Ik denk dat er ergens iets scheef gaat met communicatie tussen lokale omroep en UPC.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• wolly_a
  • Niet online
Je wilt/moet een PC zetten in een koppelstation???
Volgens mij _kan_ je dat gewoon niet voor elkaar krijgen.
Jawel, de pc er neer zetten is geen probleem. UPC is niet de boosdoener in dit geval! Ze zijn zelfs heel erg meehelpend! In een dergelijk koppelstation schijnen geen chello-verbindingen te zijn, maar deze huisjes zijn puur voor televisiesignalen.
Als je zelf een ADSL aansluiting wilt hebben maakt dat toch geen poep uit in
welk huisje je aansluitpunt zit. Geef gewoon je telefoon nummer op... alles komp goed.
Deze hubs, de huisjes, zijn eigendom van UPC en niet van ons. UPC geeft aan dat we in zo'n huisje een telefoonaansluiting moeten aanvragen, want die is niet aanwezig. Das geen probleem, alleen KPN snapt niet wat je met ADSL moet in zo'n hokje, ze begrijpen niet dat zo'n hokje geen huisnummer heeft en ze zeggen dat ze dan niet verder kunnen helpen. Je hoeft al helemaal niet te vertellen tegen ze dat zo'n huisje een hub heet, want dan vertellen ze doodleuk dat je geen hub nodig hebt om ADSL op je computer aan te sluiten, je kan gewoon het stekkertje in de computer steken, is wat ze zeggen :P

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Sowieso moet je je focussen op het telefoon aanvragen, pas als die ligt kun je met de ADSL procedure van start. Dus eerst telefoon daar zien te krijgen.
Probeer bij de gemeente te informeren naar het kadastraal nummer van de locatie van het huisje, wellicht dat KPN daar iets mee kan (dan zien zij het wellicht als 'nieuw adres'?).

Verwijderd

Tja je zal toch eerst moeten zorgen voor een adres bij de gemeente wil je een aanvraag kunnen doen voor een telefoonlijn.
Als dit bekend is kan je een aanvraag doen voor een telefoonlijn en zal er een invoerkabel gemaakt worden, normaal gratis maar voor een hub/koppelstation zou het wel eens wat kunnen gaan kosten. Volgens mij geld de 'kosteloze leverplicht' niet voor elk willekeurig hokje.

Kan je van alles gaan vertellen aan een callcenter agent, maar die kan er verder ook weinig mee. Heeft niets met niet willen leveren te maken......

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@TS: je werkt bij de lokale omroep...hebben jullie zelf geen mogelijkheid om de kabelkrant langs dezelfde wijze als jullie programmering op de kabel te zetten?

Het lijkt mij een beetje heel erg "omrijden" als je die 2 langs afzonderlijke wegen laat lopen.

• tweakduke
  • Laatst online: 09:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als jullie nu al geen telefoonlijn hebben en ook geen huisnummer zal er ook wel geen kabel in de grond liggen.

Het kost kpn dus meer geld om jullie aan te sluiten en adsl te leveren dan dat ze erop verdienen.

Ik denk dat dit ook zeker een reden is waarom ze zo moeilijk doen.

Tweakers Discord

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Zover ik kan zien gaat het om een zakelijke lijn.

Probeer dan ook iemand van KPN te bereiken die over business DSL gaat. ZIj zullen vaker dergelijke situaties tegen komen en wetenw aarschijnlijk precies hoe te handelen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Een locale omroep zonder adres en telefoon ? Lijkt me niet echt logisch ? Piraten zendertje misschien ?

Modbreak:
Lees de thread voordat je reageert, het gaat om een externe locatie :/

[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 04-07-2004 23:30 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zelf jaren op een woonboot gewoont wat eigenlijk ook geen adres had, ik had daar gewoon een adres voor 'verzonnen' (dichtsbijzijnde huisnummer + een letter erachter geplakt) en kon vervolgens gewoon telefoon aanvragen.
Als er nog geen kabel ligt is de KPN verplicht die aan te leggen voor de gewone aansluitkosten :)

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 04 juli 2004 @ 23:31:
Ik heb zelf jaren op een woonboot gewoont wat eigenlijk ook geen adres had, ik had daar gewoon een adres voor 'verzonnen' (dichtsbijzijnde huisnummer + een letter erachter geplakt) en kon vervolgens gewoon telefoon aanvragen.
Als er nog geen kabel ligt is de KPN verplicht die aan te leggen voor de gewone aansluitkosten :)
Kijk dat bedoel ik dus (reactie op modbreak).

Reageer dan niet, je had gewoon niet goed gelezen :/

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 05-07-2004 21:13 ]

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

ADSL bij een woonhuis ofzo in de buurt van het gewenste punt en dan een WLAN kan je ook overwegen. Overigens zou ik ook de mensen van Chello nog eens aan de tand voelen, want kabel breedband loopt natuurlijk ook via het kastje waar jij je PC wilt neerzetten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
crisp schreef op 04 juli 2004 @ 23:31:
Hangt er wel vanaf 'hoegroot' deze buitenlocatie is. Als het een soort bunker is met apparatuur a 2meter bij 2 meter hoeft dat weer niet op te gaan. Dan is het niet een pand maar een object IMO.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Wat ik in het hele verhaal niet begrijp is dat UPC (neem ik aan) de hele setup bedacht heeft ... dus hoe hadden ze dan gedacht de zaak verder af te handelen ? Lijkt me een probleem van UPC.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Stap 1. Ga even langs bij het Kadaster en vraag het kadastrale nummer van de plaats waar het 'hubstation' staat op. Elke vierkantemeter grond in nederland heeft een kadastraal nummer.
Stap 2. Check bij de gemeente waarom het desbetreffende kadastrale nummer geen huisnummer heeft toegewezen gekregen. Elk stukje grond met bebouwing in Nederland heeft een nummeraanduiding bij de gemeente.
Stap 3. Vraag ADSL aan op de lokatie die de gemeente je aangeeft.

Ik denkl echter dat je een probleem over het hoofd ziet. Het tussenstation is van UPC. Daar krijg jij dus geen sleutel van. Hoe wil je de KPN daar binnen laten om e.e.a. aan te sluiten ? Jij bent ook geen eigenaar / gebruiker, dus hoe krijg je de foonlijn binnen ? Jij mag niet zomaar op andermans terrein leidingen naar binnen brengen....

Lijkt me toch het verstandigst om met UPC om de tafel te gaan zitten en hun te vragen hoe je bij die PC kan als hij in hun hokje staat, voor updates, of bij een storing. Laat hun de sores op zich nemen om een verbinding te leveren. Lijkt me vreemd dat ze dan niet eventjes een Chello kabelmodempje daar neer gaan zetten.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Reactie om 23.30 uur:

Al 's andere lokale omroepen gevraagd hoe ze dit opgelost hebben ?
Op basis van Europese Richtlijnen is de Staat de Nederlanden slechts verplicht te zorgen dat haar burgers toegang hebben tot basisdiensten als Telefonie.
Een telefoonlijn naar een dergelijke "transmissiehuisje" (zo noem ik het dan maar even omdat "hub" geen eenduidig begrip is) kan dus niét worden verplicht ( eh - even een slag om de arm - volgens mij).

Ik denk dat je misschien ook eens stil moet staan bij de functionaliteit van een kabelkrant (ik in ieder geval wel). Als het gaat om een zwart beeld, met daaroverheen een scrollende tekst, bij afwezigheid van een zendsignaal, dan is denk ik een standaardboodschap voldoende, en heb je geen verbinding nodig.
Ook een roulerende teletekst - voor zover die niet door actualiteit gevoed moet worden - vereist geen verbinding.
En als je makkelijk toegang hebt tot het "transmissiehuisje", zou je de content wellicht (bijna) à la minute kunt veranderen. Dan heb je geen verbinding nodig (alhoewel ik betwijfel dat dit de situatie is).

(En waarom kun je de kabelkrant niet vanuit de studio/redactie verzenden ? Zijn de kosten van een lijn vanuit die redactie naar het "transmissiehuisje" daarvoor de reden ?)

[ Voor 17% gewijzigd door Brothar op 04-07-2004 23:50 . Reden: tijdsaanduiding+ aanvulling ]

eagle

• wolly_a
  • Niet online
Tis inderdaad misschien wel verstandig om de startpost eerst even te lezen ja :) Een reactie als deze had er een van een KPN-call-center-medewerker kunnen zijn:
Een locale omroep zonder adres en telefoon? Lijkt me niet echt logisch? Piraten zendertje misschien?
Het gaat inderdaad om een externe lokatie! De omroep zelf is legaal en heeft een pand en heeft telefoonaansluitingen, internet, alles erop en eraan, maar daar gaat het niet om. Het gaat om van die huisjes waar UPC de televisiezenders voor de betreffende plaats op de juiste frequenties zet. Deze huisjes zijn dus niet van de omroep zelf, maar van UPC. UPC geeft aan dat in die betreffende huisjes een pc geplaatst moet worden, om kabelkrant op het lokale kabelnet te plaatsen. Je mag zo'n huisje vergelijken met een transformatorhuisje van de stroomboer, die dingen staan ook all over the place in woonwijken en die hebben ook geen huisnummer. In zo'n huisje willen we dus een telefoonaansluiting en ADSL :)

@ MissingDog - De omroep maakt nu alleen nog radioprogramma's en computers besturen gaat niet via het systeem dat we nu gebruiken voor het verzenden van het radiosignaal.

@ slaay - KPN Bussiness Center snapt van het verhaal ook niets :( Dus daar bereik je ook niets mee.

@ Brothar - Je hebt een iets verkeerd beeld van een kabelkrant denk ik. De bedoeling is straks via beeld en tekst het laatste nieuws uit de streek, agendaberichten, weer, foto's van actuele gebeurtenissen, etc. te gaan brengen via een televisiekanaal. Je mag het een soort van naslagwerk van het radiostation noemen. De content van de kabelkrant kan dus tientallen keren per dag ververst moeten worden. Een rondje rijden langs de verschillende koppelstation, waar we een pc moeten plaatsen, zou dus dagelijks tientallen keren moeten gebeuren. De huisjes staan ongeveer een kilometertje of 15 uit elkaar en we moeten er drie per keer langs :) Das niet helemaal haalbaar!

[ Voor 22% gewijzigd door wolly_a op 04-07-2004 23:53 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wolly_a schreef op 04 juli 2004 @ 23:48:
Tis inderdaad misschien wel verstandig om de startpost eerst even te lezen ja :) Een reactie als deze had er een van een KPN-call-center-medewerker kunnen zijn:

[...]

@ MissingDog - De omroep maakt nu alleen nog radioprogramma's en computers besturen gaat niet via het systeem dat we nu gebruiken voor het verzenden van het radiosignaal.

[...]
Nog een ander idee:
Is er geen mogelijkheid om een samenwerkingsverband met een lokaal/regionaal tv-station op te zetten? Dan kunnen beiden van de extra naamsbekendheid profiteren en is 't allicht goedkoper op te zetten. Dan zou je content naar een pc bij 't tvstation kunnen uploaden en vanaf daar zetten ze 't op de kabel.

Verwijderd

Nogmaals als UPC aangeeft dat er een PC geplaatst moet worden in zo'n "huisje" dan weten ze blijkbaar ook hoe het verder moet (zou je zeggen) ? Misschien niet onverstandig om ook de rest van het draadje te lezen ?

• Brothar

Brothar

meester

Communicatie is iets tussen zender en ontvanger :)
Dat KPN er niets van snapt hoeft niet per sé aan het business center te liggen (alhoewel ze die vraag natuurlijk nooit eerder zijn tegen gekomen, en ook niet wéten wat het antwoord daarop is. Hoeveel lokale omroepen kent het lokale KPN Business Center ?)

Hoe stuurt de lokale omroep haar uitzending naar "het transmissiehuisje "?

En dat ik een verkeerd idee had van het begrip "kabelkrant" vermoede ik al: in mijn oorspronkelijke posting had ik ook de vraag staan om de begrippen te verduidelijken. Vaak is het zo: het probleem onderkennen is de halve oplossing - en een zelfde invulling van begrippen is daar een fundament voor.
Mijn vervolgvraag is dan: waarom kan de kabelkrant niet op dezelfde manier in het "transmissiehuisje" komen als de reguliere uitzending ?
En als dat over een UPC-lijn gaat, waarom kan daar dan geen breedband overheen ?

[ Voor 49% gewijzigd door Brothar op 05-07-2004 00:03 ]

eagle

• RedVox
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik zou toch kijken of je via wlan iets kunt doen. Denk dat dit de makkelijkst haalbare oplossing is. Eventueel zou je op de papieren van de omroep ook een "straal" verbinding kunnen opzetten, probleem wordt hier mischien wel de kosten, maar dat is allemaal na te vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door RedVox op 04-07-2004 23:56 ]

• wolly_a
  • Niet online
@ lijkwelgek - UPC heeft als kabelaanbieder de verplichting om te zorgen dat er ergens in je uitzendgebied een plek is waar je in kan prikken. Aangezien het uitzendgebied van de omroep meerdere gemeenten overlapt, zal het op meer plaatsen moeten. UPC is niet verplicht om te zorgen dat jij die informatie daar krijgt. Ze zijn wel erg behulpzaam en de medewerker van de TD van UPC wil alles doen om te helpen, maar meer kunnen ze er niet aan doen!

@ DaRealRenzel - Het is wat UPC betreft geen probleem om een telefoonlijntje aan te vragen. Medewerker van de TD van UPC wil graag een dagje met een meneer van KPN langs de huisjes gaan en overleggen hoe het een en ander aangesloten kan worden en hoe de leidingen binnen komen. Updates en onderhoud zullen van buitenaf gedaan moeten worden, via de internetverbinding :)

@ suntsu - Een WLAN in de buurt maken kan niet. Een van de huisjes staat zo'n 250 meter van de lokatie van de omroep en dit zou met WLAN wel overbrugd kunnen worden, maar zo'n huisje is van binnen compleet afgeschermd. Het signaal gaat dus verloren :(

Verwijderd

Het is wel mogelijk, denk maar aan een TreinTaxi paal, als je naar het KPN buisness centre amsterdam belt en je vraagt naar de geen die voor Transvision de treintaxi zuilen regelt dan zit je goed. Aardige mevrouw die van wanten weet, zoals in een uur lijn sinc. op 100 ISDN leinen aan en uit zetten.
Is mijn ervaring dan he :)

• Pogostokje
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Vreemd dat het in een HUB geplaatst moet worden. Spreek je niet met een verkoopmedewerker die in de war is? Of bedoelen ze 'HUB 0', ofwel de centrale computerruimte van UPC in Amsterdam? Ik weet dat er op die locatie wel wat te vinden is op het gebied van teletext computers en die zitten gewoon aan een (eigen) analoge lijn vast waar de eigenaar zelf op kan inbellen. Die lokatie heeft gewoon een adres. Dit weet ik 100% zeker, ik kan jouw verhaal daarom niet helemaal plaatsen.
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, ik probeer te helpen maar ik heb een achtergrond ;) waardoor ik een beetje twijfel of hier geen sprake is van een misverstand.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Sprokkel de gegevens die DaRealRenzel al genoemd heeft bij het kadaster/gemeente vandaan. Neem desnoods een plattegrond mee waar je de locatie op kan aanwijzen :)
Maak dan een afspraak met iemand van KPN van Business Unit Zakelijke Markt en ga er persoonlijk heen. Noem om spraakverwarringen te voorkomen never de term HUB maar omschrijf dat huisje als een koppelstation. KPN heeft zelf van die "huisjes" overal en nergens in weilanden staan, dus wanneer je maar duidelijk weet te maken wat er nu precies aan de hand is kan er wel een aansluiting komen.

Of dat kosteloos gaat op grond van de telecomwet is dan de volgende vraag, het is geen woonhuis ofzo. Maar daar kom je vanzelf wel achter.

Op dit moment loop je dood op misvattingen van termen en onbegrip over de situatie en dat moet je zien te doorbreken. In een één op één gesprek met iemand van ZM moet dat toch wel gaan lukken.
Sukses!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 00:13 ]

• Brothar

Brothar

meester

Nickels : helemaal mee eens.

[ Voor 61% gewijzigd door Brothar op 05-07-2004 00:14 ]

eagle

• wolly_a
  • Niet online
@ Brothar - Het signaal van de radio wordt via straalverbindingen naar de diverse zenders gestuurd en ook nog de plekken waar UPC het signaal voor de radio op de kabel zet. Helaas zijn dit niet dezelfde plekken als voor de tv :( Bovendien is dit een 10Ghz-audioverbinding en deze zijn niet geschikt voor datatransmissie. Via deze weg lukt het dus niet om het signaal daar te brengen.

@ 303Viper - Ik weet niet goed wat je bedoeld met het verhaal over de treintaxipalen.

@ Pogostokje - In de meeste woonplaatsen heeft UPC kleine onderstations. Deze noemen ze hubs. Jouw HUB 0 in Amsterdam is ook een HUB uit het netwerk van UPC, maar dan gaat het om het internet gedeelte, maar ook radio- en televisie-onderstations noemen ze HUBs. Deze huisjes staan, net als transformatorhuisjes, ergens in een woonwijk verstopt. We hoeven dus gelukkig het signaal niet helemaal naar Amsterdam te brengen :)

• wolly_a
  • Niet online
Misschien is het verhaal van Nickels en DaRealRenzel wel het beste...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Wat een heerlijk staaltje van ONTSTELLENDE DOMHEID bij de KPN zeg! Ik denk je dat je het beste een Primafoon medewerker kan gijzelen totdat de KPN een telefoonlijn naar het huisje heeft aangelegd. Kun je dan ook mooi via de radio verslag van doen :)
Maar je kan het beste idd even bij de gemeente langs gaan. Die huisjes hebben bijna altijd een huisnummer (ook al staat dat er niet altijd op). En als de UPC zo behulpzaam is zoals jij zegt, dan kunnen ze waarschijnlijk veel makkelijk voor jouw een telefoonlijn laten aanleggen. Dat hebbe ze vast ook wel eens eerder gedaan. Het is een beetje raar dat ze jouw daar tussen in laten bemiddelen..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Al gedacht aan een wifi brug? Vanaf een loccatie met zicht verbinding is dat geen enkel probleem binnen een straal van een kilometer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Stem wel af met UPC als eigenaar van de lokatie op wiens naam de lijn komt te staan; voor je het weet loop je daar weer tegen een volgende hobbel aan. KPN wil bij aanvraag een legitimatie zien om de facturering correct te laten verlopen.

Of er geen ander "invoerpunt" van jullie data op het UPC televisie netwerk te maken is die makkelijker toegankelijk is kan ik niet beoordelen, maar ik mag aannemen dat jullie dat al hebben onderzocht.
offtopic:
ik heb tig jaar bij KPN gewerkt, dus ik herken wel iets van je frustratie om een buitenmodel aansluiting voor elkaar te krijgen

Verwijderd

Een TreinTaxi paal heeft geen adres, maar wel een telefoon lijn (vroeger analoog sinds vorig jaar ISDN).
Dit is dezelfde situatie als jou HUB(afgezonderd van die tel. lijn dan maar dat is wat je wilt).
Het bedrijf vanwie die palen zijn is niet de NS maar Transvision.
Als jij de KPN persoon weet te kontacteren die dit voor Transvision geregelt heeft dan heb je iemand die weet hoe je jou probleem moet oplossen.
Nou heb ik net in m'n vorige post verteld wie dit is / waar ze te vinden is.
Ik ga haar naam niet hier op GOT posten want misschien krijg ik dan gezijk met m'n werkgever.

Ik hoop nu wat duidelijker te zijn.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03

netblade

Sunrise

Nogal vaag, hier hebben wij ook een lokale omroep en casema heeft alles gewoon daar aangesloten. Dus niks zenderhuisje. Maar gewoon in het gebouw zelf alles regelen. Vreemd dat upc het zo aanpakt

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Pogostokje
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

wolly_a schreef op 05 juli 2004 @ 00:15:
@ Pogostokje - In de meeste woonplaatsen heeft UPC kleine onderstations. Deze noemen ze hubs. Jouw HUB 0 in Amsterdam is ook een HUB uit het netwerk van UPC, maar dan gaat het om het internet gedeelte, maar ook radio- en televisie-onderstations noemen ze HUBs.
Ik weet er alles van, je hoeft mij niet te vertellen wat er in een HUB zit. :)
Daarom verbaast het mij des te meer, ik heb in geen enkele (wijk) HUB apparatuur van derden zien staan maar juist die teletext systemen en dergelijke staan allemaal in amsterdam. Misschien dat het in andere regios anders is maar dan zou het kabelnetwerk niet gekoppeld zijn. Geen idee of dat zo is.
HUB 0 is trouwens veel meer dan alleen internet. Daar zit ook telecom en RTV in, precies waar jij het over hebt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

BCC schreef op 05 juli 2004 @ 00:18:
Wat een heerlijk staaltje van ONTSTELLENDE DOMHEID bij de KPN zeg! Ik denk je dat je het beste een Primafoon medewerker kan gijzelen totdat de KPN een telefoonlijn naar het huisje heeft aangelegd. Kun je dan ook mooi via de radio verslag van doen :)
uhh, een primafoonmedewerker kan niet in zijn systeem een paar coordinaten invoeren om daar een lijn aan te leggen. Primafoon en de Business centers zijn ingericht voor klanten die een adres hebben. Aan de hand van een adres kan er een lijn worden aangevraagd. De adressen staan al in het systeem van KPN (dit word constant aangevuld). Als zo'n huisje geen straat + huisnr heeft dan kan dit dus een probleem zijn. In bepaalde gevallen is hier al rekening mee gehouden (camping, woonboten) in de centrale zijn er dan al lijnen aangesloten op 1 adres "campingweg 1" en dan kan er gekozen worden uit een aantal aderparen.

In dit geval is er kennelijk geen rekening mee gehouden dat er ooit een aansluiting moest komen. Dus er staat helemaal nix in de systemen van KPN..

Bel de KPN zakelijke helpdesk en zeg gewoon simpel. "Ik wil een telefoonaansluiting op een bepaalde locatie zonder straat + huisnr". Misschien ff zeiken maar uiteindelijk kom je dan goed terecht. En dan krijg je een mooi prijsje voorgeschoteld >:)

En bel anders met BC amsterdam wat iemand hier eerder aangaf, die mevrouw heeft hier kennelijk ervaring mee. (ohja een BC heeft geen direct telnr (voor klanten) dus probeer een faxnummer te krijgen of dat ze contact met jouw opnemen)

Verwijderd

Alles wat een telefoonlijn heeft, heeft ook een adres in het sysyteem waar alle verbindingen in geregistreerd staan ( kanvas ), in sommige gevallen met gedeeltelijk fictieve gegevens. ( loods,to, taxipaal ). Bij een woonboot is dit bijna altijd een to ( tegen over ) huisnummer welke ook bij de gemeente als zodanig bekend is, is wel makkelijk voor de post en andere nutsvoorzieningen.

Zo hebben ook de taxipaaltjes, telefooncellen en bouwplaatsen een adres.
Het is dus ook voor dat koppelstation mogelijk een adres in het systeem te creeren.

Bel gewoon 0800-0403 en vermeld dat je een telefoonaansluiting aan wilt vragen op een locatie waar nog geen invoerpunt aanwezig is. ( laat overbodig techisch geneuzel achterwege)
Ze kunnen een opdracht starten voor een vooropname ivm een nieuwe invoerkabel, zorg wel voor duidelijke situatieschets. Voor het starten van een opdracht is het wel noodzakelijk te weten wie de contractant is/wordt.
Er zal dan iemand ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is en vanaf welke plek de kabel ingelast kan worden en welke route er gevolg kan worden.
Er zal dan een prijsje uit komen rollen zoals eerder gezegd welke voor kosten van de contractant is.
Pagina: 1