Toon posts:

Opnemen op de computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ik wil m'n platen vanaf de draaitafel op de computer opnemen, maar dit gaat niet!

Ik heb een voorversterker gekocht, de DAP Audio Stage Cube 15 en heb m'n draaitafel via de DAP op m'n geluidskaart geinstalleerd.
Ik heb Adobe Audition (Cool Edit pro) en druk dan gewoon op de opname knop en ik doe m'n draaitafel en alles aan. Nou geeft ie in Cool Edit een decibel aan van net onder de -72, dat lijkt me niet goed.
De DAP staat in de line-in van m'n computer, dus dat lijkt me allemaal in orde.

Ligt het aan m'n computer (Pentium 2, 64 MB Ram, Windows 98).... of ligt het aan m'n geluidskaart (Creative SB Live).

De line-in in de volumeregeling staat open en ik heb het ook via de mediaplayer geprobeerd om op te nemen, maar dat doet ie ook niet.

Wat moet ik doen om het goed opgenomen op de comp te krijgen?

Bvd Tom

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Spielerij - Problemen & Vragen is voor vragen die betrekking hebben op spellen. Vragen over geluidsapparatuur is het vakgebied van Audio, Video & HiFi Forum, waar ik je topic naartoe stuur.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bij het opnemen van platen is ook sprake van "RIAA Entzerrung".
Bij het snijden van LP's worden hoge en lage tonen versterkt. Bij het afspelen worden die, middels een Phono-voorversterker weer zodanig in volume versterkt dat het oorspronkelijke geluid wordt gevormd. De norm hiervoor is ontworpen door het RIAA.
Ik weet niet of jouw voorversterker daaraan voldoet.

Ook zou ik bekijken of het volume dat je voorversterker uit-stuurt is te vergroten, en of je misschien een (net-)voeding ervan vergeten aan te sluiten, of dat daar misschien een kabelbreuk in zit?

eagle