DPI van letters op 120 (ipv 96) instellen

Pagina: 1
Acties:

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik gebruikte catalist 4.6 en letters op 120 DPI zodat ze beter te lezen waren.
Ik kon dit gewoon instellen in ati beeldscherminstellingen. Ik gooide catalist 4.7 beta eroverheen en verwijderde de 4.6 drivers. Bij 4.6 haalde ik een betere 3dmark03 score (met 9800 pro) dan bij de 4.7 beta drivers dus ik de oude er weer overheen gooien. Opeens staat hij weer op 96 DPI (standaard) en als ik hem probeer te veranderen naar 120 DPI vraagt hij om de windows xp pro cd.
Ik doe dat ding erin en klik op ok daarna gebeurt er niets, hij blijft gewoon staan en ik kan nog een keer op ok klikken maar weer niets.

Ik zou het toch gewoon in ati beeldscherminstellingen moeten kunnen instellen? Hij zei dus dat hij nieuwe lettertypen van de windows cd af moest halen maar dat werkte dus niet.
Als je de beeldschermdrivers verandert zouden de beeldscherminstellingen toch gewoon hetzelfde moeten blijven?

Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

• Solovine
Weet echt niemand dit ?

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou eerst alle drivers eraf gooien, desnoods een driver-killer die de restantjes verwijderd, en dan de door jouw gewenste driver installeren, of roll-back optie gebruiken. De ene driver over een andere heen installeren is in de meeste gevallen niet erg raadzaam.

Als je eerst, zoals het hoort, de oude drivers eraf haalt en dan andere installeert, ben je meestal wel je instellingen kwijt. Die kun je soms in een aparte file opslaan. Of dat bij ATi ook kan weet ik niet.

• Solovine
..Appelsap schreef op 08 juli 2004 @ 18:30:
Ik zou eerst alle drivers eraf gooien, desnoods een driver-killer die de restantjes verwijderd, en dan de door jouw gewenste driver installeren, of roll-back optie gebruiken. De ene driver over een andere heen installeren is in de meeste gevallen niet erg raadzaam.

Als je eerst, zoals het hoort, de oude drivers eraf haalt en dan andere installeert, ben je meestal wel je instellingen kwijt. Die kun je soms in een aparte file opslaan. Of dat bij ATi ook kan weet ik niet.
Ja natuurlijk eerst alle drivers eraf gehaald met zo'n speciaal tooltje.
Daarna waren de instellingen dus weg. Dat is het probleem niet, het probleem is dat ik het (opeens) niet meer kan instellen en eerst wel.