Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] 'bovenaan topiclijst-slot'

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig zie ik een eenvoudige vraag terecht op slot gaan, maar had ik die persoon best willen helpen met dat probleem. Regelmatig ook dat ik idd denk 'tjeez, te simpel' oid.

Is het niet een idee om een soort 'topiclijst-slotje' te maken, zodoende dat er in een topic nog wel gereageerd kan worden, maar dat het niet meer boven in de lijst kan komen?

Of een slotje zodanig dat diegenen die reeds gereageerd hebben, nog wel mogen reageren?

Op die manier kan een draad wel 'op slot' gezet worden, zodat hij wel verdwijnt onderaan de topiclijst, maar kan iemand die eventueel toch wil helpen alsnog helpen..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Ik denk dat gebruikers die zulke vragen stellen, begrijpen dat hun topic een soort van 'gedegradeerd' is.

Maw, het levert meer werk op dan het oplevert, en moedigt het stellen van domme vragen niet echt af.

Toch?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21

Zoefff

❤ 

Over het algemeen kan je prima aan een mod vragen of hij jou antwoord in een gesloten topic wilt zetten. Ik doe het ook wel eens, vaak als ik al een antwoord aan het tikken ben en hij gaat dan op slot.

Word niet moeilijk over gedaan, en het is stukke makkelijker dan een compleet nieuwe feature inbouwen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 04 juli 2004 @ 21:35:
Ik denk dat gebruikers die zulke vragen stellen, begrijpen dat hun topic een soort van 'gedegradeerd' is.
Dat is inderdaad het idee. Een soortement van degradatie, als je geluk hebt ziet iemand het, maar het komt iig niet meer bovendrijven, je kunt het niet meer onder de aandacht brengen
Maw, het levert meer werk op dan het oplevert
Dat zie ik even niet. In beide gevallen zet de mod een slotje, en is de kwestie daarmee afgedaan. Hoezo levert dat meer werk op?

Je zou er zelfs een automatisch systeem aan kunnen koppelen, als een user bv. zo'n slotje krijgt dat hij dan bij z'n eerstvolgende bezoek gedwongen door de FAQ moet klikken oid.
, en moedigt het stellen van domme vragen niet echt af.

Toch?
Tsja beleidsmatig niet inderdaad, maar ik denk dat het in de praktijk er op neer zal komen dat de 'domme/eenvoudige' vragen toch niet beantwoord worden, wat an sich een demotivatie is.

Maar je hebt idd. wel gelijk dat het niet het hardste ontmoedigingsbeleid is wat je kunt voeren..
Zoefff schreef op 04 juli 2004 @ 21:38:
Over het algemeen kan je prima aan een mod vragen of hij jou antwoord in een gesloten topic wilt zetten. Ik doe het ook wel eens, vaak als ik al een antwoord aan het tikken ben en hij gaat dan op slot.

Word niet moeilijk over gedaan, en het is stukke makkelijker dan een compleet nieuwe feature inbouwen ;)
Voor de modjes is dat wel meer werk hoor, in mijn situatie is het een 'fire and forget' slotje, in jouw geval moeten ze de tekst nog gaan plaatsen.

Overigens had ik nog nooit aan die optie gedacht omdat ik er vanuit ging dat 'de modjes' niet blij zijn met dat soort verzoeken, immers ze doen die draad niet voor niets op slot..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 21:41 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

UTM

Het lijkt mij niet echt iets. Simpelweg omdat topics die op slot gaan meestal niet om niets op slot gaan. Hiermee doel ik erop dat de topics die op slot gaan meestal vrij basic zijn. Hier komt bij dat de sluitmessages vrijwel altijd gepaard gaan met goede uitleg van waarom die gesloten wordt, en de TS wordt in deze messages ook altijd gewezen op punten waar hij antwoord op zijn vraag kan vinden

Dit lijkt mij de TS voldoende te helpen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een optie is om de user per mail een bericht te sturen. Staat er geen emailadres dan zou het een optie kunnen zijn dit aan de mod te vragen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 juli 2004 @ 21:42:
Het lijkt mij niet echt iets. Simpelweg omdat topics die op slot gaan meestal niet om niets op slot gaan. Hiermee doel ik erop dat de topics die op slot gaan meestal vrij basic zijn. Hier komt bij dat de sluitmessages vrijwel altijd gepaard gaan met goede uitleg van waarom die gesloten wordt, en de TS wordt in deze messages ook altijd gewezen op punten waar hij antwoord op zijn vraag kan stellen.

Dit lijkt mij de TS voldoende te helpen
Dat ben ik met je eens, maar wat als ik nu eens in een goede bui ben en die TS wel verder wil helpen, ook al is het een ontzettende basic vraag? Zou misschien ook per email kunnen, maar dit leek mij wel een leuke feature.. blijkbaar niet dus :P

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je ICQ'ed willen sommige modjes zelfs het topic een paar seconde unlocken zodat je op post kan drukken, waarna ze 'm alsnog weer op slot gooien. :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21

Zoefff

❤ 

Inderdaad, er zijn legio mogelijkheden om nog te kunnen reageren op een gesloten post.

Er zijn ook al wel eerder discussies over geweest. Vroeger waren er hier op GoT zogenaamde "regulars", volgens mij mensen met een groen plusje bij hun forumtitel. Dit waren mensen die in bepaalde fora heel veel kwamen, en andere users konden dat dan zien aan dat plusje. Ze hadden geen modrechten, maar er zijn wel discussies geweest om regulars wel rechten te geven om in gesloten topics te posten.

Volgens mij is dat er alleen nooit van gekomen, waarom weet ik niet, maar daar zullen vast goede redenen voor zijn.

Maar nogmaals, ik denk dus dat er ruim voldoende mogelijkheden zijn om nog te reageren op een gesloten topic, en ik ga er vanuit dat de mods er over het algemeen geen probleem mee hebben om het topic even te unlocken, of je post te plaatsen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 04 juli 2004 @ 22:13:
Er zijn ook al wel eerder discussies over geweest. Vroeger waren er hier op GoT zogenaamde "regulars", volgens mij mensen met een groen plusje bij hun forumtitel
Dat hoef je mij niet echt te vertellen hoor.. ;)

(check mijn profiel anders even :P)

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 22:06

decramy

root@birdie:~#

hoe moeilijk is dit in te planten dan?
gewoon een extra status van een topic toevoegen, naast sticky, open en closed.

in een list_topics doe je eerst de stickies, dan de open, dan de gedegradeerde en vervolgens de gesloten... Ook even in de admin overal naar open/sticky/closed zoeken en even degradeert toevoegen :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
decramy schreef op 05 juli 2004 @ 12:33:
hoe moeilijk is dit in te planten dan?
gewoon een extra status van een topic toevoegen, naast sticky, open en closed.

in een list_topics doe je eerst de stickies, dan de open, dan de gedegradeerde en vervolgens de gesloten... Ook even in de admin overal naar open/sticky/closed zoeken en even degradeert toevoegen :?
Je weet niet hoeveel werk dit is? Voor een forum als GoT met -tig verschillende forums, moeten daar dus ook de bijbehorende rechten en dergelijke weer voor ingesteld worden. Dát is echt wel iets meer werk dan alleen even een statusje toevoegen. Afgezien nog van het werk dat hiervoor nog door Parse gedaan moet worden en het feit dat ik nog geen rood iemand hier heb zien reageren om zijn mening te geven. Het is dus echt wel iets meer werk dan jij nu laat voorkomen :) .

Verwijderd

het feit dat ik nog geen rood iemand hier heb zien reageren om zijn mening te geven
Persoonlijk denk ik niet dat een dergelijke feature noodzakelijk is. Als users toevoegingen willen geven op een topic wat ik gesloten heb kunnen ze mij altijd even contacteren via bijv. ICQ zodat ik de info bijvoeg (of 'stiekem' het topic even open zet zodat de gebruiker het zelf kan posten).
Daarnaast kunnen gebruikers onderling elkaar ook contacteren met de mogelijkheden die ze zelf geven in het profiel.
En tot slot: een topicslotje is niet een topicstatus ansich. Het is tevens een middel om een gebruiker in een bepaalde richting / op een bepaalde manier bij te sturen. Het aanspreken op bijv. zelfredzaamheid/topicvoorbereiding (een gebruiker die zelf niet eens zoekt bijv.) wordt wel een heel wazig begrip als een topic 'half-open' blijft en tientallen users het vuile werk van de topicstarter opknappen.

In die gevallen waarbij ik dan wel een goed doel met de feature zie, zijn de topics waarbij gebruikers ongeduldig hun topic kicken. Op die manier kun je een topic 'in de koelkast zetten' maar blijft het topic wel open. Echter, in dat geval kun je als moderator met het huidige systeem ook gewoon de kick deleten / mergen met de eerdere reply en de user aanspreken dat kicken niet de bedoeling is. Ergo: ik zie weinig noodzaak tot een extra topicstatus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 12:52 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik denk dat een dergelijke functie ook misbruikt kan worden.
Stel er is zo'n functie, een modje sluit op die manier een topic, en vervolgens zakt het topic naar beneden, echter er kan nog wel op gereageerd worden en ik gok dat de modjes geen zin hebben om ook deze "gesloten" topics nog in de gaten te moeten houden ivm eventuele policy overtredingen ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alle mods geven aan dat ze het geen probleem vinden om het achteraf toe te voegen, ze kunnen dan met relatief weinig inspanning, toch voor een mooi einde van het topic zorgen.

En stel er staat zo'n half-dicht topic op mijn naam, een simpel antwoord stond al in het schijn-slotje. Iemand post een tijd later een nog mooiere alternatieve oplossing in dat topic. Aangezien dat topic niet stijgt, zal ik er nooit meer naar omkijken. Dus dan wil je weer uitzondering maken, zodat het topic bij de ts wel in de lijst stijgt etc etc.

Ook kan iemand een half-dicht topic niet meer kicken met eenzelfde soort vraag (of een vraag nav een oplossing die na het schijn-slotje stond), of iemand plaatst de vraag onopgemerkt in meerdere topics in de hoop antwoord te krijgen, of iemand die het half-dicht systeem niet doorheeft plaatst een vraag en wacht voor niets op replies, omdat het topic van niemand de aandacht trekt.

Het maakt het forum met de lopende topics gewoon een stuk ingewikkelder.

[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 05-07-2004 13:35 ]

{signature}

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

with euss. Ik zie er ook meer nadelen dan voordelen in :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik denk, ik vraag maar :P

( (C) Herman Finkers)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

niet dus...

Intentionally left blank