Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[metalen knopjes & transparante LCD] Waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb alle sites uit de faq en een search aktie inmiddels al doorgespit, maar kan niet vinden wat ik zoek.

Wat ik wil zijn metalen (dus niet verchroomd kunststof) knopjes die alleen kontakt maken als je ze indrukt (dwz loslaten-->kontakt weg). Liefst met een lekkere zware 'klik' erin en dat je ze een paar mm moet induwen voor er wat gebeurt. Niet van die tiptoetsen dus die gelijk al klik zeggen en kontakt maken als je ze aanraakt.
Rond, ongeveer een mm of 8 dik, geen LED zooi erbij. Ik wil ze achter een geschuurde RVS/ALU plaat zetten. Je zag ze wel eens op oude stereo's. Als ze direct op een print te solderen zijn zou een pre zijn, maar niet noodzakelijk. Bij voorkeur ook knopjes waarvan je geen bevestigingszooi aan de voorkant kan zien (moertjes/sierrandje).
De knopjes mogen plm 1.50 euro per stuk max kosten. (heb er nogal veel nodig nml :P )

Verder zoek ik nog een LCD unit. Op zich niets bijzonders, maar ik wil er eentje die uit zichzelf transparant is, zoals sommige klokjes e.d. Voetstukje onderop, LCD kijk je dan dwars doorheen. Moet te sturen zijn via seriele of parallelle poort.

Heeft iemand een idee waar ik dat kan vinden?

ieeeepppppp :P

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Alu knopjes vind je niet voor die prijs, of je moet ze zelf maken...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
knopjes gaat je idd nooit lukken voor die prijs ....

LCD tje wordt NOG moeilijker, als je dat echt wilt hebben wordt het zelf hobby-en

Repareren doe je zo.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Nou, vooruit, 3euri/stuk kan ook. Anders maak ik ze idd zelf. Ik kan een beetje draaien/frezen, dus ik zou een heel eind moeten kunnen komen. Maar dan zijn het voorzet knopjes op echte knoppen. Ik heb liever the real thing ineens.

• tafkaw
alleen ace-systems.nl heeft goedkope knopjes van 3 nogwat die van aluminium zijn... maar das met randje enzo.... je moet maar ff kijken.... http://www.ace-systems.nl

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

Kvn

Gr0wLiThE schreef op 04 juli 2004 @ 22:08:
alleen ace-systems.nl heeft goedkope knopjes van 3 nogwat die van aluminium zijn... maar das met randje enzo.... je moet maar ff kijken.... http://www.ace-systems.nl
Ik ben hier ook naar op zoek, als vervangende powerknop, das mogelijk met die dingen toch?

Zoiets bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Schakelaars/Pushbuttonsswitch/PushButtonRoundMetal//Pics/R1400A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Schakelaars/Pushbuttonsswitch/PushButtonRoundMetal//Pics/R1400a_t.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
type : OFF-(ON) SPST
ratings : 48V / 2A max.
contacts : off-(on) silver
material : brass nickel
contact resistance : 35m ohm max.
insulation resistance : 500Vdc 100Mohm min.
dielectric strength : 1 min. 1000Vac
electrical life : 50000 cycles
drill Ø : 19mm
dielectrical strength : 1500Vac
contact resistance : 20mohm max.
electrical life : 50000 min.
insulation resistance : 100Mohm
mechanical life : min. 100000 actuations

[ Voor 58% gewijzigd door Kvn op 04-07-2004 22:28 ]

Verwijderd

Als je wat leest uit de links in Frequently Asked Questions CME - Elektro dan zie je dat deze code opvallend is uit de specs van het knopje:

code:
1
OFF in normale stand, en ON als hij ingedrukt is. Net een deurbel vind je niet?
[search=deurbel powerknop] en dan bv de 1e hit.

Ik heb btw zelf de bovengenoemde knopjes voor in mijn casemod 8)
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/vandal_knopjes/IM001850.jpg

Over het lcd: Ik weet niet of ze er zijn, maar als ze er zijn dan zal het wel redelijk duur zijn om ze te kopen. Ik ben in alle tijd als tweaker er nog nooit een tegen gekomen (zowel grafisch als text).
Wat je wel zou kunnen proberen om een lcd te maken, er zijn bedrijven die dat doen. Echter praat je dan over hoge prijzen en om het haalbaar te maken denk ik dat je een oplage van minimaal 1000 lcd's moet hebben. Ik verwacht dat de instelkosten rond de 1500 euro liggen (als het niet nog veel duurder is). Ook moet er dan een speciale printplaat bij.

Heb je niet voldoende aan een vfd? Of wou je het gebruiken om op het bureau neer te zetten?

Verwijderd

Bij conrad.nl heb ik er laatst een besteld.

FF zoeken op 701083....

btw plaatje wat er bij staat klopt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 09:41 ]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 00:36:
Als je wat leest uit de links in Frequently Asked Questions CME - Elektro dan zie je dat deze code opvallend is uit de specs van het knopje:

code:
1
OFF in normale stand, en ON als hij ingedrukt is. Net een deurbel vind je niet?
[search=deurbel powerknop] en dan bv de 1e hit.

Ik heb btw zelf de bovengenoemde knopjes voor in mijn casemod 8)
[afbeelding]

Over het lcd: Ik weet niet of ze er zijn, maar als ze er zijn dan zal het wel redelijk duur zijn om ze te kopen. Ik ben in alle tijd als tweaker er nog nooit een tegen gekomen (zowel grafisch als text).
Wat je wel zou kunnen proberen om een lcd te maken, er zijn bedrijven die dat doen. Echter praat je dan over hoge prijzen en om het haalbaar te maken denk ik dat je een oplage van minimaal 1000 lcd's moet hebben. Ik verwacht dat de instelkosten rond de 1500 euro liggen (als het niet nog veel duurder is). Ook moet er dan een speciale printplaat bij.

Heb je niet voldoende aan een vfd? Of wou je het gebruiken om op het bureau neer te zetten?
Ik heb een diskloze MP3 speler geklust en wil die in een oude stereo of platenspeler behuizing zetten. Die transparante LCD wil ik gebruiken om er zelf een erg authentiek uitziend backlight aan te klussen. (Lees gloeilampen achter een vergeeld stukje papier oid)
Die LCD's die nu aangeboden worden zijn allemaal grijs, blauw of groen, dat wil ik bij voorkeur niet :)

Die conrad knop is redelijk dicht bij wat ik zoek, deze glimt alleen, ik heb liever dof (met van die draaisporen erop). Maar het zou kunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door VROEM! op 05-07-2004 11:21 ]

• tafkaw
Zoek je nou draaiknoppen of drukknoppen? en dof maken kun jezelf dmv schuurpapoer oid.... (evt. spuitbus...)

Verwijderd

Wat betreft knopjes: Verwijderd in "power en reset knopje"

Het display wordt wel wat moeilijker, je zult dan eentje moeten zoeken met een losse LCD en losse controller-unit.

Verwijderd

.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:37 ]

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:13
Ik denk dat ik wel een zeer mooie knop weet voor jou, namelijk een stoplicht knop.
Deze kun je gewoon afschroeven van zijn paaltje met een inbussleutel.
Er zitten 6 aansluitingen aan, moet je even kijken met een multimeter welke 2 je nodig hebt en je hebt de perfecte (power?)knop.

Ik heb nog geen tijd gehad om deze bij mij in te bouwen, maar ik ga het zeker doen.

Ze zijn van aluminium en ze hebben van die draaicirkels erop zitten, zoals je zei.

Ik hoop dat je er iets mee kunt. :*)

Verwijderd

VROEM! schreef op 05 juli 2004 @ 11:14:
Ik heb een diskloze MP3 speler geklust en wil die in een oude stereo of platenspeler behuizing zetten. Die transparante LCD wil ik gebruiken om er zelf een erg authentiek uitziend backlight aan te klussen. (Lees gloeilampen achter een vergeeld stukje papier oid)
Die LCD's die nu aangeboden worden zijn allemaal grijs, blauw of groen, dat wil ik bij voorkeur niet :)

Die conrad knop is redelijk dicht bij wat ik zoek, deze glimt alleen, ik heb liever dof (met van die draaisporen erop). Maar het zou kunnen :)
Ah op die manier. In sommige oude sterios zit wel eens een VFD, mischien dat dat iets is. Over welk formaat "gat" hebben wij het? Normaal zit er in een versterker altijd een "raampje" (afstellen ferq radio bv).
Heb je al een case (versterker oid) op het oog die je wil gebruiken als behuizing. Zoja heb je hier een plaatje van?

Is het niet een idee om ipv een doorzichtig LCD (waar je waarschijnlijk toch niet aan kan komen) een VFD te gebruiken? Ik heb zelf een topic waar ik opzoek was naar een O/PLED scherm, hieruit bleek dat dat ook al moeilijk te leveren was.

Je zou kunnen kijken of er een schermpje te vinden is bij een van de volgende websites:
http://www.noritake-itron.com/
http://www.matrixorbital.com/

Voor mijn eigen casemod ga ik waarschijnlijk het volgende scherm bestellen. Echter zit ik te twijfelen of ik niet een grafische wil hebben (die ik dan via noritake-itron bestel). Mocht je intresse hebben om samen bij 1 van de 2 bovengenoemde adressen een paar VFD's te bestellen dan is er vast wel iets te regelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.matrixorbital.temp.wehostwebsites.com/pix/v204-falcon-600.jpg
http://www.matrixorbital.....asp?CatID=2&ProductID=24
Pagina: 1