Ik heb een HP100i DVD+RW schrijver die soms spontaan verdwijnt in XP. Hij is als E: drive aangesloten en is niet als device wat je kunt verwijderen aangegeven (zoals een USB drive of zo).
Als het gebeurt dan wil ik gewoon wat files ervan af kopieren, krijg een foutmelding dat het file niet gelezen kan worden, dan probeer ik het nog een keer, weer zelfde foutmelding, ga nog eens kijken in de explorer en dan zijn eerst alle files op de DVD weg en dan is opeens de hele drive (inclusief driveletter) verdwenen.
Ook in de Device Manager is hij dan niet meer te zien.
Een reboot zorgt er altijd weer voor dat hij terug komt.
Als dit gebeurt kan ik de drive ook niet meer openen met de eject knop.
De drive hangt is secondary master en is enige device op de secondary aansluiting. De kabels heb ik al gecontroleerd en al een keer vervangen.
XP heeft de laatste updates.
Enig idee wat dit kan zijn?
Als het gebeurt dan wil ik gewoon wat files ervan af kopieren, krijg een foutmelding dat het file niet gelezen kan worden, dan probeer ik het nog een keer, weer zelfde foutmelding, ga nog eens kijken in de explorer en dan zijn eerst alle files op de DVD weg en dan is opeens de hele drive (inclusief driveletter) verdwenen.
Ook in de Device Manager is hij dan niet meer te zien.
Een reboot zorgt er altijd weer voor dat hij terug komt.
Als dit gebeurt kan ik de drive ook niet meer openen met de eject knop.
De drive hangt is secondary master en is enige device op de secondary aansluiting. De kabels heb ik al gecontroleerd en al een keer vervangen.
XP heeft de laatste updates.
Enig idee wat dit kan zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 04-07-2004 20:41 ]
Signatures zijn voor boomers.