Toon posts:

Het ipod mini topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit toch eventjes aankaarten; het mini topic is sinds enkele dagen gesloten.
Ik begrijp de motivatie van de mod volledig; er werden overbodige vragen gesteld die gemakkelijk terug te vinden zijn, maar anderzijds vind ik dat er nood is aan een mini topic.
Het resultaat van dit sluiten heeft als resultaat dat de mini vragen in het ipod topic terechtkomen en daar de boel ontsieren.
Ik stel het volgende voor: het mini topic opkuisen, terug openen en zero-tolerance tegenover RTFM en UTFS vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml]chem in "[ Apple talk] Wel een heel erg overdreven..."[/rml]

Als hij officieel uitkomt zal er dus een nieuw topic komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Tsja, om nou uren te besteden aan het opruimen van een topic zie ik niet zitten. Als ik dacht dat er nou echt iets belangrijks instond, jah dan wel.

Maar het gros is echt een sloot FAQ/UTFS/RTFM vragen, en is zelfs voor mensen zonder zoek-verstand terug te vinden.

Als je anders vindt, laat het maar weten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat het topic zeker wel nut had afgezien van de overbodige vragen. Er zijn ondertussen al heel wat tweakers die een ipod mini hebben dus lijkt het mij wel handig dat die ervaringen kunnen uitwisselen.
Alle overbodige vragen horen niet thuis in een groot topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het modereren van 'grote ...' topics is best lastig, aangezien ze vaak redelijk storm lopen en redelijk onoverzichtelijk zijn. En als er een reactie is die niet door de beugel kan (RTFM, UTFS, FAQ, search vraagjes en antwoorden etc.), dan is daar lastig tegen op te treden. Voordat je die reactie namelijk hebt aangepast of verwijdert zijn er vaak al snel weer andere reacties op. En zo blijf je dan bezig :) Je kunt moeilijk 24/7 zo'n topic in de gaten houden :P
Daarnaast is het huidige topic opschonen best veel werk. En als het weer open gaat lezen veel mensen niet eens de startpost. Dus als je die bijvoorbeeld zou aanscherpen met duidelijke en strenge regels dan lezen nog veel mensen daar overheen, of ze negeren het gewoon.

Je kunt dus beter even wachten totdat het product daadwerkelijk officieel hier te koop is. Dan kan er daarna, indien daar behoefte aan is, een verzameltopic over geopend worden met van het begin af aan strenge en duidelijke regels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op 04 juli 2004 @ 20:28:
Je kunt dus beter even wachten totdat het product daadwerkelijk officieel hier te koop is. Dan kan er daarna, indien daar behoefte aan is, een verzameltopic over geopend worden met van het begin af aan strenge en duidelijke regels :)
Waarom wachten? Er zijn tientallen Tweakers die er reeds ééntje hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Tientallen? Dat lijkt me stug, het zijn er eerder 10. Als het er al zoveel zijn.

En over de mini iPod valt ook niet zoveel te vertellen, noem eens een vraag die beantwoord is die NIET zelf uit te vogelen was, of op de site van Apple staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staan UTFS en RTFM trouwens voor?

(Heb jullie FAQ doorgekeken, de zoek optie gebruikt; die trouwens iets tegen mij heeft / of ik ben natuurlijk gewoon dom :P, maar kon het nergens vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 21:03:

(Heb jullie FAQ doorgekeken, de zoek optie gebruikt; die trouwens iets tegen mij heeft / of ik ben natuurlijk gewoon dom :P, maar kon het nergens vinden)
Use The Fucking Search
Read The Fucking Manual

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op 04 juli 2004 @ 21:04:
[...]

Use The Fucking Search
Read The Fucking Manual
_/-\o_ .

:D.

En ik maar nette nederlandse verklaringen zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 04 juli 2004 @ 20:56:
Tientallen? Dat lijkt me stug, het zijn er eerder 10. Als het er al zoveel zijn.
Ondertussen zijn het zeker al tientallen. Er is een inkoopactie geweest en er zijn een hoop mensen die hem via familie of connecties hebben kunnen bemachtigen.
En over de mini iPod valt ook niet zoveel te vertellen, noem eens een vraag die beantwoord is die NIET zelf uit te vogelen was, of op de site van Apple staat?
Ik heb een serieus probleem gehad met mijn mini dat ik pas na lang zoeken heb kunnen oplossen, dus ja er zijn zeker vragen die in zo'n topic thuishoren. Verder is het handig om wat ideetjes en bevindingen uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 21:51:
[...]

Ondertussen zijn het zeker al tientallen. Er is een inkoopactie geweest en er zijn een hoop mensen die hem via familie of connecties hebben kunnen bemachtigen.
Mjah, ik denk toch dat het er minder zijn :+
[...]

Ik heb een serieus probleem gehad met mijn mini dat ik pas na lang zoeken heb kunnen oplossen, dus ja er zijn zeker vragen die in zo'n topic thuishoren. Verder is het handig om wat ideetjes en bevindingen uit te wisselen.
En je specifieke probleem was niet een eigen topic waardig?

Vergeet niet dat een iPod mini vrij weinig van de 'gewone' iPod afwijkt. De meeste vragen zijn toch al dubbel.

En 'wat ideetjes' uitwisselen... daar ging het topic echt niet over.

Deze hele discussie kost me een hoop tijd, en zo'n floddertopic als 'het grote...' kost nog meer tijd. Tijd, die ik in andere zaken kan steken als moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 04 juli 2004 @ 21:55:
Deze hele discussie kost me een hoop tijd, en zo'n floddertopic als 'het grote...' kost nog meer tijd. Tijd, die ik in andere zaken kan steken als moderator.
Het modereren van het gewone grote ipod topic gaat je nog veel tijd kosten. Alle overbodige vragen komen daar nu terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 23:19:
[...]

Het modereren van het gewone grote ipod topic gaat je nog veel tijd kosten. Alle overbodige vragen komen daar nu terecht.
Dat is geen argument voor een mini-ipod topic. Overbodige vragen horen nergens.
Het is gewoon jammer dat je per topic moet aangeven dat een beetje initiatief om zelf iets te zoeken gewenst is... :/
Dit ligt niet aan alleen de onderwerpen/topics, maar ook aan de mentaliteit.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 21:03:

http://www.acronymfinder....String=exact&Acronym=rtfm
http://www.acronymfinder....String=exact&Acronym=utfs

Bookmarken die site ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Crash schreef op 04 juli 2004 @ 20:28:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het modereren van 'grote ...' topics is best lastig, aangezien ze vaak redelijk storm lopen en redelijk onoverzichtelijk zijn. En als er een reactie is die niet door de beugel kan (RTFM, UTFS, FAQ, search vraagjes en antwoorden etc.), dan is daar lastig tegen op te treden. Voordat je die reactie namelijk hebt aangepast of verwijdert zijn er vaak al snel weer andere reacties op. En zo blijf je dan bezig :) Je kunt moeilijk 24/7 zo'n topic in de gaten houden :P
Daarnaast is het huidige topic opschonen best veel werk. En als het weer open gaat lezen veel mensen niet eens de startpost. Dus als je die bijvoorbeeld zou aanscherpen met duidelijke en strenge regels dan lezen nog veel mensen daar overheen, of ze negeren het gewoon.

Ik hak even op jou in omdat jij er over begint, maar ik weet dat de rest van de crew ongeveer een zelfde mening erop na houdt.

Als ik zo naar de TS'er kijkt is hij samen met een hoop andere tweakers teleurgesteld dat een topic als dit dicht gaat. En waarom? Omdat er een vragen worden gesteld die makkelijk terug te zoeken zijn? Imo is dit geen probleem, zolang de users die het topic bekijken hier weinig problemen mee hebben.

Nee, dat betekent niet dat we nu ook warez kunnen gaan posten als de users dat okee zouden vinden, dus dat argument hoef je niet aan te voeren ;).

Waarom sluiten als de users het blijkbaar een geweldig topic vinden? Als de TS'er als enorm ipod fan wilt antwoorden op deze vragen dan doet hij dat en anders niet en blijven de vragen gewoon onbeantwoord. Geen man overboord toch? Flames, ruzies, e.d. worden vanzelf door de vaste bezoekers van het topic gemeld, de moderator zal naar mijn mening dus weinig aandacht hoeven te besteden aan een groot topic, omdat de 'vaste bezoeker van het topic' toch wel actief de TR functie zal gebruiken.

Nogmaals, puur omdat jij er over begon, maar dit gaat op voor het totale beleid van grote topics ;). Nu weet ik dat de crew dit eenmaal heeft besloten, maar ik zie dat de nadelen van een groot topic toch zwaarder wegen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Zonde imo, want er zijn veel users die veel waarde hechten aan een groot topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat een die-hard fan 10x dezelfde vraag beantwoord is mooi en getuigd van inzet. Maar als die vraag 9x minder gesteld zou worden, was het topic overzichtelijker geweest, met dezelfde inhoudelijke waarde.
Erg zwart-wit bekeken natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 05-07-2004 10:35 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is april (sorry juli, waarom zeg ik altijd wat ik niet bedoel? ), maar de enige verkoper die ik aan de telefoon heb gekregen met de vraag wanneer ze de ipod mini binnen zouden krijgen wist geeneens wat het was.

Anyways, waar kan ik dat ding vinden? *zucht*

quote:
Chem
Mjah, het gaat dus nog steeds nergens over.

Jammer van het topic, en weeraanmelden's poging de boel recht te trekken - maar dit topic verzand in een UTFS en RTFM topic. En dat is nutteloos.

Mochten mensen vragen over de iPod Mini hebben, dan mogen ze een nieuwe en SPECIFIEK topic openen nadat ze uiteraard eerst hebben uitgezocht of het niet domweg op de site van Apple staat en/of in dit topic en/of ergens anders.

3x raden wat voor vraag je stelt, juist, een UTFS vraag en blader eerst de andere topics door aub

----------

Met alle respect, dat is het dus NIET. Ik heb de "fucking" search gebruikt, het hele topic doorgelezen (je moet toch iets doen op je zondag...) en de apple site gelezen en nergens staat iets anders dan Juli. Inmiddels heb ik idd antwoord, maar bedankt voor de vriendelijke hulp van de moderators. NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
dit heeft dus geen bal in Lieve Adjes te zoeken

[ Voor 101% gewijzigd door curry684 op 07-07-2004 15:19 ]

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Euh Gassie, zou je niet zo in m'n oor willen toeteren? :) Oftewel, geen CAPS gebruiken? Dat staat zo schreeuwerig en komt op een forum als GoT niet al te serieus en fijn over ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Wilde dus mijn post editten (op verzoek van Remy) maar krijg er de kans geeneens voor.

Liet me even gaan door mijn blijdschap maar krijg niet de kans om dit te corrigeren!

Jammer, nu kunnen jullie niet meedelen in de informatie die ik had!

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Gassie schreef op 07 juli 2004 @ 15:24:
Wilde dus mijn post editten (op verzoek van Remy) maar krijg er de kans geeneens voor.

Liet me even gaan door mijn blijdschap maar krijg niet de kans om dit te corrigeren!

Jammer, nu kunnen jullie niet meedelen in de informatie die ik had!
Wat dacht je van een serieus uitgebreid topic in Apple Talk volgens de richtlijnen van dat forum en zonder caps, in plaats van offtopic geschreeuw in het feedback forum van Gathering of Tweakers? ;)

En gaarne niet zo spammerig als het hier stond, die telefoonnummers hoeven er echt niet bij en zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door curry684 op 07-07-2004 15:32 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Ik volg het 'Appleflap' forum ook al een tijdje en ben blij dat dit stukje computerhistorie uiteindelijk z'n plekje gekregen heeft op GOT :)
Ik denk dat Chem z'n uiterste best doet in deze pilotperiode de topics op een verantwoord 'tweakersnivo' te houden; hij is er samen met anderen uiteindelijk verantwoordelijk voor dat dit experiment tot een vervolg 'mag' komen.
Waar je echter de plank misslaat is m.i. te denken dat je ineens op hetzelfde nivo kunt gaan modereren; je wilt groei dus moet je gaan snoeien is dan waarschijnlijk het argument.
Waarom zou je dit subforum niet dezelfde kans geven als de roots van GOT in z'n beginperiode ongetwijfeld heeft gehad?
Het iPod mini topic week trouwens nog niet eens zoveel af van wat er zoal in het iriver topic zoal gebracht wordt, dus het geeft bij mij toch ook een beetje de indruk dat dit subforum geplaagd wordt door een onterechte? angst voor het uiteindelijke oordeel van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ochoch schreef op 08 juli 2004 @ 21:41:
Ik volg het 'Appleflap' forum ook al een tijdje en ben blij dat dit stukje computerhistorie uiteindelijk z'n plekje gekregen heeft op GOT :)
Ik denk dat Chem z'n uiterste best doet in deze pilotperiode de topics op een verantwoord 'tweakersnivo' te houden; hij is er samen met anderen uiteindelijk verantwoordelijk voor dat dit experiment tot een vervolg 'mag' komen.
Waar je echter de plank misslaat is m.i. te denken dat je ineens op hetzelfde nivo kunt gaan modereren; je wilt groei dus moet je gaan snoeien is dan waarschijnlijk het argument.
Waarom zou je dit subforum niet dezelfde kans geven als de roots van GOT in z'n beginperiode ongetwijfeld heeft gehad?
Het iPod mini topic week trouwens nog niet eens zoveel af van wat er zoal in het iriver topic zoal gebracht wordt, dus het geeft bij mij toch ook een beetje de indruk dat dit subforum geplaagd wordt door een onterechte? angst voor het uiteindelijke oordeel van de crew.
Ik vrees nu ook dat dit achter dit alles schuil gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Waarom nou weer hele complottheoriën erbij halen?

Vroeger waren er misschien minder regels, maar betekent dat dat elk nieuw subforum een zandbak moet zijn? Waarom zou het grote-topics-beleid, zoek eerst zelf-beleid en dergelijke niet opgaan in APL?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

ochoch schreef op 08 juli 2004 @ 21:41:
Dat vind ik ook, en ik denk dat het ook geen verloren moeite is.
Er is trouwens afgesproken dat termen zoals 'appleflap' en 'winblows' niet meer gehanteerd werden. Ook in LA, dus.
Omdat we niet in de beginperiode zitten. Zie hieronder.
Het oordeel ligt bij mij en Zwerver, wat er verder gebeurt.

Na een goede start, boven verwachting haast, begint het APL forum af te takelen op een aantal punten, en bovenaan mijn lijstje staat de enorme hoeveelheid.. nou ik zal het maar gewoon bij zijn naam noemen: domme posts.
En deze bevinden zich voornamelijk in de "het grote..." topics.
Ik zie geen toekomst voor APL als vraagbaak, maar als discussie en ervaring-platform.
Elk subforum kan, en heeft vaak, zijn eigen policy hebben. Zodra ik Zwerver spreek na zijn vakantie, komt er vrijwel zeker een stop op de 'het grote' topics.

De posts komen vooral (heb ik het idee) van mensen die helemaal geen sjoege hebben van Apple, Macs of iPods - en denken dat je niet hoeft te zoeken omdat je het niet kent. Ofzo.

De topics zijn gevuld met vrijwel alleen vragen die duidelijk op de site van Apple staan - en niet in een achterhoekje.

Er valt domweg niet op te modereren tegen zulke onzin. Ik wilde vanochtend het grote iPod topic opruimen - maar na bijna elk bericht geselecteerd te hebben, zag ik er maar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Ok helder allemaal..
edit: lamaar twas laat

[ Voor 91% gewijzigd door ochoch op 10-07-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch wilde ik nog een klein vraagje stellen... :X
en ja ik weet dat het misschien al eerder is gesteld, maar toch.. :) ik zag namelijk die link naar de apple site waarin ik zag dat er een mogelijkheid is om de mini als organizer adresboek en voor wat games te gebruiken. Is dit standaard software die op de ipod mini staat of moet je dit downloaden/betalen ervoor??? dit kon ik namelijk niet opmaken uit het verhaal.

Wil namelijk deze week een mini zilver kopen :*) en als dit waar is dan isie zker voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Afgezien van het feit dat die vraag niet in LA hoort maar in APL, en dat het een lees-de-specs vraag is: http://www.apple.com/nl/ipod/musicandmore.html

Ja, dat zit er allemaal standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 03 augustus 2004 @ 11:04:
Afgezien van het feit dat die vraag niet in LA hoort maar in APL, en dat het een lees-de-specs vraag is: http://www.apple.com/nl/ipod/musicandmore.html

Ja, dat zit er allemaal standaard op.
Thanks Chem :*) ;) dat wilde ik horen, ik ga vanmiddag naar de winkel :P
Pagina: 1