DVD+RW schrijver verdwijnt in XP

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik heb een HP100i DVD+RW schrijver die soms spontaan verdwijnt in XP. Hij is als E: drive aangesloten en is niet als device wat je kunt verwijderen aangegeven (zoals een USB drive of zo).

Als het gebeurt dan wil ik gewoon wat files ervan af kopieren, krijg een foutmelding dat het file niet gelezen kan worden, dan probeer ik het nog een keer, weer zelfde foutmelding, ga nog eens kijken in de explorer en dan zijn eerst alle files op de DVD weg en dan is opeens de hele drive (inclusief driveletter) verdwenen.
Ook in de Device Manager is hij dan niet meer te zien.
Een reboot zorgt er altijd weer voor dat hij terug komt.

Als dit gebeurt kan ik de drive ook niet meer openen met de eject knop.

De drive hangt is secondary master en is enige device op de secondary aansluiting. De kabels heb ik al gecontroleerd en al een keer vervangen.
XP heeft de laatste updates.

Enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 04-07-2004 20:41 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55

Verwijderd

Ik waag een gok: nforce2 plank?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

kijk ook even of je molex stekker van je voeding die naar je dvd gaat nog wel in orde is.

Ik heb eens soortgelijk iets gehad, alleen dan met een hd drive, bleek de molex af en toe geen contakt te maken en als dat maar ff gebeurde onder een windowssessie ging windows op z'n muil.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10

JdM

Humbled

Ik heb er ook wel eens last van, ik ga dan naar apparaatbeheer en laat dan een keer plug en play HW zoeken, dan komt ie altijd terug, hoef je hem niet opnieuw op te starten ;)

verdere echte oplossingen heb ik niet :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maasluip schreef op 04 juli 2004 @ 20:39:
Een reboot zorgt er altijd weer voor dat hij terug komt.
Dan ligt het gewoonlijk niet aan de hardware ;)

Neem eens de FAQ van dit subforum door onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" om mogelijke hardware- en BIOS/driver-problemen uit te sluiten. Indien blijkt dat dat allemaal reeds is uitgesloten, dan zal dit topic richting WOS worden geschopt, omdat het dan een XP-related probleem is.
Pagina: 1