Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 14:33:
16 3-D grafieken in 1 beeld kan je denk ik het beste gewoon verschillende figuren maken en dan die figuren in een willekeurig beeldbewerkingsprogramma (photoshop, paint shop pro, etc.) samenvoegen. Scroll balken laten verschijnen is mij nog nooit gelukt met matlab, maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd. Ik denk ook niet dat dat mogelijk is. Alhoewel, ik heb de laatste tijd wel geleerd dat je niet te snel moet zeggen "dat lukt niet" met Matlab.
Overigens, mag ik je eens aanraden om in de help van Matlab te kijken? Die is uitermate uitgebreid en heeft een goede search functie. Het heeft mij in ieder geval enorm geholpen met het programmeren in Matlab.
Bedankt voor je reactie. Ik kijk ook zeker wel in de help maar het is echt niet zo dat je alles direct kan vinden (tenminste, ik). Sommige problemen zijn volgens mij ook moeilijk kernachtig te beschrijven (zoals scrollbalk in figuur).
Wat ik wil doen is niet eenmalig maar juist de hele tijd terugkerend. Dus ik draai een delphi-programma, dat genereert een m-file en die lees ik in. Als ik een parameter in Delphi verandert, dan moeten er weer nieuwe grafieken verschijnen.
Toevoeging: wat ik juist het geniale aan matlab vindt is hoe je de orientatie van de figuren kan wijzigen. Ik moet namelijk kleine gebiedjes binnen alle vlakken zeer nauwkeurig kunnen inspecteren.
Edit2: wat het allermooiste zou zijn is als de firguren onder tabs (tabbladen) zitten, netzoals in Excel.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 06-07-2004 20:40
]