[CAR Audio] zenders worden niet bewaard

Pagina: 1
Acties:

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Hoi Tweakers ,

Ik heb een probleempje met mn nieuwe autoradio :

Sinds donderdag heb ik deze lease Polo :

http://members.home.nl/w.buwalda/PoloTDI.jpg

En omdat er geen radio inzat heb ik zaterdag deze radio/cd gekocht :

http://www.pioneer-eur.co...d=7508&taxonomy_id=25-121

Nu hebben ze bij de zaak waar ik em heb gehaald de radio er ff snel ingeklikt , maar gister middag kwam ik er achter dat als ik radiozenders programmeer deze gelijk weer weg zijn zo gauw de ik de auto van contact afhaal.

Meestal luister ik CD's maar toch vind ik het wel vervelend , in de doos zit wel een boekje maar dat beschijft alleen de radio / cd functies en niet de kabelboom aansluitingen , en dan ben ik op dat gebied ook nog eens een noob :)

Het lijkt me dat men dus is vergeten een extra + kabeltje aan te sluiten zodat er stroom op de radio blijft als het contact uit is

Kunnen jullie me hier iets meer over vertellen ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01 23:02
Rood en geel draadje omwisselen en het zou in orde moeten zijn dacht ik :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ze hebben dan een 12V kabeltje niet aangesloten, of wel aangesloten maar er staat geen spanning op.

Als het goed is heeft de radio 2x een 12V ingang. Deze 2e ingang is dus de spanning voor z'n geheugen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
pachacuti schreef op 04 juli 2004 @ 19:48:
Rood en geel draadje omwisselen en het zou in orde moeten zijn dacht ik :)
Yup... Heb ik tot nu toe bij iedere VW gehad ;)

• dominic
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Een moderne radio heeft 2 plussen nodig; een constante (Waar dus altijd stroom op staat) en een geschakelde (Om in- en uit te schakelen). Waarschijnlijk ben je de constante plus vergeten aan te sluiten, of heb je de geschakelde plus van je auto aan de constante plus van de radio gehangen oid..

Download my music on SoundCloud

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 11:22
je hebt nu je remote op het verkeerde draadje aangesloten. er zit een draad achter je dashboard waar altijd stroom op staat hier moet je het ene draadje op aansluiten want zo onthoud ie zun instellingen.
alleen ik weet niet meer welke het is de rode of de gele.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Gewoon de radio ff er uit halen, de stekker los trekken, en in de stekker van de Polo ff rood en geel omwisselen...
Weet ook niet waarom, maar volgens mij houdt VW zich hier niet aan de standaard. Tuurlijk kun je een VW - Pioneer verloop halen, maar dat is 35 euro weggooien.
Is poepsimpel te doen.

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
UltraSub schreef op 04 juli 2004 @ 20:00:
Gewoon de radio ff er uit halen, de stekker los trekken, en in de stekker van de Polo ff rood en geel omwisselen...
Weet ook niet waarom, maar volgens mij houdt VW zich hier niet aan de standaard. Tuurlijk kun je een VW - Pioneer verloop halen, maar dat is 35 euro weggooien.
Is poepsimpel te doen.
Oke dan , bedankt mensen !

:) :) :)

inderdaad rood en geel omdraaien en hij doet het .

Toch vaag dat VW het net andersom doet !

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• _JGC_
  • Laatst online: 14:45
Niet alleen VW doet het andersom, Opel doet dat net zo goed :P
Moet ook nog steeds mn broer zn autoradio in zn polo fixen, nog geen zin in gehad :P

Radiofabrikanten doen niet voor niks van die losse stekkertjes op de rode en gele draad, dat is om ze snel uitelkaar te trekken en kruislings te verbinden.
Pagina: 1