Dat vind ik ook, en ik denk dat het ook geen verloren moeite is.
Er is trouwens afgesproken dat termen zoals 'appleflap' en 'winblows' niet meer gehanteerd werden. Ook in LA, dus.
Ik denk dat Chem z'n uiterste best doet in deze pilotperiode de topics op een verantwoord 'tweakersnivo' te houden; hij is er samen met anderen uiteindelijk verantwoordelijk voor dat dit experiment tot een vervolg 'mag' komen.
Waar je echter de plank misslaat is m.i. te denken dat je ineens op hetzelfde nivo kunt gaan modereren; je wilt groei dus moet je gaan snoeien is dan waarschijnlijk het argument.
Waarom zou je dit subforum niet dezelfde kans geven als de roots van GOT in z'n beginperiode ongetwijfeld heeft gehad?
Omdat we niet in de beginperiode zitten. Zie hieronder.
Het iPod mini topic week trouwens nog niet eens zoveel af van wat er zoal in het iriver topic zoal gebracht wordt, dus het geeft bij mij toch ook een beetje de indruk dat dit subforum geplaagd wordt door een onterechte? angst voor het uiteindelijke oordeel van de crew.
Het oordeel ligt bij mij en Zwerver, wat er verder gebeurt.
Na een goede start, boven verwachting haast, begint het APL forum af te takelen op een aantal punten, en bovenaan mijn lijstje staat de enorme hoeveelheid.. nou ik zal het maar gewoon bij zijn naam noemen: domme posts.
En deze bevinden zich voornamelijk in de "het grote..." topics.
Ik zie geen toekomst voor APL als vraagbaak, maar als discussie en ervaring-platform.
Elk subforum kan, en heeft vaak, zijn eigen policy hebben. Zodra ik Zwerver spreek na zijn vakantie, komt er vrijwel zeker een stop op de 'het grote' topics.
De posts komen vooral (heb ik het idee) van mensen die helemaal geen sjoege hebben van Apple, Macs of iPods - en denken dat je niet hoeft te zoeken omdat je het niet kent. Ofzo.
De topics zijn gevuld met vrijwel alleen vragen die duidelijk op de site van Apple staan - en niet in een achterhoekje.
Er valt domweg niet op te modereren tegen zulke onzin. Ik wilde vanochtend het grote iPod topic opruimen - maar na bijna elk bericht geselecteerd te hebben, zag ik er maar vanaf.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.