Toon posts:

[MDK] sitecom wlan onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 wlan kaartje van sitecom wl-120 en wl-121(beide V2). Ik heb beide werkend gekregen onder windows xp. Maar ik wil ze eigenlijk onder linux gebruiken. Mandrake 10 kernel 2.6.3-4mdk

Nu ben ik aan de slag gegaan met Ndiswrapper. En alles lijkt te werken, maar toch net niet. Als ik kijk bij lsmod dan staat ndiswrapper er tussen.
Dmesg laat ook zien dat de kaart gevonden is door ndis.
En iwconfig toont ook netjes de eigenschappen van de kaart.
Tot zover lijkt alles goed.

Alleen blijven de ledjes op de kaart uit, en krijg ik ook geen verbinding met de andere pc welke nog onder XP draait en dus nog dezelfde oude en werkende instellingen heeft.
Wat zou nog het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ik had het niet exact hetzelfde gedaan, maar nu ik het op die manier heb gedaan werkt het nog steeds niet. Maar ook de lampjes op het pcmcia kaartje blijven uit, wat ik zoiezo al vreemd vind.

Verwijderd

Ik weet uit mijn hoofd niet of de v2 Frisbee of Javelin gebruikt

http://prism54.org

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook prism54 had ik al tevergeefs geprobeerd, dmesg:

prism54: no version for "struct_module" found: kernel tainted.
Loaded prism54 driver, version 1.1

ifup wlan0:
prism54 device wlan0 does not seem to be present, delaying initialization.

Als ik ndiswrapper gebruik krijg ik dit in dmesg:

ndiswrapper: Buggy ndis driver trying to use unintilized spinlock. Trying to recover...ok.
wlan0: ndiswrapper ethernet device 00:0c:f6:07:2c:6f using driver wlancig.sys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook eens kunnen kijken in de contrib tree naar de Thomas Backlund (tmb) kernels voor MDK.
Daar zit voor 2.6.4-1.tmb.5mdk iig in /kernel/3rdparty/prism54 een module die op die kernel is aangepast.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Deze is wel handig voor een bookmark: http://www.wifi.com.ar/doc/wifi/wlan_adapters.html

code:
1
2
3
4
Sitecom     802.11g     WL-120      Cardbus     TI      

Sitecom     802.11g     WL-121  PCI     TI

Je hebt dus een TI chipset.

Dit vond ik op google erover:
4) Be *very* careful about buying D-Link wireless cards
since, as the wlan-ng site mentions, the newer ones are
based on a TI chipset and are *NOT* going to work on
Linux until someone writes some new drivers.
Verder voor je zoekend kom ik weer hier uit:

http://www.pcquest.com/content/linux/2004/104010501.asp

Wat me hier naar brengt:

http://acx100.sourceforge.net/

Dus er schijnt nog hoop te zijn :)

Je moet alleen ff de goeie driver vinden..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die Ti chipset, leek inderdaad wel te doen, alleen dat is dus de V1. Ik had ook eerst gevraagd aan sitecom zelf of er driver waren en zij verwezen mij toen ook naar http://acx100.sourceforge.net/
Maar dat is volgens mij alleen als je een wl-120 V1 hebt, v2 is volgens lspci een harris chipset, en harris is overgenomen door intersil en dan kwam ik uiteindelijk weer bij prism54 terecht.
Dat viel mij dus wel tegen doe je onderzoek bij de fabrikant ,blijkt later dat ze 2 versies van een kaart maken met totaal verschillende chipsets, en in de winkel is het niet te zien welke je koopt. Het staat wel op de doos maar met hele kleine lettertjes op de zijkant. En aangezien de doos vaak uit het magazijn komt valt het niet op :-(

lspci -v: Network controller: Harris Semiconductor: Unknown device 3886 (rev 01)
Subsystem: Unknown device 17cf:0035
Flags: medium devsel, IRQ 10
Memory at 11000000 (32-bit, non-prefetchable) [disabled] [size=8K]
Capabilities: [dc] Power Management version 2

lspci -n: 06:00.0 Class 0280: 1260:3886 (rev 01)

Maar ik ga zeker kijken of ik nog wat kan met bovenstaande links

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 07 juli 2004 @ 00:03:
Je zou ook eens kunnen kijken in de contrib tree naar de Thomas Backlund (tmb) kernels voor MDK.
Daar zit voor 2.6.4-1.tmb.5mdk iig in /kernel/3rdparty/prism54 een module die op die kernel is aangepast.
Ik heb dit nu ook geprobeerd maar ook dit lijkt niet te helpen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:36:
Dat van die Ti chipset, leek inderdaad wel te doen, alleen dat is dus de V1. Ik had ook eerst gevraagd aan sitecom zelf of er driver waren en zij verwezen mij toen ook naar http://acx100.sourceforge.net/
Maar dat is volgens mij alleen als je een wl-120 V1 hebt, v2 is volgens lspci een harris chipset, en harris is overgenomen door intersil en dan kwam ik uiteindelijk weer bij prism54 terecht.
De v2 is een javelin chipset.
Dat viel mij dus wel tegen doe je onderzoek bij de fabrikant ,blijkt later dat ze 2 versies van een kaart maken met totaal verschillende chipsets, en in de winkel is het niet te zien welke je koopt. Het staat wel op de doos maar met hele kleine lettertjes op de zijkant. En aangezien de doos vaak uit het magazijn komt valt het niet op :-(
De fabrikant doet er dus niet geheimzinnig over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 17:29:
[...]

De v2 is een javelin chipset.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan.
[...]

De fabrikant doet er dus niet geheimzinnig over.
Nou, ze geven zelf aan dat je het verhil kan herkennen aan het MAC adres volgens hun website, echter het staat ook met kleine lettertje op de doos. Geheimzinnig is mischien niet het juiste woord, maar een vermelding met iets grotere lettertjes op de voorkant(ipv de zijkant) zou wel iets beter zijn.
Pagina: 1