Voltage geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Hallo,

Weet iemand met welk programmaatje ik het voltage van mijn geheugen kan aflezen? En hoe hoog je het maximaal kan zetten?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bios....

Iets meer opzoekwerk mag wel...

De Nederbelg !

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Hoe hoog je hem kunt zetten :?
Mijn Mem is standaard 2,5V. Op 2,77V draait 'ie ook goed. Je kunt hem in het bios hoger zetten.
Zo hoog als je bios het toe laat en jijzelf wilt, immers lijkt het mij niet gezond dat het geheugen op 3,5V draait o.i.d. :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dennis112
Ja maar ik heb al in de bios gekeken en daar staat auto. Maar nu is mijn vraag of ik met een programma kan kijken welk voltage hij gebruikt als ik hem op AUTO zet

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Auto is 2,5V of 2,6V. Om het precies af te lezen kun je een diagnostisch programma gebruiken als WCPUID of Everest

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Max voltage is erg afhankelijk van het soort geheugen wat je hebt en is eigenlijk alleen van belang als je wilt overclocken. Als hij stabiel werkt zonder dat je wat ingesteld hebt is het prima ;)

Vddr is gewoon af te lezen in je bios (bij de meeste moederborden)

[ Voor 16% gewijzigd door Turkish op 04-07-2004 21:34 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• dennis112
@mpmad

Ik heb de programma's gedownload maar kan in geen een van beide een voltage meter zien voor het geheugen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Voor het uitlezen, probeer eens Motherboard Monitor (MBM). Ik gebruik dit progje nooit meer (start zo traag op..) maar misschien dat je er je Vmem mee kunt uitlezen.

Kun je verder bij PCHealth o.i.d. in het bios niet de Vmem uitlezen:?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:33

Dark

who tweaked the light?

Als het niet in je bios vermeld wordt is de kans klein dat je het ddr-voltage wel met een progje kunt uitlezen. Niet elk moederbord heeft v_ddr monitoring.

Alleen door gebruik te maken van een voltmeter (DVM) kan je echt vaststellen welk voltage het geheugen krijgt, de monitor die op het moederbord zit is ook vaak niet erg nauwkeurig. Dat meten is niet echt moeilijk maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet, dus voor beginners niet aan te raden.

Hoeveel voltage het geheugen kan hebben hangt erg van de gebruikte chips af, de normale range is 2.55v tot 2.75v, veel hoger zou ik niet gaan als je niet heel specifiek weet wat je doet. Er zijn mensen die wel verder gaan, tot b.v. 3,5v maar dat houdt altijd een risico in, en werkt alleen met 1 bepaald merk/type chips...

• dennis112
Bij mijn geheugen staat "ondersteund geheugen voltage 2,9" kan ik hem dan gewoon zonder problemen op 2,9 volt zetten of heeft dat gevolgen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

dennis112 schreef op 04 juli 2004 @ 21:43:
Bij mijn geheugen staat "ondersteund geheugen voltage 2,9" kan ik hem dan gewoon zonder problemen op 2,9 volt zetten of heeft dat gevolgen?
Als het geheugen het ondersteunt dan kun je aannemen dat het geen negatieve gevolgen heeft. (garantie van mij tot aan de deur)

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dennis112,

Je hebt de laatste dagen een aantal topics geopend die net zo snel weer gesloten zijn omdat de vragen die je stelt met minimale zoekwerk of beredenering te beantwoorden zijn...

In dit geval is beredenering aan de orde- AUTO betekent dat je je BIOS volledig vertrouwt met de geheugeninstellingen. Welke voltage hij draait is dan betrekkelijk irrelevant, maar is gewoon in de System Monitor (oid, omdat je niet post welk moederbord je hebt weet ik niet exact hoe het bij jou heet) te vinden. Wil je zelf meer inzicht krijgen in hoe de mem aangestuurd wordt? Zet het dan niet op auto maar stel zelf in. Gebruik daarbij de specs van je module als leidraad.

Ik zou je tot slot met klem willen verzoeken je wat beter in te lezen voor je een topic opent- onder GEEN voorwaarden is een topicstart van een twee vragende zinnen genoeg. Je hoort minimaal ook te vermelden EXACT welke hardware je gebruikt en bovendien wat je zelf eerst opgezocht hebt en (belangrijkste) wat je zelf allemaal eerst geprobeerd hebt. Pas dan heb je een degelijke topicstart. Zie ook: GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.