Windows XP Concurrent sessions

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksaga
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik ben op mijn werk bezig om remote assistance in het nieuwe helpdeskpakket te verwerken zodat als je op een compnaam klikt gelijkde pc overneemt.
Hiervoor heb je een excutable nodig om het in te stellen.

Ik wil graag windows terminal server gebruiken vanwege de snelheid en omdat ik liever geen vnc-achtige progs installeer.

Als ik het op een server probeer lukt het wel door de server over te nemen met een 2e sessie en dan in de cmd shadow te gebruiken.
Op deze manier kan je interactief met de gebruiker communiceren en ziet de gebruiker dus wat je allemaal doet.

Volgens mij moet er wel een een of andere manier zijn om dit te hacken.
Als je namelijk met remote desktop inlogt op een andere computer en je gaat deze computer bekijken met terminal server manager, zie je dat er een tweede user op deze pc is ingelogd met de account helpassistant. (werkt dus in princiepe net zo als op de server hierboven.
Nu is het volgens mij in Windows xp nog niet mogelijk om meerdere sessies tegelijk te gebruiken. (in sp 2 misschien wel heb ik gelezen, heb alleen geen zin om hier op te wachten.)

Heef er hier misschien iemand een goed idee om dit aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even een paar dingen:
1) reverse engineering mag niet volgens je EULA
2) Er is inderdaad sprake van geweest, het bleek met Sp2RC1 + een regkey inderdaad mogelijk te zijn.
Inmiddels lijkt het erop dat die bonus in RC2 al verdwenen is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksaga
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
hoe bedoel je: reverse engineering mag niet volgens je EULA.

Ik mag het toch wel in het helpdeskpakket verwerken?, of bedoel je dat microsoft het niet goed vind als ik een windows zodanig aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt misschien vreemd en ik weet dat je liever geen VNC shit gebruikt, mee eens maar ik gebruik nu al zo'n jaar Dameware en dat werkt bij mij echt super.

http://www.dameware.com

een paar kleine maars: Je user account MOET een password hebben en SIMPLE-file sharing moet op beide bakken uit staan. dan draait i als een TIET!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vampyre schreef op 06 juli 2004 @ 21:03:
hoe bedoel je: reverse engineering mag niet volgens je EULA.
Jij hebt het over
vampyre schreef op 04 juli 2004 @ 20:56:
Volgens mij moet er wel een een of andere manier zijn om dit te hacken.
Nu is het volgens mij in Windows xp nog niet mogelijk om meerdere sessies tegelijk te gebruiken. (in sp 2 misschien wel heb ik gelezen, heb alleen geen zin om hier op te wachten.)

Heef er hier misschien iemand een goed idee om dit aan de praat te krijgen?
En dat is niet toegestaan (helaas of niet laat ik even in het midden).

Overigens is RA inderdaad afhankelijk van user interaction door je enduser.

Andere oplossing is te kijken of je solicited RA kan inzetten..
http://www.petri.co.il/of...istance_in_windows_xp.htm

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:23
Nog een vote voor dameware. Werkt perfect, werkt soepel werkt overzichtelijk. Verder een -1 Amateuristisch voor VNC. Tenzij je als beheerder erg vreemd bezig bent lijkt me het geen probleem dat je een wachtwoord ingesteld moeten hebben :s... Met dameware hoeft er geen dameware server te zijn geinstalleerd op de clients. Die installeert de client/jouw gedeelte automagisch en verwijderd indien gewenst bij het afsluiten ook automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Je kan ook de gebruikers een remote assistance request laten versturen, maar da's misschien weer omslachtig.. Misschien kan dat via de command line gedaan worden? Dan zouden ze door het dubbelklikken van een snelkoppeling hulp van de helpdesk in kunnen roepen..

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1