Info:
Debian unstable
Xfree86 4.3
gnome 2.4
hp xe4500 laptop met ati M6 mobile video kaart
Na het installeren van debian heb ik via apt-get x-window-system-core geinstalleerd met alle bijbehorende dependencies. Vervolgens gnome-core geinstalleerd.
xfree86 geconfigureerd.
Start ik nu op via startx dan blijft mijn scherm erg lang zwart bijna 7 seconde (terwijl normaal gesproken het een kwestie van een seconde is voor het zwarte scherm omspringt naar gnome).
Als gnome start zie je onderaan bij in het gnome splash screen verschillende dingetjes opstarten waaronder nautilus. (hierop blijft hij ook lang hangen (30-40 secondes)
Nautilus is gewoon geinstalleerd btw
wanneer ik na een dikke minuut wachten eindelijk een op het eerst gezicht werkbare desktop voor me heb dan werkt mijn muis niet
Terwijl hij toch goed staat ingesteld (/dev/psaux)
dmesg geeft trouwens het volgende weer na het killen van X:
in XFree86.0.log zie ik verniets vreemds wat hier mee te maken kan hebben
Debian unstable
Xfree86 4.3
gnome 2.4
hp xe4500 laptop met ati M6 mobile video kaart
Na het installeren van debian heb ik via apt-get x-window-system-core geinstalleerd met alle bijbehorende dependencies. Vervolgens gnome-core geinstalleerd.
xfree86 geconfigureerd.
Start ik nu op via startx dan blijft mijn scherm erg lang zwart bijna 7 seconde (terwijl normaal gesproken het een kwestie van een seconde is voor het zwarte scherm omspringt naar gnome).
Als gnome start zie je onderaan bij in het gnome splash screen verschillende dingetjes opstarten waaronder nautilus. (hierop blijft hij ook lang hangen (30-40 secondes)
Nautilus is gewoon geinstalleerd btw
wanneer ik na een dikke minuut wachten eindelijk een op het eerst gezicht werkbare desktop voor me heb dan werkt mijn muis niet
Terwijl hij toch goed staat ingesteld (/dev/psaux)
dmesg geeft trouwens het volgende weer na het killen van X:
code:
1
2
| agpgart: Putting AGP V2 device at 0000:00:00.0 into 1x mode agpgart: Putting AGP V2 device at 0000:01:00.0 into 1x mode |
in XFree86.0.log zie ik verniets vreemds wat hier mee te maken kan hebben
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!